Czego uczymy się w listopadzie?

 

  1. Kap, kap, kap
  2. Jakie to ciekawe!
  3. Nasze zwierzaki
  4. Idę z misiem do przedszkola

 

3-latki

 

Dziecko:

  • Doskonali aparat mowy, wykonując ćwiczenia ortofoniczne
  • Próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wyklaskiwanie
  • Słucha krótkich tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Wypowiada się na temat ilustracji
  • Powtarza krótkie rymowanki
  • Rozpoznaje i nazywa różne zjawiska atmosferyczne
  • Rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do pogody
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania
  • Układa płaskie kompozycje z różnych materiałów
  • Wznosi proste konstrukcje z klocków
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Rozumie i stosuje określenia, np.: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
  • Rozumie i stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni, np.: na, pod, za, przed
  • Rozpoznaje figury geometryczne – koło, kwadrat, trójkąt
  • Klasyfikuje przedmioty według podanej cechy
  • Jest zainteresowane przyrodą
  • Wie, że zwierzętami domowymi należy się opiekować
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta domowe
  • Uczestniczy w zabawach rytmiczno-ruchowych
  • Stosuje różne techniki plastyczne: maluje, wykleja, lepi z plasteliny i masy solnej
  • Uczy się rysować po śladzie
  • Próbuje wycinać nożyczkami
  • Stara się śpiewać proste piosenki
  • Uczestniczy w zabawach pantomimicznych
  • Przestrzega obowiązujących reguł zabawy

 

4-latki

 

Dziecko:

  • Rozumie pojęcie prognoza pogody
  • Rozpoznaje i nazywa różne zjawiska atmosferyczne
  • Opisuje ilustracje
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Prowadzi dialog
  • Uczestniczy w zabawach dramowych
  • Ubiera się stosownie do pogody
  • Interesuje się przyrodą
  • Poznaje właściwości wody
  • Przeprowadza proste doświadczenia
  • Wie, jakie zwierzęta można hodować w domu
  • Jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt
  • Wie, na czym polega praca weterynarza
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
  • Wykonuje kompozycje plastyczne według własnego pomysłu
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane figury geometryczne
  • Przelicza elementy
  • Orientuje się w przestrzeni
  • Stosuje określenia dotyczące długości
  • Mierzy długość dowolnie obraną miarą
  • Porównuje wielkość przedmiotów
  • Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje
  • Odwzorowuje układy elementów
  • Bawi się przy muzyce i śpiewa piosenki
  • Rozpoznaje dźwięki z otoczenia
  • Posługuje się nożyczkami
  • Przestrzega obowiązujących zasad
  • Bierze aktywny udział w zabawach rytmiczno-ruchowych
  • Rozwija motorykę małą w trakcie ćwiczeń grafomotorycznych