Czego uczymy się w listopadzie?
- Kap, kap, kap
- Jakie to ciekawe!
- Nasze zwierzaki
- Idę z misiem do przedszkola
3-latki
Dziecko:
- Doskonali aparat mowy, wykonując ćwiczenia ortofoniczne
- Próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wyklaskiwanie
- Słucha krótkich tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
- Wypowiada się na temat ilustracji
- Powtarza krótkie rymowanki
- Rozpoznaje i nazywa różne zjawiska atmosferyczne
- Rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do pogody
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania
- Układa płaskie kompozycje z różnych materiałów
- Wznosi proste konstrukcje z klocków
- Doskonali umiejętność liczenia
- Rozumie i stosuje określenia, np.: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
- Rozumie i stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni, np.: na, pod, za, przed
- Rozpoznaje figury geometryczne – koło, kwadrat, trójkąt
- Klasyfikuje przedmioty według podanej cechy
- Jest zainteresowane przyrodą
- Wie, że zwierzętami domowymi należy się opiekować
- Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta domowe
- Uczestniczy w zabawach rytmiczno-ruchowych
- Stosuje różne techniki plastyczne: maluje, wykleja, lepi z plasteliny i masy solnej
- Uczy się rysować po śladzie
- Próbuje wycinać nożyczkami
- Stara się śpiewać proste piosenki
- Uczestniczy w zabawach pantomimicznych
- Przestrzega obowiązujących reguł zabawy
4-latki
Dziecko:
- Rozumie pojęcie prognoza pogody
- Rozpoznaje i nazywa różne zjawiska atmosferyczne
- Opisuje ilustracje
- Dzieli wyrazy na sylaby
- Uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
- Prowadzi dialog
- Uczestniczy w zabawach dramowych
- Ubiera się stosownie do pogody
- Interesuje się przyrodą
- Poznaje właściwości wody
- Przeprowadza proste doświadczenia
- Wie, jakie zwierzęta można hodować w domu
- Jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt
- Wie, na czym polega praca weterynarza
- Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
- Wykonuje kompozycje plastyczne według własnego pomysłu
- Rozpoznaje i nazywa wybrane figury geometryczne
- Przelicza elementy
- Orientuje się w przestrzeni
- Stosuje określenia dotyczące długości
- Mierzy długość dowolnie obraną miarą
- Porównuje wielkość przedmiotów
- Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje
- Odwzorowuje układy elementów
- Bawi się przy muzyce i śpiewa piosenki
- Rozpoznaje dźwięki z otoczenia
- Posługuje się nożyczkami
- Przestrzega obowiązujących zasad
- Bierze aktywny udział w zabawach rytmiczno-ruchowych
- Rozwija motorykę małą w trakcie ćwiczeń grafomotorycznych