Nasz program :
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama tata, brat, siostra.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
- Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
- Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
- Rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi.
- Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu.
- Pogłębianie więzi rodzinnej.
- Doskonalenie małej motoryki.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Doskonalenie technik zapamiętywania.
- Rozwijanie spostrzegawczości.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 5.
- Doskonalenie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji związanych z pogodą.
- Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące zjawisk przyrodniczych.
- Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
- Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
- Rozbudzanie ciekawości świata.
- Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
- Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.
- Rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej.
- Kształtowanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania pogody.
- Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
- Wzmacnianie mięśni kręgosłupa.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
- Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.
- Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznaniem głosów zwierząt.
- Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
- Rozwijanie słownika dzieci przez wprowadzenie pojęć: ssaki, ptaki, ryby – klasyfikowanie zwierząt.
- Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swojego ulubionego zwierzęcia.
- Wzmacnianie mięśni grzbietu.
- Poszerzenie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania.
- Rozwijanie umiejętności tanecznych.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
- Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
- Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody (dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy).
- Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 6.
- Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
- Doskonalenie umiejętności współdziałania.
- Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
- Kształtowanie umiejętności bezpiecznego postępowania wobec zwierząt.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań–zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami– wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu– doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające–zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.