Czego uczymy się w miesiącu grudniu?

  1. Mikołaju, czekamy!
  2. Zabawa w teatr.
  3. Tropy na śniegu.
  4. Stroimy choinkę.

 

3 – latki

 

Dziecko:

  • Wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego Mikołaja
  • Poznaje tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • Uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
  • Wspólnie z innymi układa krótkie życzenia świąteczne
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Wie, na czym polega zwyczaj mikołajek
  • Słucha krótkich tekstów literackich
  • Poznaje różne pojęcia związane z teatrem
  • Stara się śledzić treść przedstawiania i opowiadać kolejność wydarzeń
  • Wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów
  • Uczestniczy w zabawach parateatralnych
  • Tworzy prace plastyczno-techniczne na podany temat
  • Odtwarza rytm melodii ruchem
  • Śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej
  • Rozpoznaje w zabawie różne elementy muzyki: zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
  • Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenie tyle samo
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Grupuje przedmioty w sensowny sposób
  • Rozwija spostrzegawczość, porównując dwa obrazki
  • Zna i nazywa wybrane kolory
  • Doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek podczas wycinania
  • Próbuje mieścić się w konturze podczas kolorowania
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta spędzające zimę w naszym kraju
  • Rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel, gołąb) żyjące w najbliższym środowisku Rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta zimą
  • Wypowiada się na temat cech zimowej pogody
  • Rozwija sprawność ruchową podczas różnorodnych zajęć gimnastycznych
  • Odczuwa radość ze sprawiania przyjemności innym
  • Czerpie radość z efektu wspólnie wykonanej pracy

 

4 – latki

 

Dziecko:

  • Zna tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • Ilustruje ruchem słuchaną muzykę
  • Gra na prostych instrumentach – janczarach
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na temat ich treści
  • Rozwija analizę i syntezę słuchową
  • Czerpie radość z dawania prezentów
  • Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne
  • Konstruuje prostą grę matematyczną
  • Liczy, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania
  • Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
  • Porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniami: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu
  • Stosuje określenia stosunków przestrzennych: wyżej, niżej, nad, pod, obok
  • Rozumie znaczenie niektórych symboli graficznych
  • Wie, jak powstaje cień
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Łączy w pary pasujące obrazki
  • Wykonuje różnymi technikami prace plastyczno-techniczne
  • Wskazuje kierunek pochodzenia dźwięku
  • Śpiewa piosenki
  • Zna drogę listu od nadawcy do odbiorcy
  • Przestrzega reguł gry
  • Czerpie radość ze wspólnej zabawy i chętnie uczestniczy w uroczystościach grupowych
  • Bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • Uczy się wyrażać swoje uczucia i emocje
  • Jest spostrzegawcze
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków
  • Opisuje cechy charakterystyczne zimy
  • Zna właściwości śniegu i lodu
  • Zna i opisuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy