Czego uczymy się w miesiącu grudniu?
- Mikołaju, czekamy!
- Zabawa w teatr.
- Tropy na śniegu.
- Stroimy choinkę.
3 – latki
Dziecko:
- Wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego Mikołaja
- Poznaje tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
- Uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
- Wspólnie z innymi układa krótkie życzenia świąteczne
- Rozwiązuje zagadki słowne
- Wie, na czym polega zwyczaj mikołajek
- Słucha krótkich tekstów literackich
- Poznaje różne pojęcia związane z teatrem
- Stara się śledzić treść przedstawiania i opowiadać kolejność wydarzeń
- Wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów
- Uczestniczy w zabawach parateatralnych
- Tworzy prace plastyczno-techniczne na podany temat
- Odtwarza rytm melodii ruchem
- Śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej
- Rozpoznaje w zabawie różne elementy muzyki: zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
- Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenie tyle samo
- Doskonali umiejętność liczenia
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
- Grupuje przedmioty w sensowny sposób
- Rozwija spostrzegawczość, porównując dwa obrazki
- Zna i nazywa wybrane kolory
- Doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek podczas wycinania
- Próbuje mieścić się w konturze podczas kolorowania
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta spędzające zimę w naszym kraju
- Rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel, gołąb) żyjące w najbliższym środowisku Rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta zimą
- Wypowiada się na temat cech zimowej pogody
- Rozwija sprawność ruchową podczas różnorodnych zajęć gimnastycznych
- Odczuwa radość ze sprawiania przyjemności innym
- Czerpie radość z efektu wspólnie wykonanej pracy
4 – latki
Dziecko:
- Zna tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
- Ilustruje ruchem słuchaną muzykę
- Gra na prostych instrumentach – janczarach
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na temat ich treści
- Rozwija analizę i syntezę słuchową
- Czerpie radość z dawania prezentów
- Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne
- Konstruuje prostą grę matematyczną
- Liczy, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności
- Ustala wynik dodawania i odejmowania
- Klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
- Porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniami: w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu
- Stosuje określenia stosunków przestrzennych: wyżej, niżej, nad, pod, obok
- Rozumie znaczenie niektórych symboli graficznych
- Wie, jak powstaje cień
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
- Łączy w pary pasujące obrazki
- Wykonuje różnymi technikami prace plastyczno-techniczne
- Wskazuje kierunek pochodzenia dźwięku
- Śpiewa piosenki
- Zna drogę listu od nadawcy do odbiorcy
- Przestrzega reguł gry
- Czerpie radość ze wspólnej zabawy i chętnie uczestniczy w uroczystościach grupowych
- Bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych
- Odgrywa role w zabawach parateatralnych
- Uczy się wyrażać swoje uczucia i emocje
- Jest spostrzegawcze
- Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków
- Opisuje cechy charakterystyczne zimy
- Zna właściwości śniegu i lodu
- Zna i opisuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy