Nasz program :
- zachęcanie do prowadzenia obserwacji pogody
- kształcenie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się
- zwracanie uwagi na umiejętność wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie wyobraźni taneczno-muzycznej
- rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
- rozwijanie zainteresowań muzyką i śpiewaniem
- zachęcanie do odbywania częstych spacerów
- zapoznanie z symbolami pogody
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych
- zachęcanie do wspólnych zabaw i rozmów
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania
- poszerzanie doświadczeń plastycznych w zakresie malowania
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami (bałwanek – zimą, bałwanek – wiosną)
- zachęcanie do poszerzania wiadomości nt. zdrowia
- uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku mycia owoców i warzyw przed spożyciem
- zachęcenie do prowadzenia hodowli nowalijek
- rozwijanie wypowiedzi własnych
- rozumienie pojęcia „higiena własna”
- kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu
- kształcenie umiejętności samodzielnego prawidłowego mycia i wycierania rąk, korzystania z toalety
- doskonalenie posługiwania pojęciami czasowymi
- zachęcanie do wsłuchiwania się w dźwięki otoczenia
- wzbogacanie wiadomości nt. różnych dyscyplin sportowych
- kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń ruchowych
- kształtowanie nawyków higienicznych i rozumienie wpływu higieny na samopoczucie i zdrowie człowieka
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą
- rozwijanie zainteresowań matematycznych
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych
- wdrażane do słuchania poleceń nauczyciela
- rozwijanie umiejętności manualnych oraz kolorowania
- kształcenie muzykalności poprzez doświadczenia
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-5 poprzez porównywanie liczebności zbiorów ,,na oko” i szacowanie: dużo/ mało
- poszerzanie wiadomości przyrodniczych
- zachęcenie do zabaw w małych zespołach
- doskonalenie umiejętności matematycznych
- poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny
- wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kukła
- budzenie radości ze wspólnych zabaw
- rozwijanie własnych zainteresowań
- zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych poprzez naukę wiersza
- rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek
- rozwijanie umiejętności spostrzegania i dokonywania wyboru
- rozwijanie inwencji twórczej dzieci oraz nową formą zabawy podczas muzyki
- kształcenie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wiersza, przestrzeganie prawa do bycia wysłuchanym i wdrażanie do słuchania innych
- nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
- zachęcanie do obserwowania otoczenia
- poszerzanie wiadomości nt. przygotowania do świąt wielkanocnych
- utrwalenie kolorów
- zapoznanie z charakterystycznymi symbolami Świąt Wielkanocnych
- zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, charakterystycznymi kolorami