Nasz program :

  • zachęcanie do prowadzenia obserwacji pogody
  • kształcenie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się
  • zwracanie uwagi na umiejętność wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie wyobraźni taneczno-muzycznej
  • rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
  • rozwijanie zainteresowań muzyką i śpiewaniem
  • zachęcanie do odbywania częstych spacerów
  • zapoznanie z symbolami pogody
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • zachęcanie do wspólnych zabaw i rozmów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych w zakresie malowania
  • rozwijanie motoryki małej
  • rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami (bałwanek – zimą, bałwanek – wiosną)
  • zachęcanie do poszerzania wiadomości nt. zdrowia
  • uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku mycia owoców i warzyw przed spożyciem
  • zachęcenie do prowadzenia hodowli nowalijek
  • rozwijanie wypowiedzi własnych
  • rozumienie pojęcia „higiena własna”
  • kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu
  • kształcenie umiejętności samodzielnego prawidłowego mycia i wycierania rąk, korzystania z toalety
  • doskonalenie posługiwania pojęciami czasowymi
  • zachęcanie do wsłuchiwania się w dźwięki otoczenia
  • wzbogacanie wiadomości nt. różnych dyscyplin sportowych
  • kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń ruchowych
  • kształtowanie nawyków higienicznych i rozumienie wpływu higieny na samopoczucie i zdrowie człowieka
  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą
  • rozwijanie zainteresowań matematycznych
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych
  • wdrażane do słuchania poleceń nauczyciela
  • rozwijanie umiejętności manualnych oraz kolorowania
  • kształcenie muzykalności poprzez doświadczenia
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-5 poprzez porównywanie liczebności zbiorów ,,na oko” i szacowanie: dużo/ mało
  • poszerzanie wiadomości przyrodniczych
  • zachęcenie do zabaw w małych zespołach
  • doskonalenie umiejętności matematycznych
  • poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny
  • wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kukła
  • budzenie radości ze wspólnych zabaw
  • rozwijanie własnych zainteresowań
  • zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych poprzez naukę wiersza
  • rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek
  • rozwijanie umiejętności spostrzegania i dokonywania wyboru
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci oraz nową formą zabawy podczas muzyki
  • kształcenie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wiersza, przestrzeganie prawa do bycia wysłuchanym i wdrażanie do słuchania innych
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • zachęcanie do obserwowania otoczenia
  • poszerzanie wiadomości nt. przygotowania do świąt wielkanocnych
  • utrwalenie kolorów
  • zapoznanie z charakterystycznymi symbolami Świąt Wielkanocnych
  • zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, charakterystycznymi kolorami