Nasz program :

  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego
  • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
  • Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
  • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
  • Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu –hartowanie.
  • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne).
  • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.