Czego uczymy się w styczniu?
- Bajki, baśnie, bajeczki.
- Karnawałowe stroje.
- Prezenty dla babci i dziadka.
- Czyj to dom?
3 – latki
Dziecko:
- Zna treść popularnych bajek
- Wymienia nazwy bohaterów popularnych bajek
- Dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
- Próbuje wymyślać zakończenie bajki
- Uczestniczy w zabawach parateatralnych
- Segreguje przedmioty zgodnie z podanym kryterium
- Uzupełnia obrazek, dopasowując brakujące elementy
- Ilustruje ruchem treść piosenki
- Uczestniczy w zabawach rytmicznych
- Określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, nad, pod
- Stosuje określenia wielkości: mały – duży, niski – wysoki
- Dostrzega powtarzające się układy rytmiczne i je kontynuuje
- Przelicza elementy zbiorów
- Posługuje się liczebnikami głównymi
- Porównuje liczebność elementów w zbiorach
- Układa proste kompozycje z mozaiki geometrycznej
- Wie, co to jest karnawał
- Rozwija aparat mowy, wykonując ćwiczenia artykulacyjne
- Wypowiada się na temat swojej rodziny
- Używa określeń oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek
- Wykonuje różne prace plastyczno-techniczne
- Rozpoznaje i nazywa „domy” niektórych zwierząt
- Wymienia nazwy zwierząt, które żyją w lesie
- Rozpoznaje niektóre ptaki z najbliższego otoczenia
- Rozwija sprawność manualną: wykleja plasteliną, rysuje, maluje, koloruje
- Czerpie radość ze wspólnej zabawy
- Odczuwa radość z przygotowywania upominku dla innych – laurek dla babci i dziadka
4 – latki
Dziecko:
- Zna popularne bajki dla dzieci
- Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat
- Rozwija zainteresowania czytelnicze
- Zdobywa informacje na temat pracy biblioteki
- Nazywa członków rodziny
- Uczestniczy w zabawach dramowych
- Dzieli proste wyrazy na sylaby
- Przelicza elementy w zbiorach i podaje ich liczbę
- Grupuje przedmioty w sensowny sposób
- Porównuje wielkość przedmiotów
- Mierzy długość przedmiotów, używa określeń: dłuższy, krótszy, taki sam
- Konstruuje prostą grę matematyczną
- Rozumie i stosuje pojęcie para
- Stosuje określenia stosunków przestrzennych, np.: nad, pod, wyżej, niżej, na prawo, na lewo
- Odczytuje przepis kulinarny zapisany w postaci prostych symboli
- Rozwija sprawność manualną
- Rozpoznaje i nazywa „domy” wybranych gatunków zwierząt
- Rozpoznaje gatunki niektórych ptaków
- Rozumie znaczenie słowa sąsiad
- Poznaje architekturę najbliższej okolicy
- Składa w całość obrazki pocięte na kilka części
- Wykonuje proste instrumenty muzyczne
- Umie rozpoznać dźwięk i wskazać jego źródło
- Ilustruje ruchem muzykę i śpiewa piosenki
- Posługuje się różnymi technikami plastycznymi: malowanie, rysowanie, wyklejanie
- Wykonuje proste konstrukcje przestrzenne
- Dostrzega i rysuje szczegóły postaci człowieka
- Wie, jak należy zachować się podczas uroczystości
- Przestrzega reguł gry (np. spokojnie czeka na swoją kolej, radzi sobie w sytuacji wygranej lub porażki)
- Współpracuje z dziećmi w grupie podczas wykonywania wspólnego zadania