Nasz program :

  • poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych
  • doskonalenie umiejętności językowych
  • rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów wg kolorów
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • wyrabianie postawy opiekuńczej wobec kwiatów
  • rozwijanie logicznego myślenia oraz dokonywania analizy i syntezy wzrokowej
  • poszerzanie wiadomości nt. pielęgnacji roślin
  • zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny, poszerzenie wiadomości na temat hodowli roślin
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
  • kształtowanie umiejętności estetycznego poruszania się
  • ćwiczenia aparatu oddechowego
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw
  • rozwijanie percepcji wzrokowej i utrwalanie nazw warzyw
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • rozumienie, że zwierzęta mają podobne potrzeby jak ludzie i człowiek musi pomagać im je zaspokajać, opiekować się zwierzętami
  • samodzielne dokonywanie wyboru zabawy
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
  • wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej
  • rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru
  • zachęcanie do zgodnych zabaw
  • zachęcanie do zabaw zgodnie z zainteresowaniami
  • wdrażanie do koncentracji podczas słuchania wiersza
  • nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1-3, rozwijanie uwagi, myślenia
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • utrwalenie nazw zwierząt
  • łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów
  • wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci
  • zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy
  • rozwijanie logicznego myślenia i pamięci
  • rozwijanie zainteresowań poznawczych
  • doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania
  • poszerzanie wiadomości nt. dba dbałości o  środowisko przyrodnicze
  • zachęcanie do wypowiedzi dzieci nieśmiałe
  • rozwijanie wyobraźni podczas układania
  • rozwijanie wyobraźni podczas konstruowania z klocków
  • zachęcanie do odwzorowywania pojazdu
  • zapoznanie z muzyką elektroniczną
  • zachęcanie do włączania się do zabaw muzyczno- ruchowych
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • rozwijanie drobnych ruchów mięśni palców podczas lepienia z plasteliny
  • wzbogacanie doświadczeń plastyczno- technicznych oraz wyobraźni przestrzennej
  • zachęcanie do udziału w improwizacji ruchowej
  • zwracanie uwagi na słuchanie poleceń nauczyciela
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • rozpoznawanie różnych sylwet związanych z kosmosem wykorzystanych w teatrzyku i formą teatru cieni
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • zachęcanie do zabaw zespołowych
  • rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy w chodzie, biegu i staniu
  • zachęcanie do kolorowania
  • rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać, rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę wiersza na pamięć, kształcenie postawy proekologicznej
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach porannych
  • kształtowanie postawy szacunku roślin (niezrywanie roślin)
  • określanie nastroju piosenki
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • kształtowanie umiejętności powadzenia obserwacji, dzielenia się spostrzeżeniami, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności – kształtowanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej
  • poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia
  • kształtowanie nawyku segregowania śmieci
  • ćwiczenie pamięci odtwórczej
  • rozwijanie własnych zainteresowań