Nasz program :
- poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych
- doskonalenie umiejętności językowych
- rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów wg kolorów
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
- wyrabianie postawy opiekuńczej wobec kwiatów
- rozwijanie logicznego myślenia oraz dokonywania analizy i syntezy wzrokowej
- poszerzanie wiadomości nt. pielęgnacji roślin
- zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny, poszerzenie wiadomości na temat hodowli roślin
- rozwijanie sprawności manualnych
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
- kształtowanie umiejętności estetycznego poruszania się
- ćwiczenia aparatu oddechowego
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw
- rozwijanie percepcji wzrokowej i utrwalanie nazw warzyw
- rozwijanie wyobraźni twórczej
- rozumienie, że zwierzęta mają podobne potrzeby jak ludzie i człowiek musi pomagać im je zaspokajać, opiekować się zwierzętami
- samodzielne dokonywanie wyboru zabawy
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
- wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej
- rozwijanie umiejętności kolorowania wg wzoru
- zachęcanie do zgodnych zabaw
- zachęcanie do zabaw zgodnie z zainteresowaniami
- wdrażanie do koncentracji podczas słuchania wiersza
- nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1-3, rozwijanie uwagi, myślenia
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- utrwalenie nazw zwierząt
- łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów
- wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci
- zachęcanie do samodzielności podczas ubierania się w strój wyjściowy
- rozwijanie logicznego myślenia i pamięci
- rozwijanie zainteresowań poznawczych
- doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania
- poszerzanie wiadomości nt. dba dbałości o środowisko przyrodnicze
- zachęcanie do wypowiedzi dzieci nieśmiałe
- rozwijanie wyobraźni podczas układania
- rozwijanie wyobraźni podczas konstruowania z klocków
- zachęcanie do odwzorowywania pojazdu
- zapoznanie z muzyką elektroniczną
- zachęcanie do włączania się do zabaw muzyczno- ruchowych
- doskonalenie umiejętności kolorowania
- rozwijanie drobnych ruchów mięśni palców podczas lepienia z plasteliny
- wzbogacanie doświadczeń plastyczno- technicznych oraz wyobraźni przestrzennej
- zachęcanie do udziału w improwizacji ruchowej
- zwracanie uwagi na słuchanie poleceń nauczyciela
- rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
- rozpoznawanie różnych sylwet związanych z kosmosem wykorzystanych w teatrzyku i formą teatru cieni
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
- zachęcanie do zabaw zespołowych
- rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy w chodzie, biegu i staniu
- zachęcanie do kolorowania
- rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać, rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę wiersza na pamięć, kształcenie postawy proekologicznej
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach porannych
- kształtowanie postawy szacunku roślin (niezrywanie roślin)
- określanie nastroju piosenki
- doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
- kształtowanie umiejętności powadzenia obserwacji, dzielenia się spostrzeżeniami, doskonalenie percepcji wzrokowej
- rozwijanie umiejętności – kształtowanie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów
- doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
- rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej
- poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia
- kształtowanie nawyku segregowania śmieci
- ćwiczenie pamięci odtwórczej
- rozwijanie własnych zainteresowań