Nasz program :

 

  1. Lubimy się śmiać
  2. Lubimy eksperymentować
  3. Zimowe zabawy
  4. Kim będę, gdy dorosnę?

 

3 – latki

 

Dziecko:

  • Zna przybory higieniczne i sposoby ich używania.
  • Ma świadomość konieczności dbania o higienę i swoje zdrowie.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek.
  • Wie, na czym polega bezpieczna zabawa na śniegu.
  • Zna i nazywa części ciała.
  • Współdziała podczas zabawy i zajęć grupowych.
  • Posługuje się pędzlem podczas malowania; stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania.
  • Wykonuje proste prace plastyczno-techniczne, np. wiatraczek, wyklejanka z kolorowego papieru.
  • Rozwija myślenie przyczynowo -skutkowe; łączy obrazki w logiczne ciągi.
  • Stosuje określenia najpierw, potem.
  • Rozwija umiejętność liczenia.
  • Grupuje elementy według określonych zasad.
  • Stosuje określenia cięższy, lżejszy, dużo, mało, tyle samo.
  • Układa proste kształty zgodnie ze wzorem.
  • Słucha z uwagą wierszy i opowiadań; rozumie i opowiada ich treść.
  • Wie, na czym polega praca dentysty, kucharza, lekarza, fryzjera, piekarza.
  • Rozwija ciekawość badawczą; chętnie wykonuje proste doświadczenia.
  • Poznaje właściwości wody, magnesu, śniegu.
  • Wypowiada się na temat swoich spostrzeżeń, doświadczeń i zdobytej wiedzy.
  • Zadaje pytania.
  • Stara się prawidłowo wypowiadać głoski.
  • Nazywa sprzęty wykorzystywane do uprawiania sportów zimowych.
  • Aktywnie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych.
  • Uczestniczy w zabawach rytmiczno-muzycznych.
  • Śpiewa proste piosenki.
  • Odgrywa role w prostych zabawach parateatralnych.
  • Rozpoznaje zmianę tempa muzyki.
  • Kształtuje prawidłowy oddech.
  • Rozwija spostrzegawczość, porównuje obrazki.
  • Stara się określać temperaturę powietrza: zimno, bardzo zimno.
  • Uzasadnia konieczność dostosowania ubioru do pogody.

4 – latki

 

Dziecko:

  • Współpracuje w zespole.
  • Stara się skupić uwagę na wykonywanym zadaniu.
  • Dba o porządek w swoim otoczeniu.
  • Rozwija myślenie przyczynowo -skutkowe, wyciąga wnioski z obserwowanych zjawisk.
  • Rozwiązuje proste zagadki.
  • Rozpoznaje i nazywa emocje.
  • Rozwija ciekawość badawczą. Poznaje właściwości magnesu, śniegu, wody, lodu.
  • Orientuje się w kierunkach przestrzennych: na prawo, na lewo, wyżej, niżej, dalej, bliżej.
  • Klasyfikuje przedmioty zgodnie z określoną zasadą.
  • Przelicza elementy.
  • Stosuje liczebniki główne i porządkowe.
  • Odtwarza układy rytmiczne.
  • Stara się szacować wielkość „na oko”.
  • Orientuje się w schemacie własnego ciała.
  • Układa kompozycje z figur geometrycznych.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych.
  • Zna nazwy niektórych zawodów i orientuje się, na czym polega praca wykonujących je osób.
  • Chętnie obserwuje przyrodę. Wymienia cechy aktualnej pory roku.
  • Nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne.
  • Rozpoznaje niektóre produkty spożywcze.
  • Uczestniczy w zajęciach kulinarnych – przygotowanie ciasta na naleśniki.
  • Znajduje na mapie Polski góry.
  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne. Poznaje właściwości gliny.
  • Rozwija umiejętności manualne, sprawność grafomotoryczną.
  • Posługuje się nożyczkami i klejem.
  • Stara się mówić wyraźnie. Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
  • Porusza się w rytm muzyki.
  • Reaguje na sygnał dźwiękowy.
  • Zna nazwy niektórych instrumentów muzycznych.
  • Określa natężenie muzyki: cicho, głośno.
  • Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.