Nasz program :
- Lubimy się śmiać
- Lubimy eksperymentować
- Zimowe zabawy
- Kim będę, gdy dorosnę?
3 – latki
Dziecko:
- Zna przybory higieniczne i sposoby ich używania.
- Ma świadomość konieczności dbania o higienę i swoje zdrowie.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek.
- Wie, na czym polega bezpieczna zabawa na śniegu.
- Zna i nazywa części ciała.
- Współdziała podczas zabawy i zajęć grupowych.
- Posługuje się pędzlem podczas malowania; stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania.
- Wykonuje proste prace plastyczno-techniczne, np. wiatraczek, wyklejanka z kolorowego papieru.
- Rozwija myślenie przyczynowo -skutkowe; łączy obrazki w logiczne ciągi.
- Stosuje określenia najpierw, potem.
- Rozwija umiejętność liczenia.
- Grupuje elementy według określonych zasad.
- Stosuje określenia cięższy, lżejszy, dużo, mało, tyle samo.
- Układa proste kształty zgodnie ze wzorem.
- Słucha z uwagą wierszy i opowiadań; rozumie i opowiada ich treść.
- Wie, na czym polega praca dentysty, kucharza, lekarza, fryzjera, piekarza.
- Rozwija ciekawość badawczą; chętnie wykonuje proste doświadczenia.
- Poznaje właściwości wody, magnesu, śniegu.
- Wypowiada się na temat swoich spostrzeżeń, doświadczeń i zdobytej wiedzy.
- Zadaje pytania.
- Stara się prawidłowo wypowiadać głoski.
- Nazywa sprzęty wykorzystywane do uprawiania sportów zimowych.
- Aktywnie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych.
- Uczestniczy w zabawach rytmiczno-muzycznych.
- Śpiewa proste piosenki.
- Odgrywa role w prostych zabawach parateatralnych.
- Rozpoznaje zmianę tempa muzyki.
- Kształtuje prawidłowy oddech.
- Rozwija spostrzegawczość, porównuje obrazki.
- Stara się określać temperaturę powietrza: zimno, bardzo zimno.
- Uzasadnia konieczność dostosowania ubioru do pogody.
4 – latki
Dziecko:
- Współpracuje w zespole.
- Stara się skupić uwagę na wykonywanym zadaniu.
- Dba o porządek w swoim otoczeniu.
- Rozwija myślenie przyczynowo -skutkowe, wyciąga wnioski z obserwowanych zjawisk.
- Rozwiązuje proste zagadki.
- Rozpoznaje i nazywa emocje.
- Rozwija ciekawość badawczą. Poznaje właściwości magnesu, śniegu, wody, lodu.
- Orientuje się w kierunkach przestrzennych: na prawo, na lewo, wyżej, niżej, dalej, bliżej.
- Klasyfikuje przedmioty zgodnie z określoną zasadą.
- Przelicza elementy.
- Stosuje liczebniki główne i porządkowe.
- Odtwarza układy rytmiczne.
- Stara się szacować wielkość „na oko”.
- Orientuje się w schemacie własnego ciała.
- Układa kompozycje z figur geometrycznych.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Odgrywa role w zabawach parateatralnych.
- Zna nazwy niektórych zawodów i orientuje się, na czym polega praca wykonujących je osób.
- Chętnie obserwuje przyrodę. Wymienia cechy aktualnej pory roku.
- Nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne.
- Rozpoznaje niektóre produkty spożywcze.
- Uczestniczy w zajęciach kulinarnych – przygotowanie ciasta na naleśniki.
- Znajduje na mapie Polski góry.
- Wykonuje prace plastyczno-techniczne. Poznaje właściwości gliny.
- Rozwija umiejętności manualne, sprawność grafomotoryczną.
- Posługuje się nożyczkami i klejem.
- Stara się mówić wyraźnie. Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
- Porusza się w rytm muzyki.
- Reaguje na sygnał dźwiękowy.
- Zna nazwy niektórych instrumentów muzycznych.
- Określa natężenie muzyki: cicho, głośno.
- Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.