Nasz program :

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
  • Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
  • Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia.
  • Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
  • Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki).
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń.
  • Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
  • Rozwijanie umiejętności teatralnych.
  • Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
  • Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego.
  • Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
  • Rozbudzanie ciekawości badawczej.
  • Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej –rysowania węglem.
  • Kształtowanie umiejętności manualnych.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • Rozwijanie pomysłowości dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z podróżowaniem, środkami transportu.
  • Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
  • Doskonalenie pamięci słuchowej.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej.
  • Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem”.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.