Nasz program :
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.
- Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
- Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
- Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia.
- Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
- Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki).
- Rozwijanie spostrzegawczości.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
- Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń.
- Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
- Rozwijanie umiejętności teatralnych.
- Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
- Rozwijanie poczucia rytmu.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
- Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
- Usprawnianie aparatu oddechowego.
- Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
- Rozbudzanie ciekawości badawczej.
- Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej –rysowania węglem.
- Kształtowanie umiejętności manualnych.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie pomysłowości dzieci.
- Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
- Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z podróżowaniem, środkami transportu.
- Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
- Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
- Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
- Doskonalenie pamięci słuchowej.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
- Rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej.
- Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem”.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.