Nasz program :
- Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
- Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku.
- Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby.
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
- Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
- Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.
- Kształcenie umiejętności wnioskowania.
- Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
- Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie.
- Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.
- Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie postawy proekologicznej.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków.
- Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody.
- Kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach).
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne).
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce.
- Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż.
- Rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych owoców i warzyw.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
- Wdrażanie do poznawania rożnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza.
- Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
- Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świąt Wielkanocnych
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
- Rozwijanie aparatu mowy dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot.
- Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków gospodarstwa wiejskiego.
- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.
- Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.