Nasz program :

 

  • Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku.
  • Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby.
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.
  • Kształcenie umiejętności wnioskowania.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
  • Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie.
  • Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów.
  • Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin; rozwijanie postawy proekologicznej.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków.
  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody.
  • Kształtowanie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6 (dodawanie na konkretach).
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne).
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż.
  • Rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku wybranych owoców i warzyw.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
  • Wdrażanie do poznawania rożnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
  • Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świąt Wielkanocnych
  • Doskonalenie sprawności manualnej.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w krajobrazie wsi i miasta.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie aparatu mowy dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot.
  • Rozwijanie procesów spostrzegania, poprzez dostrzegania podobieństw i różnic w porównywanych jajkach ptaków gospodarstwa wiejskiego.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich.
  • Kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.