Nasz program :
- Bawimy się kolorami
- Poznajemy instrumenty
- Szukamy wiosny
- Malujemy pisanki
3 – latki
Dziecko:
- Słucha utworów literackich i dzieli się wrażeniami na ich temat.
- Ilustruje ruchem i gestem treść utworów literackich.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
- Bierze udział w zabawach ruchowych i gimnastycznych.
- Wypowiada się na temat własnoręcznie wykonanych prac.
- Zna niektóre tradycje związane z Wielkanocą.
- Ogląda reprodukcje obrazów i opowiada o nich.
- Chętnie wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, lepi z plasteliny, rysuje.
- Podejmuje próby wycinania nożyczkami.
- Słucha fragmentów utworów muzyki klasycznej.
- Określa, czy muzyka jest głośna, czy cicha, szybka czy wolna.
- Rozpoznaje niektóre instrumenty muzyczne.
- Stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym.
- Wyklaskuje rytm.
- Rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.
- Klasyfikuje przedmioty według określonych cech.
- Zna i stosuje pojęcie para.
- Doskonali umiejętność liczenia minimum do 3.
- Porównuje liczbę elementów.
- Dostrzega powtarzalność w układach różnych elementów.
- Rozpoznaje kształty.
- Rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod, za, przed.
- Łączy obrazki w logiczne pary.
- Współuczestniczy w wykonaniu prostej gry planszowej.
- Przestrzega ustalonych reguł gry.
- Wie, że w grze można zwyciężyć lub przegrać.
- Łączy przyczynę ze skutkiem.
- Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie.
- Współpracuje podczas zabaw i wykonywania wspólnej pracy.
- Określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny.
- Dostrzega zmiany w przyrodzie związane z następstwem pór roku.
- Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty.
- Nazywa narzędzia ogrodnicze.
- Rozumie, że rośliny należy pielęgnować. Wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła.
4 – latki
Dziecko:
- Słucha tekstów literackich i zadaje pytania dotyczące ich treści.
- Myśli logicznie. Rozwiązuje zagadki.
- Łączy w pary rymujące się wyrazy.
- Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując poprawną kolejność zdarzeń.
- Zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi.
- Stara się dbać o prawidłową wymowę głosek i wyrazów.
- Przelicza, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Mierzy długość za pomocą kroków.
- Nazywa aktualną porę roku i opowiada o jej cechach charakterystycznych.
- Chętnie obserwuje przyrodę.
- Zna cykliczne następstwo pór roku.
- Wie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć. Zakłada proste hodowle.
- Wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie.
- Rozpoznaje symbole zjawisk atmosferycznych.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
- Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
- Poznaje właściwości baniek mydlanych.
- Rozpoznaje i nazywa kolory tęczy.
- Miesza kolory, uzyskując nowe barwy.
- Ogląda reprodukcje obrazów i wypowiada się na ich temat.
- Maluje farbami, lepi z plasteliny, wykleja.
- Wygrywa rytm na instrumentach niekonwencjonalnych.
- Nazywa niektóre instrumenty muzyczne. Rozpoznaje ich brzmienie.
- Reaguje ruchem na zmiany w muzyce.
- Wskazuje kierunek dochodzenia dźwięku.
- Śpiewa proste piosenki.
- Dostosowuje ubranie do pogody.
- Utrzymuje porządek na swoim stanowisku pracy.
- Wie, jak należy się zachować podczas uroczystości.
- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
- Prawidłowo trzyma kredkę.