Nasz program :
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadań.
- Kształtowanie umiejętności współdziałania.
- Doskonalenie umiejętności manualnych.
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
- Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
- Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
- Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
- Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas ozdabiania jaj.
- Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
- Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
- Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
- Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
- Kształtowanie umiejętności współpracy.
- Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
- Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
- Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
- Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
- Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
- Kształtowanie świadomości ekologicznej.
- Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
- Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
- Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
- Rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
- Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
- Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi przez zabawę w sklep.
- Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni.
- Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.
- Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd, treść).
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu– doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym– bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające– zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.