Czego uczymy się w maju?

 

Kto ty jesteś? Polak mały!

  1. Na wiejskim podwórku
  2. Zabawy z mamą i tatą
  3. Wycieczka do zoo

 

3-latki

Dziecko:

  • Poznaje najbliższą okolicę – charakterystyczne miejsca i budynki.
  • Wie, jak nazywa się kraj, w którym mieszka. Zna nazwę stolicy kraju.
  • Rozpoznaje melodię hymnu narodowego oraz flagę narodową.
  • Próbuje budować dłuższe wypowiedzi na dany temat.
  • Słucha tekstów literackich.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta hodowane na wsi.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne.
  • Rozpoznaje i naśladuje odgłosy niektórych zwierząt.
  • Zna pochodzenie niektórych produktów spożywczych.
  • Zna imiona członków najbliższej rodziny.
  • Używa wyrazów oznaczających stopień pokrewieństwa (np.: babcia, dziadek, siostra, brat).
  • Opowiada o swojej rodzinie.
  • Rozpoznaje i stara się nazywać swoje uczucia.
  • Stosuje określenia wielkości mały – duży, wysoki – niski.
  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Interesuje się książkami.
  • Jest spostrzegawcze.
  • Wyszukuje szczegóły na ilustracjach i wypowiada się na ich temat.
  • Dostosowuje ruch do tempa muzyki.
  • Śpiewa proste piosenki.
  • Buduje z klocków różne konstrukcje.
  • Lepi z gliny, maluje, rysuje.
  • Wykonuje upominki dla swoich najbliższych.
  • Współdziała podczas zabaw i zajęć grupowych.
  • W ustalony sposób korzysta z przyborów gimnastycznych.
  • Wykonuje zadania zgodnie z poleceniem.
  • Odkłada zabawki na miejsce.

 

 

 

4-latki

Dziecko:

  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Słucha ze zrozumieniem.
  • Rozwija aparat mowy. Uczestniczy w zabawach artykulacyjnych.
  • Buduje proste zdania.
  • Zna nazwę swojego kraju.
  • Rozpoznaje polskie symbole narodowe.
  • Wie, że Polska jest w Unii Europejskiej.
  • Rozpoznaje na mapie kontur Polski.
  • Poznaje historię swojej miejscowości.
  • Odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej oraz do swojej rodziny.
  • Odnosi się z szacunkiem do rodziców.
  • Określa kierunki: prawa – lewa strona.
  • Segreguje przedmioty według określonej cechy.
  • Rozpoznaje figury geometryczne.
  • Posługuje się pojęciem para.
  • Mierzy długość za pomocą dostępnych przyrządów.
  • Przeprowadza proste eksperymenty.
  • Stara się wyciągać właściwe wnioski. Myśli logicznie.
  • Rozumie znaczenie powietrza dla życia na ziemi.
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane oraz zwierzęta egzotyczne.
  • Wie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, przejawia wobec nich troskę.
  • Rozpoznaje cechy wiejskiego krajobrazu.
  • Poznaje i nazywa wiosenne kwiaty.
  • Zna pożyteczną rolę dżdżownicy.
  • Dba o zdrowie. Poznaje zasady zdrowego odżywiania się. Wykonuje sałatkę owocową.
  • Rozwija spostrzegawczość.
  • Posługuje się nożyczkami.
  • Wykazuje się refleksem.
  • Jest sprawne pod względem ruchowym.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i wyjść poza teren przedszkola.
  • Reaguje na zmianę tempa w muzyce.
  • Uczy się prostych piosenek.
  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne.