zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;
umiejętność tworzenia prezentów;
odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent.
Zadania do codziennej realizacji:
Zabawy dowolne w sali:
zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
stwarzanie miłej atmosfery;
zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy;
zachęcanie do odkładania zabawek na miejsce po zabawie.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
indywidualne kontakty N. z dziećmi;
kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
budowanie radosnej atmosfery;
zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
Zabawy z Powitanką: Nasza grupa” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.