Nasz program :

 Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie wiedzy ogólnej;
  • czerpanie radości z przekazywania wiedzy i umiejętności innym;
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • poznanie rodzajów mleka;
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych;
  • wyrażanie w rozmowie szacunku wobec innych osób;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli przestrzennych;
  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;
  • odróżnianie niskich i wysokich dźwięków;
  • rozwijanie słuchu muzycznego;
  • ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzycznoruchowych;
  • rozwijanie kreatywności w zabawach z użyciem produktów spożywczych;
  • kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego planowania pracy;
  • poszerzanie wiedzy ogólnej w oparciu o opowiadanie;
  • budowanie poczucia wspólnoty podczas zabaw tematycznych;
  • ćwiczenie zgodnej współpracy;
  • nazywanie produktów mlecznych
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i kształtowaniu umiejętności wypowiadania się;
  • utrwalanie kulturalnych zachowań w miejscach publicznych;
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych;
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka;
  • wsłuchiwanie się w dźwięki występujące w otoczeniu;
  • umiejętność odróżniania dźwięków przyjemnych od nieprzyjemnych;
  • odczuwanie pozytywnych emocji podczas działań z muzyką relaksacyjną;
  • poznanie etapów przygotowania masła;
  • doskonalenie sprawności motorycznych;
  • odczuwanie satysfakcji z samodzielnie przygotowanych produktów;
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;
  • rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;
  • nabywanie empatii w stosunku do zwierząt;
  • poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;
  • zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;
  • określenie liczby w zbiorze;
  • przyporządkowanie jeden do jednego;
  • rozwijanie umiejętności zwracania się o pomoc podczas wykonywania zadań matematycznych;
  • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);
  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
  • nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;
  • poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (sadzenia roślin);
  • wdrażanie do zadawania pytań podczas wykonywania działań technicznych;
  • stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
  • poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć;
  • kształtowanie rozumienia ze słuchu;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom;
  • poznanie cyklu rozwojowego motyla;
  • kształtowanie pojęć wysoko – nisko; góra – dół;
  • dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego;
  • śpiewanie do znanych melodii;
  • kształtowanie umiejętności naśladowania czynności;
  • wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
  • nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi;
  • odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami;
  • dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
  • zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
  • wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
  • wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
  • budowanie radosnej atmosfery;
  • zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
  • stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawy z Powitanką: „Na powitanie” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
  • Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.