Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
  • nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
  • uwrażliwianie na tradycję;
  • kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświęcenia;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;
  • nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji;
  • kształcenie umiejętności respektowania poleceń;
  • poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych;
  • kształtowanie wrażliwości na barwę instrumentu;
  • rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania;
  • rozwijanie umiejętności przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków;
  • rozwijanie możliwości percepcyjnych;
  • naśladowanie czynności z życia codziennego;
  • zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, odróżnianie miasta od wsi;
  • dzielenie się wiedzą z innymi ludźmi;
  • rozbudzanie szacunku do różnych grup społecznych, odmienności kultur;
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy;
  • wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków;
  • ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
  • utrwalenie pojęcia para;
  • dobieranie par przeciwstawnych;
  • kształtowanie umiejętności pokonywania trudności;
  • poznanie charakterystycznych cech kotów;
  • klaskanie w rytm melodii;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • poznanie zwyczaju śmigusa-dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki;
  • ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-technicznych;
  • odczuwanie przynależności podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
  • rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka;
  • wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
  • ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
  • poznanie zasad zachowania się w kinie;
  • dostrzeganie regularności (rytmu) w zabawie;
  • rozwijanie umiejętności naśladowania;
  • poznanie zasad zachowania się w teatrze;
  • poszerzanie wiedzy na temat baletu;
  • rozwijanie płynności ruchów;
  • wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
  • poznanie zawodu malarza;
  • wdrażanie do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
  • wyrażanie siebie w malarstwie;
  • ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
  • kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych;
  • motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola;
  • poznanie akcesoriów urodzinowych;
  • kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry do widzenia;
  • ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
  • motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
  • próba określenia własnych praw na podstawie piosenki;
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu;
  • wyrażanie emocji w formie śpiewu;
  • rozwijanie zdolności plastycznych;
  • odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w pracach plastycznych;
  • dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.