Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
- nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
- uwrażliwianie na tradycję;
- kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświęcenia;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;
- nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
- doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji;
- kształcenie umiejętności respektowania poleceń;
- poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych;
- kształtowanie wrażliwości na barwę instrumentu;
- rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania;
- rozwijanie umiejętności przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków;
- rozwijanie możliwości percepcyjnych;
- naśladowanie czynności z życia codziennego;
- zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, odróżnianie miasta od wsi;
- dzielenie się wiedzą z innymi ludźmi;
- rozbudzanie szacunku do różnych grup społecznych, odmienności kultur;
- rozwijanie procesów analizy i syntezy;
- wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków;
- ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
- utrwalenie pojęcia para;
- dobieranie par przeciwstawnych;
- kształtowanie umiejętności pokonywania trudności;
- poznanie charakterystycznych cech kotów;
- klaskanie w rytm melodii;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej;
- poznanie zwyczaju śmigusa-dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki;
- ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-technicznych;
- odczuwanie przynależności podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
- rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka;
- wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
- ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
- poznanie zasad zachowania się w kinie;
- dostrzeganie regularności (rytmu) w zabawie;
- rozwijanie umiejętności naśladowania;
- poznanie zasad zachowania się w teatrze;
- poszerzanie wiedzy na temat baletu;
- rozwijanie płynności ruchów;
- wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
- poznanie zawodu malarza;
- wdrażanie do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
- wyrażanie siebie w malarstwie;
- ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
- kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych;
- motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola;
- poznanie akcesoriów urodzinowych;
- kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia;
- ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
- motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
- próba określenia własnych praw na podstawie piosenki;
- ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu;
- wyrażanie emocji w formie śpiewu;
- rozwijanie zdolności plastycznych;
- odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w pracach plastycznych;
- dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.