Nasz program :
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- rozwijanie zainteresowania bajkami;
- używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi;
- rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym;
- poznanie zawodu logopedy;
- stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- ćwiczenie kulturalnego wysławiania się;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
- kształtowanie świadomości istnienia cech wspólnych przedmiotów;
- wzbudzanie zainteresowania książkami;
- rozwijanie koncentracji słuchowej;
- wyrabianie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał;
- wyzwalanie energii grupowej, spontaniczności i nauka współdziałania;
- rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych;
- umiejętność łączenia elementów w celu tworzenia praktycznych rzeczy;
- wykonanie zakładek do książek;
- poznanie biblioteki i zasad zachowania się w niej;
- rozwijanie postawy odpowiedzialności za książki;
- dostarczanie właściwych wzorów zachowania się w miejscach publicznych;
- przybliżenie literatury dziecięcej;
- rozwijanie umiejętności wcielania się w role;
- odczuwanie radości z obcowania ze światem literatury;
- utrwalanie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych;
- ćwiczenie umiejętności zapamiętywania;
- wdrażanie do skupiania się na wykonywanych czynnościach;
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem;
- aktywne słuchanie muzyki;
- poznanie zasad zachowania się w księgarni;
- rozwijanie umiejętności dostrzegania charakterystycznych cech wybranych budowli;
- nabywanie umiejętności tworzenia budowli przestrzennych;
- integrowanie grupy podczas działań wspólnych;
- umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny;
- odczuwanie więzi z członkami rodziny;
- kulturalne wyrażanie siebie w kontaktach z rodziną;
- ćwiczenie umiejętności wyrażania radości w mowie;
- nauka kulturalnego zwracania się do członków rodziny;
- nazywanie i przeliczanie części ciała;
- ćwiczenie umiejętności odzwierciedlania liczby elementów ciała;
- kształtowanie świadomości siebie;
- doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych;
- kształtowanie estetyki i harmonii ruchu;
- stwarzanie sytuacji muzycznoruchowych integrujących grupę ;
- przygotowanie prezentu według instrukcji słownej;
- kształtowanie poczucia estetyki;
- wyrabianie aktywnej postawy podczas wykonywania zadań;
- tworzenie więzi emocjonalnej z rodziną;
- umiejętność przeżywania bliskości;
- kształtowanie kultury współżycia;
- powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia;
- ćwiczenie wyrażania myśli w formie prostego zdania;
- poznanie i ćwiczenie zasad prowadzenia rozmowy;
- definiowanie i dzielenie elementów na zbiory;
- utrwalanie pojęcia zbiór;
- kształtowanie umiejętności zachowywania umiaru w spożywaniu słodyczy;
- rytmiczne recytowanie słów;
- interpretowanie piosenki za pomocą ruchu;
- wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce;
- ćwiczenie pamięci podczas pracy plastycznej;
- wyrażanie uczuć w różnych formach plastycznych;
- budzenie otwartości na uczucia.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w sali:
- zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
- zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
- wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
- zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
- stwarzanie miłej atmosfery;
- zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
- indywidualne kontakty N. z dziećmi;
- kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
- zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
- wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie
- wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
- budowanie radosnej atmosfery;
- zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
- stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
- Zabawy z Powitanką: „Na powitanie” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
- Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
- Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.