Nasz program :

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie zainteresowania bajkami;
  • używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi;
  • rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym;
  • poznanie zawodu logopedy;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • ćwiczenie kulturalnego wysławiania się;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
  • kształtowanie świadomości istnienia cech wspólnych przedmiotów;
  • wzbudzanie zainteresowania książkami;
  • rozwijanie koncentracji słuchowej;
  • wyrabianie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał;
  • wyzwalanie energii grupowej, spontaniczności i nauka współdziałania;
  • rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych;
  • umiejętność łączenia elementów w celu tworzenia praktycznych rzeczy;
  • wykonanie zakładek do książek;
  • poznanie biblioteki i zasad zachowania się w niej;
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności za książki;
  • dostarczanie właściwych wzorów zachowania się w miejscach publicznych;
  • przybliżenie literatury dziecięcej;
  • rozwijanie umiejętności wcielania się w role;
  • odczuwanie radości z obcowania ze światem literatury;
  • utrwalanie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych;
  • ćwiczenie umiejętności zapamiętywania;
  • wdrażanie do skupiania się na wykonywanych czynnościach;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem;
  • aktywne słuchanie muzyki;
  • poznanie zasad zachowania się w księgarni;
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania charakterystycznych cech wybranych budowli;
  • nabywanie umiejętności tworzenia budowli przestrzennych;
  • integrowanie grupy podczas działań wspólnych;
  • umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny;
  • odczuwanie więzi z członkami rodziny;
  • kulturalne wyrażanie siebie w kontaktach z rodziną;
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania radości w mowie;
  • nauka kulturalnego zwracania się do członków rodziny;
  • nazywanie i przeliczanie części ciała;
  • ćwiczenie umiejętności odzwierciedlania liczby elementów ciała;
  • kształtowanie świadomości siebie;
  • doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych;
  • kształtowanie estetyki i harmonii ruchu;
  • stwarzanie sytuacji muzycznoruchowych integrujących grupę ;
  • przygotowanie prezentu według instrukcji słownej;
  • kształtowanie poczucia estetyki;
  • wyrabianie aktywnej postawy podczas wykonywania zadań;
  • tworzenie więzi emocjonalnej z rodziną;
  • umiejętność przeżywania bliskości;
  • kształtowanie kultury współżycia;
  • powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia;
  • ćwiczenie wyrażania myśli w formie prostego zdania;
  • poznanie i ćwiczenie zasad prowadzenia rozmowy;
  • definiowanie i dzielenie elementów na zbiory;
  • utrwalanie pojęcia zbiór;
  • kształtowanie umiejętności zachowywania umiaru w spożywaniu słodyczy;
  • rytmiczne recytowanie słów;
  • interpretowanie piosenki za pomocą ruchu;
  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce;
  • ćwiczenie pamięci podczas pracy plastycznej;
  • wyrażanie uczuć w różnych formach plastycznych;
  • budzenie otwartości na uczucia.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
  • zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
  • wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie
  • wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
  • budowanie radosnej atmosfery;
  • zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
  • stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawy z Powitanką: „Na powitanie” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
  • Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.