Nasz program:
4-latki
- poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
- doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
- budzenie empatii,
- poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie słownika czynnego,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
- poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
- poznanie wybranych kroków tanecznych,
- rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uwrażliwienie na piękno tańca,
- poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie motoryki małej,
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
- poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
- rozwijanie kreatywności,
- rozwijanie empatii i wrażliwości,
- poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
- poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
- rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
- poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
- nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
- rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie sprawności motorycznej,
- wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
- doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
- poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
- poznanie różnych letnich zabaw,
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
- zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,
- poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
- zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych,
- poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
- rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego,
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
- poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności liczenia;
- uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
- poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
- ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.
5-latki
- wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.