Nasz program:
Dziecko:
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– potrafi się przedstawić
– jest aktywne w czasie ćwiczeń
– zna bohaterów naszych podręczników
– buduje dłuższe wypowiedzi
– zna zasady zachowania
– rysuje portret Treflinki
– wie jak narysować portret
– pamięta o zasadach bezpieczeństwa
– słucha poleceń nauczyciela
– kończy rozpoczęte zdanie
– rysuje siebie i podpisuje swoim imieniem
– posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
– jest sprawne manualnie
– tańczy i śpiewa razem z innymi
– rozpoznaje, nazywa i przedstawia różne emocje
– wypowiada się na forum grupy
– ma poczucie rytmu
– rytmizuje tekst
– pamięta o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabawy na placu
– odnajduje parę
– zna zabawę „Jesteśmy jagódki”
– rysuje własny nastrój
– sprząta zabawki po zabawie
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– jest spostrzegawcze
– wymieni części twarzy
– układa z mozaiki postać ludzką
– wymieni funkcje rąk i nóg
– jest sprawne ruchowo
– nazywa drzewa i krzewy napotkane w czasie spaceru
– aktywnie uczestniczy w zabawach pantomimy
– precyzyjnie koloruje postać
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– koloruje wg kodu
– mówi miłe słowa kolegom i koleżankom
– powtarza fragmenty piosenki
– śpiewa nowo poznaną piosnkę
– rysuje kredkami na określony temat
– przestrzega zasad kodeksu
– jest twórcze
– dzieli się zabawkami z innymi
– reaguje na polecenia nauczyciela
– wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad
– przestrzega zasad ustalonego kodeksu
– poprawnie wykonuje skoki
– pokonuje przeszkody skacząc obunóż
– odnajduje swoja parę
– zapamiętuje i odtwarza ruchy
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– rysuje wg polecenia
– słucha uważnie opowiadania
– odpowiada na pytania
– określa prawidłowe zachowania dzieci
– rysuje na określony temat
– prawidłowo posługuje się kredkami
– wypowiada rytmicznie tekst
– bawi się w małych grupach
– pomaga innym w czasie sprzątania
– dzieli słowa na sylaby
– odgaduje po opisie słownym
– słucha uważnie wiersza
– zna zasady bezpiecznej zabawy na placu
– odtwarza podany rytm
– wymyśla melodię dla rymowanki
– maluje na określony temat
– odkodowuje rysunek
– przelicza prawidłowo w zakresie dostępnym dzieciom
– potrafi utrzymać równowagę na jednej nodze
– idzie na spacer „para za parą „
– słucha poleceń w zabawie ruchowej
– śpiewa piosnkę
– odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku
– dzieli imiona na sylaby
– ogląda z uwagą i zainteresowaniem film
– wypowiada się na forum grupy nt. treści filmu
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– dba o estetykę pracy
– w sposób właściwy korzysta ze sprzętu
– śpiewa i bawi się przy tradycyjnej piosence
– zapamiętuje i powtarza rytm ruchowy
– nazywa poszczególne figury geometryczne
– zna zasady bezpieczeństwa, które obowiązują w przedszkolu
– ma poczucie równowagi
– przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
– zna zabawę „Chodzi….
– korzysta z zabawek nie wywołując hałasu
– używa zwrotów grzecznościowych
– zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicach
– ma dobrą orientację
– samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy i kamizelkę odblaskową
– stosuje zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulice
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– słucha i reaguje na polecenia nauczyciela
– koloruje sygnalizator właściwymi kolorami
– odkłada zabawki na miejsce
– układa pojazdy wg kolejności i polecenia
– śpiewa i bawi się przy znanej dzieciom piosence
– bawi się przy muzyce
– szybko reaguje na sygnał wzrokowy
– prawidłowa powtarza dźwięki artykulacyjne
– rozpoznaje i nazywa znaki drogowe
– klasyfikuje je wg określonej cechy
– rzuca do celu
– określa logiczność wypowiedzi
– bawi się zgodnie w małych zespołach
– prawidłowo przelicza
– rozpoznaje odgłosy pojazdów
– biega w rytm ósemek
– rysuje znaki wg szablonu
– samodzielnie wykonuje znak drogowy
– dba o estetykę swojej pracy
– przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu przedszkolnym
– precyzyjnie rysuje koła i kwadraty
– bawi się razem z innymi przy znanej dzieciom piosence
– przestrzega zasad
– odgaduje nagrane odgłosy miasta
– jest szybkie i zwinne
– zna numery alarmowe na policję, straż pożarną i pogotowie
– rzuca celnie
– stosuje się do zasad zabawy
– tworzy przeciwieństwa do podanych słów
– dokonuje analizy sylabowej słów
– dokonuje analizy sylabowej -reaguje na sygnały
– zna i wymieni cechy charakterystyczne dla jesieni
– samodzielnie tworzy pracę plastyczną
– maluje farbami na określony temat
– przelicza poprawnie
– układa wg kodu
– precyzyjnie wycina
– ma orientację przestrzenną
– rozpoznaje i nazywa gatunki drzew iglastych i liściastych
– wykonuje polecenia ruchowe
– ilustruje ruchem treść piosenki
– prawidłowo maszeruje
– powtarza rymowankę
– przelicza prawidłowo i odwzorowuje ilość elementów
– odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
– jest kreatywne
– śpiewa i tańczy przy piosence
– wymieni nazwy dni tygodnia wg kolejności
– określi jaki jest dzisiaj dzień tygodnia
– wykonuje prawidłowo wszystkie ćwiczenia
– maszeruje po kole
– odgaduje nazwy jesiennych darów
– koloruje wg kodu liczbowego
– wypowiada się logicznymi zdaniami
– reaguje na sygnały
– nazywa instrumenty perkusyjne
– prawidłowo się nimi posługuje
– tworzy muzykę
– samodzielnie wykonuje prace plastyczną nową techniką
– prawidłowo przelicza i maszeruje
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– szanuje prawa innych w czasie zabawy
– śpiewa i bawi się pry znanej piosence
– odgaduje zagadkę
– wypowiada się na temat treści wiersza
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– stara się utrzymać jak najdłużej oddech
– precyzyjnie kalkuje wzory
– układa zdania o jesieni
– zapamiętuje fragmenty wiersza
– mówi wiersz z pamięci
– maluje farbami na określony temat
– we właściwy sposób posługuje się pędzlem
– naśladuje ruchy zwierząt
– przelicza i określa ilość
– przestrzega ustalonych zasad
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– samodzielnie przebiera się w szatni
– wie jak należy zachować się w miejscu publicznym
– tworzy melodię do słów wiersza
– wypowiada się na określony temat
– zna i śpiewa piosenkę „Poszło …..
– posługuje się pojęciami duży- mały
– zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
– tworzy zdrobnienia
– rozpoznaje i nazywa owoce
– segreguje owoce na krajowe i egzotyczne
– ilustruje ruchem treść opowieści
– czerpie radości podczas zabawy
– dba o estetykę pracy
– dobiera w sposób właściwy strój do pogody
– klasyfikuje owoce
– określa pierwszą głoskę w słowach
– bawi się przy zabawie muzycznej „Ojciec….
– układa puzzle
– odgaduje zagadki o owocach
– nazywa poszczególne owoce
– dostosowuje strój do warunków atmosferycznych
– słucha i reaguje na sygnały
– lepi z plasteliny na określony temat
– śpiewa razem z innymi