Nasz program:
Tydzień 1: Jestem w przedszkolu
Tydzień 2: Jestem grzecznym przedszkolakiem
Tydzień 3: Droga do przedszkola
Tydzień 4: Jestem w parku i w lesie
Tydzień 5: Jesień w sadzie
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-uważnie słucha i rozpoznaje głos kolegów
-wypowiada się na temat kącików w swojej sali
-nazywa kąciki zbaw
-bawi się zgodnie z zasadami wspólnego kodeksu
-wykonuje podskoki obu nóż
-idzie w parze podczas spaceru
-stara się podskakiwać obunóż
-zapamiętuje miejsce położenia przedmiotu
-mówi umiarkowanym głosem
-rysuje siebie, przykleja kartkę ze swoim imieniem
-segreguje zabawki wg koloru
-rysuje swój autoportret
-właściwie posługuje się kredkami
-jest skoczne
-bawi się w sposób bezpieczny na placu
-skacze obunóż
-powtarza słowa rymowanki wykonując odpowiednie ruchy
-odkłada zabawki na miejsce
-odnajduje wyrazy przeciwstawne i je wypowiada
-posługuje się pojęciami wysoko, nisko
-śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy
-zauważa zmiany w przyrodzie
-chętnie ćwiczy i śpiewa
-rozpoznaje osobę po opisie słownym
-jest spostrzegawcze
-dzieli się zabawkami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
-przelicza i posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok
-ma poczuci rytmu
-śpiewa rymowankę
-reaguje na zmianę tempa i rytmu
-ilustruje treść piosenki ruchem
-aktywnie uczestniczy w zabawie muzycznej
-koloruje wg wzoru
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-układa rytmy z wykorzystaniem zabawek
-zna pomieszczenia w przedszkolu i potrafi we właściwy sposób z nich korzystać
-wypowiada się zdaniem
-nie oddala się od grupy w czasie spaceru
-potrafi skakać obunóż
-powtarza dźwięki głośno i cicho
-samodzielnie wykonuje prace plastyczną
-przestrzega ustalonych wcześniej zasad
-wypowiada się na określony temat
-rozpoznaje i nazywa swoje emocje
-zauważa zmiany na drzewach
-potrafi się zrelaksować
-koloruje rysunek
-przestrzega ustalonych zasad
-odgaduje zagadki
-lepi z plasteliny określone przedmioty
-koloruje rysunek wg wzoru
-prawidłowo posługuje się kredkami
-słucha poleceń nauczyciela
-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zbaw na palcu
-odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku
-szanuje zabawki
-rysuje swojego kolegę
-zapamiętuje rymowankę
-chętnie ćwiczy
-rozpoznaje i wskazuje kierunki: prawy, lewy
-nazywa swoje części ciała
-wymieni części ciała tworzące pary
-bawi się zgodnie razem z innymi dziećmi
-reaguje na polecenia
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-odkłada zabawki na miejsce
-bawi się w sposób bezpieczny i zgodny
-wycina elementy puzzli
-składa obrazek w całość
-posługuje się określeniami: duży, mały
-rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
-improwizuje do muzyki
-reaguje na polecenia
-samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój
-szybko ustawia się w pary
-rysuje na określony temat
-odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-tworzy własne wypowiedzi
-chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych
-z uwagą i zachowując właściwą postawę ogląda film
-wypowiada się na temat treści filmu
-przestrzega zasad kodeksu
-odnajduje szybko parę
-aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowe
-przestrzega ustalonych zasad
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-rysuje i koloruj samochody
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-aktywnie ćwiczy
-słucha uważnie nauczyciela
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie obserwacji
-zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku
-reaguje na sygnał wzrokowy
-recytuje rymowankę
-bawi się zgodnie w małych grupach
-dzieli się swoją wiedzą
-naśladuje głosem dźwięki
-nazywa niektóre ze znaków drogowych
-wycina po linii prostej
-reaguje na polecenia
-w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętu na palcu zabaw
-reaguje na polecenia
-precyzyjne łączy kreski i koloruje
-potrafi ocenić postepowanie
-aktywnie uczestniczy w zabawie pantomimicznej
-porównuje wielkość przedmiotów
-posługuje się określeniami „przód”, „tył”
-sprawnie wykonuje polecenia nauczyciela
-nazywa marki samochodów
-przelicza dźwięki i podaje właściwą ich liczbę
-rysuje po śladzie
-kontroluje swój glos podczas zabawy z kolegami
-rysuje linie pionowe
-powtarza słowa piosenki
-ma poczucie rytmu
-zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
-naśladuje w zabawie pojazdy
-odgaduje zagadki
-rysuje pojazd
-bawi się wg własnego wyboru
-wymienia słowa o znaczeniu przeciwnym
-wypowiada się nt. pojazdów uprzywilejowanych
-za numery telefonów
-podaje sposoby rozwiązania trudnych sytuacji na drodze
-orientuje się w kierunkach: na lewo, na prawo
-układa rytmy z figur
-bawi się zgodnie w zespołach
-potrafi precyzyjne wycinać i przyklejać
-powtarza rytmicznie słowa
-słucha uważnie treści wiersza
-wypowiada się na tematy związane z jesienią
-wymieni dary jesieni
-nazywa drzewa
-naśladuje określone czynności
-bawi się zgodne ze swoimi zainteresowaniami
-szanuje prawa innych podczas zabawy
-stara się precyzyjnie kolorować
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-prosi o pomoc nauczyciela w razie trudności
-słucha poleceń
-segreguje dary jesieni
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-segreguje liście określając ich kształt, kolor
-układa rytmy z liści
-słucha poleceń podczas zabawy ruchowej
-zauważa zmiany w otoczeniu
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-spacerując z listkiem postępuje wg instrukcji
-porządkuje zabawki po skończonej zabawie
-powtarza słowa rymowanki
-rysuje spirale „tory wirujących listków”
-wymieni cechy jesieni
-ilustruje ruchem treść piosenki
-słucha wiersza z uwagą
-rozpoznaje i nazywa jesienne kolory
-reaguje na polecenia nauczyciela
-chętnie koloruje wspólny obrazek
-bawi się zgodnie z innymi
-lepi określone formy z plasteliny
-tworzy logiczne wypowiedzi
-zbiera liście , tworzy bukieciki
– reaguje na polecenia nauczyciela
-prawidłowo mówi zgłoski
-rysuje drzewa
-właściwie się zachowuje
-wycina jabłuszka i przykleja wg polecenia
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-słucha uważnie wiersza i zapamiętuje jego treść
-recytuje fragmenty wiersza
-ma poczucie równowago
-podczas spaceruj idzie para za parą
-ma poczucie równowagi
-samodzielnie kalkuje wzory i koloruje
-tworzy logiczne wypowiedzi
-współdziała z innymi w zabawie
-dzieli słowa na sylaby
-chętnie ćwiczy
-wykonuje prace wg instrukcji
-dba o porządek w miejscu pracy
-ma poczucie równowagi
-wykonuje zadania matematyczne
-rysuje po śladzie
-kreśli w powietrzu kształty owoców
-przelicza w zakresie do 3 i więcej
-tworzy pary
-rozumie sens i znaczenie spacerów
-koloruje obrazek wg kodu
-posługuje się umiarkowanym głosem
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-przelicza prawidłowo
-odgaduje owoce po dotyku
-rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne
-ma poczucie rytmu
-gra na wybranych instrumentach
-zna smaki owoców i opisuje je słowami
-rysuje obrazek na dany temat
– sprawnie rysuje pętle wokół grupy przedmiotów
-nazywa owoce i przetwory z nich zrobione
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-rozumie potrzebę zdrowego odżywiania
-potrafi wypełnić plasteliną daną powierzchnię
-śpiewa poznaną piosenkę