Nasz program:
Dziecko:
-rozpoznaje i nazywa owoce
-organizuje sobie czas do zabawy
-jest spostrzegawcze
-bawi się w zabawy tematyczne
-słucha uważnie opowiadania o warzywach
-wypowiada się na forum grupy
-lepi z plasteliny okazy warzyw
-utrzymuje porządek w miejscu pracy
-reaguje na polecenia nauczyciela
-odgaduje nazwy warzyw
-śpiewa piosenkę
-pomaga innym podczas sprzątania
-dzieli słowa na sylaby
-rozpoznaje warzywa po dotyku
-rozpoznaje i nazywa warzywa
-wypowiada się nt. treści wiersza
-szybko reaguje na polecenia słuchowe i wzrokowe
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-określa kierunki: po prawej, po lewej…..
-wypowiada się nt. zalet buraka
-bawi się zgodnie z innymi
-bawi się zgodnie z innymi
-słucha wiersza z uwagą
– rozpoznaje i nazywa warzywa
-odtwarza podany rytm
-przelicza prawidłowo
-kontynuuje rytm
-jest sprawne ruchowo
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-jest zręczne
-odgaduje nazwy owoców po smaku
-nazywa określone warzywa
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-porusza się nie potrącając innych
-zapamiętuje treść nowej piosenki
-śpiewa nowo poznaną piosenkę
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
-rozpoznaje warzywa
-określa ich wygląd i smak
-jest sprane manualnie, lepi z plasteliny na określony temat
-bawi się zgonie z innymi
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-wypowiada się nt. znanych sobie warzyw
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-odgrywa scenki z wykorzystaniem sylwet warzyw
-jest sprawne ruchowo
-jest zręczne i zwinne
-słucha poleceń nauczyciela
-jest spostrzegawcze
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-bawi się zgodnie w grupach
-szanuje przedszkolne zabawki
-rysuje elementy o jeden więcej i o jeden mniej
-chodzi na czworakach
-słucha uważanie wiersza
-wypowiada się nt. treści wiersza dotyczącego lasu
-buduje logiczne zdania
-sprawne wypełnia sylwety kawałkami papieru
-dba o porządek w miejscu pracy
-opowiada o przygodach Treflinki
-tworzy krótkie opowiadanie
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-przestrzega zasad kodeksu
-jest spostrzegawcze
-ma bogatą wyobraźnię
-porusza się we właściwych kierunkach
-zna wygląd dzięcioła i określa różne jego gatunki
-wymieni cechy charakterystyce dzięcioła
-ma poczucie rytmu
-reaguje na zmianę sygnału
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa
-wyciąga wnioski z prowadzonych badań
-śpiewa i tańczy przy piosence
-w sposób właściwy korzysta ze swojej przestrzeni
-koloruje wg polecenia słownego
-przelicza w zakresie dostępnym sobie
-słucha poleceń słownych
-jest sprawne ruchowo, zręczne i zwinne
-nazywa napotkane drzewa owocowe
-naśladuje zachowanie jeżyka
-rysuje po śladzie
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-samodzielnie organizuje sobie czas
-koloruje obrazek wg kodu
-sprawnie porusza się na czworakach
-ma poczucie rytmu
-wykonuje polecenia rytmicznie
-czerpie radość z udziału w zabawach muzycznych
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-obserwuje zachowanie przedmiotów, wyciąga wnioski
-dzieli się zabawkami
-odkłada zabawki na miejsce
-układa elementy od najmniejszego do największego
-porusza się we właściwych kierunkach
-odgaduje zagadki
-wypowiada się t drzew rosnących w lesie
-jest sprawne ruchowo
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– gromadzie odpowiednie skarby jesieni
-słucha poleceń słownych
-śpiewa i tańczy przy muzyce
-odwzorowuje liczebność zbiorów
-odkłada zabawki na miejsce
-układa obrazek w całość
-odgaduje zagadki
-ma poczucie równowagi
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-słucha wiersza z uwagą
-zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu
-pomaga zwierzętom
-samodzielne wykonuje pracę plastyczną
-reaguje na polecenia nauczyciela
-chętnie maluje, rysuje
-samodzielnie wybiera czas i miejsce zabawy
-wykonuje pracę plastyczną
-aktywnie ćwiczy
-słucha uważnie wiersza
-mówi wiersz z pamięci
-wypowiada się całymi zdaniami
-prawidłowo powtarza zgłoski
-stosuje zasady bezpieczeństwa
-wykonuje polecenia nauczyciela
-lepi kulki z plasteliny
-wykonuje pracę plastyczną
-przestrzega zasad kodeksu
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-łączy sylaby tworząc słowa
-odpowiada na pytania
-zna kierunki: lewy, prawy
-prawidłowo przelicza
-odwzorowuje liczebność zbioru
-jest sprawne ruchowo
-podskakuje obunóż i jednonóż
-reaguje na polecenia słuchowe
-dodaje i odejmuje w zakresie 6
-bawi się zgodnie
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-przelicza ilość sylab w słowach
-powtarza tekst wiersza
-z uwagą ogląda film
-potrafi opowiedzieć fabułę filmu
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-obrysowuje dłonie, wycina je i przykleja tworząc jeża
-spaceruje chętnie niezależnie od pogody
-słucha poleceń
-śpiewa i bawi się przy piosence
-pomaga innym w czasie porządkowania
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-słucha z uwaga opowiadania
-wypowiada się t zwyczajów zwierząt leśnych
-jest sprawne ruchowo
-jest skoczne i zwinne
-odgaduje prawdziwość wypowiedzi
-potrafi opowiedzieć o jeżu
-bawi się wg własnego wyboru
-bawi się zgodnie z innymi
-wypowiada się nt. spiżarni
-śpiewa piosenki
-aktywnie ćwiczy
-wypowiada się nt. zapasów w spiżarni
-poznanie rodzajów przetworów
-wie, ze kiszonki są zdrowe
-wycina sylwety warzyw i owoców
-porządkuje miejsce pracy
-nazywa zaobserwowane ptaki
-rzuca do celu
-wypowiada rymy do podanych słów
-odkłada zabawki na miejsce
-przelicza prawidłowo
-rysuje w powietrzu określone owoce
-zna wartości odżywcze surówek
-wypowiada się nt. ulubionej surówki
-zna słowa piosenki
-potrafi ją zaśpiewać
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-rzuca celnie do kosza
-słucha wiersza z uwagą
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-bawi się zgodnie z innymi
-posługuje się umiarkowanym głosem
-dzieli słowa na sylaby
-przyjmuje prawidłową postawę
-prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi
-dodaje i odejmuje z zakresie dostępnym sobie
-jest sprawne ruchowo
-jest skoczne i zwinne
-chętnie spaceruje
-celnie rzuca
-przelicza prawidłowo
-wymieni znane sobie przetwory z owoców
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-rysuje wg wzoru
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-reaguje na zmianę muzyki
-śpiewa piosenkę
-słucha utworów muzyki poważnej
-zna sposób kiszenia kapusty
-wymieni produkty potrzebne do zakiszenia kapusty
-dba o higienę rąk podczas pracy
-celnie rzuca
-tworzy zdrobnienia do podanych słów
-pomaga innym w czasie sprzątania
-śpiewa i tańczy przy muzyce
-wymieni potrawy wykonywane z ziemniaka
-omówi budowę ziemniaka
-jest sprawne ruchowo
-jest zręczne i zwinne
-zachowuje się w sposób bezpieczny podczas spaceru
-jest samodzielne w szatni
-rzuca celnie do kosza
-jest twórcze
-bawi się zgodnie z innymi współpracując i współdziałając