Nasz program
Dziecko:
– jest spostrzegawcze
– bawi się w zabawy tematyczne
– organizuje sobie czas do zabawy
– słucha uważnie opowiadania o warzywach
– wypowiada się na forum grupy
– lepi z plasteliny okazy warzyw
– utrzymuje porządek w miejscu pracy
– reaguje na polecenia nauczyciela
– odgaduje nazwy warzyw
– śpiewa piosenkę
– pomaga innym podczas sprzątania
– dzieli słowa na sylaby
– rozpoznaje warzywa po dotyku
– rozpoznaje i nazywa warzywa
– wypowiada się nt. treści wiersza
– szybko reaguje na polecenia słuchowe i wzrokowe
– przestrzega zasad bezpieczeństwa
– określa kierunki: po prawej, po lewej…..
– wypowiada się nt. zalet buraka
– bawi się zgodnie z innymi
– słucha wiersza z uwagą
– rozpoznaje i nazywa warzywa
– odtwarza podany rytm
– przelicza prawidłowo
– kontynuuje rytm
– jest sprawne ruchowo
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
– jest zręczne
– odgaduje nazwy owoców po smaku
– nazywa określone warzywa
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– porusza się nie potrącając innych
– zapamiętuje treść nowej piosenki
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
– rozpoznaje warzywa
– określa ich wygląd i smak
– jest sprane manualnie, lepi z plasteliny na określony temat
– wypowiada się nt. znanych sobie warzyw
– szybko reaguje na polecenia nauczyciela
– odgrywa scenki z wykorzystaniem sylwet warzyw
– jest zręczne i zwinne
– precyzyjnie rysuje po saldzie
– bawi się zgodnie w grupach
– szanuje przedszkolne zabawki
– rysuje elementy o jeden więcej i o jeden mniej
– chodzi na czworakach
– słucha uważanie wiersza
– wypowiada się nt. treści wiersza dotyczącego lasu
– buduje logiczne zdania
– sprawne wypełnia sylwety kawałkami papieru
– dba o porządek w miejscu pracy
– opowiada o przygodach Treflinki
– tworzy krótkie opowiadanie
– przestrzega zasad kodeksu
– ma bogatą wyobraźnię
– porusza się we właściwych kierunkach
– zna wygląd dzięcioła i określa różne jego gatunki
– wymieni cechy charakterystyce dzięcioła
– ma poczucie rytmu
– reaguje na zmianę sygnału
– pamięta o zasadach bezpieczeństwa
– wyciąga wnioski z prowadzonych badań
– śpiewa i tańczy przy piosence
– w sposób właściwy korzysta ze swojej przestrzeni
– koloruje wg polecenia słownego
– przelicza w zakresie dostępnym sobie
– jest sprawne ruchowo, zręczne i zwinne
– nazywa napotkane drzewa owocowe
– naśladuje zachowanie jeżyka
– rysuje po śladzie
– koloruje obrazek wg kodu
– sprawnie porusza się na czworakach
– wykonuje polecenia rytmicznie
– czerpie radość z udziału w zabawach muzycznych
– obserwuje zachowanie przedmiotów, wyciąga wnioski
– dzieli się zabawkami
– odkłada zabawki na miejsce
– układa elementy od najmniejszego do największego
– porusza się we właściwych kierunkach
– odgaduje zagadki
– wypowiada się na temat drzew rosnących w lesie
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– gromadzi odpowiednie skarby jesieni
– śpiewa i tańczy przy muzyce
– odwzorowuje liczebność zbiorów
– układa obrazek w całość
– ma poczucie równowagi
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu
– pomaga zwierzętom
– samodzielne wykonuje pracę plastyczną
– chętnie maluje, rysuje
– samodzielnie wybiera czas i miejsce zabawy
– wykonuje pracę plastyczną
– słucha uważnie wiersza
– mówi wiersz z pamięci
– wypowiada się całymi zdaniami
– prawidłowo powtarza zgłoski
– stosuje zasady bezpieczeństwa
– wykonuje polecenia nauczyciela
– lepi kulki z plasteliny
– wykonuje pracę plastyczną
– przestrzega zasad kodeksu
– łączy sylaby tworząc słowa
– odpowiada na pytania
– zna kierunki: lewy, prawy
– odwzorowuje liczebność zbioru
– podskakuje obunóż i jednonóż
– reaguje na polecenia słuchowe
– dodaje i odejmuje w zakresie 6
– przelicza ilość sylab w słowach
– powtarza tekst wiersza
– z uwagą ogląda film
– potrafi opowiedzieć fabułę filmu
– wypowiada się pełnymi zdaniami
– obrysowuje dłonie, wycina je i przykleja tworząc jeża
– spaceruje chętnie niezależnie od pogody
– śpiewa i bawi się przy piosence
– pomaga innym w czasie porządkowania
– słucha z uwaga opowiadania
– wypowiada się t zwyczajów zwierząt leśnych
– jest skoczne i zwinne
– odgaduje prawdziwość wypowiedzi
– potrafi opowiedzieć o jeżu
– bawi się wg własnego wyboru
– wypowiada się nt. spiżarni
– śpiewa piosenki
– aktywnie ćwiczy
– wypowiada się nt. zapasów w spiżarni
– poznanie rodzajów przetworów
– wie, ze kiszonki są zdrowe
– wycina sylwety warzyw i owoców
– porządkuje miejsce pracy
– nazywa zaobserwowane ptaki
– rzuca do celu
– wypowiada rymy do podanych słów
– rysuje w powietrzu określone owoce
– zna wartości odżywcze surówek
– wypowiada się nt. ulubionej surówki
– zna słowa piosenki
– potrafi ją zaśpiewać
– rzuca celnie do kosza
– wypowiada się pełnymi zdaniami
– posługuje się umiarkowanym głosem
– przyjmuje prawidłową postawę
– prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi
– dodaje i odejmuje z zakresie dostępnym sobie
– chętnie spaceruje
– wymieni znane sobie przetwory z owoców
– rysuje wg wzoru
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– reaguje na zmianę muzyki
– słucha utworów muzyki poważnej
– zna sposób kiszenia kapusty
– wymieni produkty potrzebne do zakiszenia kapusty
– dba o higienę rąk podczas pracy
– tworzy zdrobnienia do podanych słów
– pomaga innym w czasie sprzątania
– śpiewa i tańczy przy muzyce
– wymieni potrawy wykonywane z ziemniaka
– omówi budowę ziemniaka
– jest zręczne i zwinne
– zachowuje się w sposób bezpieczny podczas spaceru
– jest samodzielne w szatni
– rzuca celnie do kosza
– jest twórcze
– bawi się zgodnie z innymi współpracując i współdziałając