Nasz program:
Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w miejscu zabawy
-nazywa wskazane warzywa
-słucha wiersza o warzywach
-odpowiada na pytania
-reaguje na polecenia
-chętnie spaceruje i obserwuje
-rozpoznaje warzyw po kształcie
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa warzywa, przelicza je, porównuje posługując się określeniami mniej, więcej
-wykonuje prace wg instrukcji nauczyciela
-dba o porządek w miejscu pracy
-posługuje się pojęciami „mało”, „dużo”
-porządkuje sale po skończonej zabawie
-wykonuje polecenia
-rozpoznaje kolory; czerwony, niebieski, żółty
-nazywa kolory spotkane podczas spaceru
-rozpoznaje warzywa po smaku
-odkłada zabawki na miejsce na wyznaczone miejsce
-zna słowa i melodię piosenki
-potrafi fragmenty piosenki zaśpiewać
-dostosowuje ubiór do pogody
-rytmizuje tekst
-dokonuje wyboru zabawek i zabawy
-bawi się zgodnie z innymi
-rozwiązuje zagadki obrazkowe o warzywach
-rozpoznaje i nazywa drzewa owocowe po wyglądzie
-stara się precyzyjnie pokolorować sylwety warzyw
-przestrzega zasad
-interesuje się przyrodą oglądając ciekawe książki
-rozpoznaje niedźwiedzia, wiewiórkę, dzika
-dostrzega zmiany w przyrodzie jesienią
-aktywnie uczestniczy w zajęciu
-rozwiązuje zagadki słowne
-odgaduje odgłosy przyrody
-posługuje się znanymi sobie kolorami
-maluje sylwetę wiewiórki
-układa obrazek
-nazywa części ciała lisa
-posługuje się umiarkowanym głosem
-jest śmiałe w demonstrowaniu czynności
-przelicza liczebnikami głównymi
-współdziała w czasie pracy zespołowej
-klasyfikuje owoce wg rodzaju
-stara się prawidłowo powtarzać zgłoski
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-maszeruje rytmicznie po kole
– rozpoznaje kolory
-układa puzzle
-jest spostrzegawcze
-przestrzega ustalonych zasad
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-układa w całość obrazek ze zwierzątkiem
-potrafi wypowiedzieć się nt. zwyczajów jesiennych zwierząt leśnych
-słucha wiersz i wykonuje określone ruchy
-interesuje się zwierzętami, ptakami
-szanuje książki
-potrafi opowiedzieć o wybranych ptakach
-wypowiada się na forum grupy
-koloruje sylwety znanych ptaków
-bawi się zgodnie z kolegami i koleżankami
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-lepi z plasteliny określone formy
-opisze słowami wygląd ptaka
-sprząta z innymi zabawki po skończonej zabawie
-powtarza prawidłowo zgłoski
-posługuje się określeniami wysoko, nisko
-słucha poleceń
-zachowuje zasady bezpieczeństwa
-układa obrazek w całość
-szanujemy prawa innych w czasie zabawy
-rysuje właściwą linię łączącą
-porusza się zgodnie z graną muzyką (marsz, bieg)
-jest aktywne w czasie zabaw rytmicznych i ruchowych
-określa położenie w przestrzeni – gruszki
-rozpozna i nazwie niektóre ptaki polskie
-odgaduje proste zagadki
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-układa przez siebie wymyślone wzory
-potrafi samodzielnie zorganizować sobie zabawę
-nazywa części garderoby jesiennej
-zna cechy jesieni
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany pory roku w otoczeniu
-maszeruje zgodnie z rytmem
-rysuje po śladzie
-koloruje obrazek
-dzieli się zabawkami
-maszeruje zgodnie z rytmem
-rozpoznaje instrument po wygrywanym dźwięku
-samodzielnie wykonuje instrument
-maszeruje rytmicznie po kole
-układa obrazek parami
-wydziera z gazety paski
-nazywa części drzewa
-określa podobieństwa i różnice
-przelicza liczebnikami głównymi
-potrafi stemplować
-zachowuje porządek w miejscu pracy
-bawi się zgodnie
-odgaduje głos kolegi, koleżanki
-wymieni elementy jesiennego stroju Treflika
-wykonuje ruchy zgodnie z treścią piosenki
-rysuje kredą
-szanuje prace kolegów
-prawidłowo wypowiada określone zgłoski
-zna podstawowe kolory
-z uwagą ogląda film
-wypowiada się na forum grupy
-ubiera się w zależności od pogody
-koloruje obrazek
-przestrzega zasad kodeksu
-buduje logiczne zadnia
-rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
-zna zdrowotne wartości owoców i warzyw
-nazywa poszczególne składniki kanapek
-stara się prawidłowo wykonać ćwiczenie
-tworzy samodzielnie pracę plastyczną wg instrukcji
-rzuca woreczkiem do celu
-zna budowę jabłka
-sprząta po skończonej zabawie
-jest spostrzegawcze i odgaduje czego brakuje
-potrafi narysować koło
-przelicza w zakresie 1-3
-samodzielnie przebiera się w szatni w strój wyjściowy
-wyróżnia zdrowe produkty
-wie, które z produktów są niezdrowe
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych
-zauważa zmiany w przyrodzie
-odgaduje nazwy owocu używając dotyku
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami
-prawidłowo powtarza zgłoski wiu, ku……
-wie, ze ruch to zdrowie
-nazywa określone sporty (piłka nożna, siatkówka….)
-wie, ze zabawy na powietrzu wzmacniają odporność
-wymieni przybory higieny osobistej i odpowie do czego służą