Nasz program:
Tematyka kompleksowa:
Jestem małym patriotą
Jak przekazujemy informacje
Mój przyjaciel miś
Tutaj rosły paprocie
Umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie
-rysuje dom, koloruje rysunek
-reaguje na polecenia
-zna symbole narodowe
-wskazuje na mapie Polskę
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-jest samodzielne
-dba o czystość swojego obuwia
-rozpoznaję i nazywa figury geometryczne
-układa z figur smoka
-rozpoznaje miejsca w Polsce
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-nazywa wybrane miejsca ze swojej miejscowości
-wspólnie z innymi tworzy album
-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu
-maszeruje w rytm muzyki
-rysuje pastelami
-zna kolory: czerwony i biały
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-sprząta po skończonej zabawie
-słucha uważnie wiersza
-wypowiada się na temat jego treści
-próbuje tańczyć Poloneza
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-układa rytmy z kolorowych kartoników
-rozpoznaje polską flagęi nazywa miejsce
-reaguje na polecenia nauczyciela
-jest twórcze podczas ozdabiania pocztówki
-dokonuje wyboru zabawek
-sprząta po skończonej zabawie
-układa wg wzoru
-słucha uważnie piosenek
-wypowiada się nt. naszej Ojczyzny
-słucha utworów muzyki klasycznej
-nie oddala się od grupy w czasie spaceru
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-przestrzega zasad kodeksu
-bierze aktywny udział w zabawie muzyczno-ruchowej
-zna symbole narodowe
-rozumie czym jest Święto Niepodległości
-zna niektóre wydarzenia historyczne
-zachowuje właściwą postawę
-rysuje swój dom
-współdziała podczas zabaw
-szanuje zabawki w sali
-konstruuje z klocków na określony temat
-precyzyjnie kreśli linie
-zna sposoby przekazywania ważnych wiadomości
-zna swój adres
-określi drogę listu od nadawcy do odbiorcy
-ma poczucie rytmu
-stosuje się zasad i reguł zabawy
-rysuje na określony temat
-współdziała w zabawie
-zna i bawi się w zabawę „Chodzi lisek…..”
-śpiewa piosenkę
-rysuje kredkami na określony temat
-prawidłowo posługuje się tym przyborem
-dba o swoje bezpieczeństwo w czasie zabaw na placu
-zna imiona kolegów
-stara się precyzyjnie wyciąć i przykleić
-zna swój adres zamieszkania
-orientuje się na kartce papieru
-przelicza prawidłowo przedmioty
-wykonuje masażyk
-aktywnie uczestniczy w zabawie „Karuzela”
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-rytmizuje tekst
-tworzy opowiadanie
-zapamiętuje tekst piosenki
-śpiewa poznaną piosenkę
-reaguje na zmianę polecenia
-podczas spaceru idzie para za parą
-tworzy dialog podczas rozmowy telefonicznej
-śpiewa piosnkę o listonoszu
-ryzuje kredkami na określony temat
-zna drogę listu od nadawcy do odbiorcy
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia mowy
-kontroluje natężenie głosu podczas zabawy
-precyzyjnie koloruje
-poprawnie wypowiada zgłoski
-zapamiętuje treść wiersza
-mówi wiersz z pamięci indywidulanie i zespołowo
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw
-posługuje się pojęciami określającymi położenie w przestrzeni
-odgaduje tytuły bajek, ich bohaterów
-układa misia z gotowych elementów
-rysuje elementy obrazka
-odpowiada na pytania
-naśladuje ruchy
-bawi się wg własnego wyboru
-integruje się z grupą
-rysuje postać misia
-segreguje wg koloru
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-maszeruje parami
-rysuje na określony temat
-odgaduje czynności wykonywane przez misia
-czerpie radość ze wspólnej zabawy
-mówi wiersz z pamięci
-bierze udział w zajęciach porannych
-śpiewa misiowe rymowanki i kołysanki
-reaguje na sygnały muzyczne
-dopasowuje strój do pogody
-odgaduje nazwę instrumentu
-wymieni pory roku
-słucha uważnie fragmentu bajki
-rysuje na określony temat
-wypowiada się na temat treści filmu
-buduje logiczne zdania
-słucha poleceń nauczyciela
-bawi się w sposób bezpieczny
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-prawidłowo powtarza zgłoski
-projektuje i buduje wg własnego pomysłu
-nazywa niektóre z dinozaurów
-wypowiada się zdaniem nt. dinozaurów
-chodzi parami w czasie spaceru
-prawidłowo wypowiada określone sylaby
-rysuje na określony temat
-przestrzega ustalonych zasad
-jest pomysłowe i twórcze
-rysuje na określony temat
-aktywnie uczestniczy w zabawach porannych
-jest sprawne manualnie i wykleja plasteliną
-cieszy się z wykonania pracy
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-precyzyjnie wycina i estetycznie przykleja
-słucha ze zrozumieniem wiersza
-zna zabawę „My jesteśmy krasnoludki”.
-prawidłowo przelicza
-jest samodzielne w szatni
-odpowiednio się ubiera na spacer
-reaguje na polecenia
-układa dinozaura z figur geometrycznych
-koloruje wg wzoru
-przestrzega zasad zabawy podczas przekazywania hasła
-wypowiada się na temat treści wiersza
-ilustruje ruchem treść piosenki
-określa położenie przedmiotów
-klasyfikuje ze względu na wygląd
-reaguje na sygnały muzyczne
-wykonuje ćwiczenia ruchowe wg polecenia słownego
-aktywnie słucha bajki wykonując ćwiczenia aparatu mowy
-wspólnie z innymi wykonuje doświadczenia
-wyciąga wnioski