Nasz program :
Umiejętności dziecka:
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-układa w całość obrazek – puzzli
-zna cechy charakterystyczne zimy
-wymieni zjawiska pogodowe zimowe
-zauważa zmiany w przyrodzie
– koloruje części zimowej garderoby
-bawi się w sposób nie wywołujący hałasu
-jest spostrzegawcze i odnajduje takie same przedmioty
-wie jak wykonać zadanie plastyczne
-samodzielnie wykonuję prace plastyczną
-zgodnie się bawi
-łączy w pary takie same komplety
-szybko reaguje na polecenia
-sprząta po zabawie
-nazywa zimowe ubrania
-dzieli nazwy na sylaby
-przelicza liczebnikami głównymi
-układa bałwanka z przygotowanych elementów
-zauważa zmiany w otoczeniu przyrodniczym
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-pomaga innym podczas sprzątania zabawek
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-powtarza wierszyk
-powtarza fragmenty piosenki
-śpiewa piosenkę razem z innymi – zbiorowo
-rzuca śnieżkami zachowując zasady bezpieczeństwa
-potrafi lepić z plasteliny kule
-organizuje własną zabawę w kącikach
-szanuje prawa innych w zabawie
-szacuje długość szalika
-buduje logiczne wypowiedzi
-wymieni cechy zimy
-słucha poleceń nauczyciela
-potrafi lepić i toczyć zimowe kule
-projektuje wzory na szaliku
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-układa ciągi rytmiczne z klocków
-wypowiada się na forum
-nazywa urządzenia elektryczne
-zna zasady bezpiecznego obchodzenia się z nimi
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-rysuje koliste wzory
-przestrzega zasad
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-przykleja koła wg właściwej kolejności
-poprawnie posługuje się klejem
-dba o estetykę pracy
-rysuje różne wzory
-porządkuje zabawki
-składa obrazek w całość
-dzieli nazwy na sylaby
-tworzy zbiory wg określonej liczebności
-przelicza elementy zbioru
-klasyfikuje wg kształtu
-bawi się z kolegami i koleżankami
-odkłada zabawki na miejsce
-słucha z uwaga dźwięków
-odgaduje zagadki dźwiękowe
-ma poczucie rytmu
-samodzielnie tworzy dźwięki
-umie pogodzić się z porażką
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-przygotowuje samodzielnie ozdoby choinkowe
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wskazuje właściwy obrazek po wysłuchaniu zdania
-wymieni zdrowe produkty
-potrafi pomoc w przygotowaniu zdrowego posiłku
-odnajduje różnice w treści obrazków
-odkłada swoje zabawki na właściwe miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
-przedstawia ruchem czynności
-segreguje kola wg koloru
-wypowiada się nt. tradycji Świat Bożego Narodzenia
-buduje logiczne wypowiedzi
-odgaduje nazwy przedmiotów schowanych w worku
-dzieli nazwy na sylaby
-szanuje wytwory prac powstałe w czasie zabawy
– powtarza prawidłowo zgłoski szur, buch, bur
-projektuje
– wyklejając choinkę
-dba o estetykę pracy
-zauważa zmiany w zimowej przyrodzie
-słucha i reaguje na polecenia
-tworzy dłuższe wypowiedzi na temat przygód Treflinka
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-prawidłowo wypowiada zgłoski: hu, cha, ho, hej
-liczy liczebnikami głównymi
-odwzorowuje wg liczebności i koloru
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu
-powtarza zgłoski: brum, żżż, wrrr
-odgaduje przedmioty dotykiem
-zna tradycje świat Bożego Narodzenia
-śpiewa kolędy
-interesuje się zjawiskami pogodowymi oraz przyrodniczymi
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-słucha uważnie bajki świątecznej
-współdziała w zabawie
-wykonuje zadania słowne i ruchowe zgodne z treścią wiersza
-odgaduje zagadki
-współdziała w zabawie
-prawidłowo powtarza zgłoski
-stosuje się do reguł zabawy
-wymieni pory roku począwszy od zimy
-wie na czym polega cykliczność pór roku
-dopasowuje obrazki do poszczególnych pór roku
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-układa zdania na określony temat
-komponuje pracę z drobnych elementów
-wymieni pory roku bez pomyłki
-prawidłowo powtarza zgłoski
-recytuje wierszyk z pokazywaniem
-dostrzega rytm dnia i nocy
-prawidłowo posługuje się pojęciami; rano, południe, wieczór
-wie jak ważne są spacery dla zdrowia wszystkich
-potrafi podskakiwać
-koloruje właściwe obrazki
-poprawnie wykonuje ćwiczenie graficzne
-gra rytmiczne na trójkącie
-improwizuje w tańcu
-potrafi podskakiwać
-zauważa zmiany w przyrodzie
-samodzielnie organizuje sobie czas
-dzieli słowa na sylaby
-reaguje na polecenia
-samodzielnie redaguje życzenia noworoczne
-dostrzega zmiany w otoczeniu
-potrafi podskoczyć
-rysuje na temat okrślony