Nasz program :
Dziecko:
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– wykonuje doświadczenie
– śpiewa i bawi się przy znanej piosence
– słucha uważnie opowiadania
– wypowiada się nt. życia na kontynentach: Antarktydy i Arktyki
– samodzielnie wykonuje prace wg instrukcji nauczyciela
– rysuje swoje ulubione zwierzę polarne
– precyzyjnie rysuje po śladzie
– używa zwrotów grzecznościowych
– w bezpieczny sposób korzysta z zabawek
– koloruje wg wzoru
– wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
– rozwiązuje zagadki o zwierzętach
– słucha informacji na temat zwierząt
– celnie rzuca
– odtwarza krótkie motywy muzyczne, rymowanki
– śpiewa rymowanki
– bawi się w sposób bezpieczny
– celnie rzuca
– dzieli słowa na sylaby
– jest spostrzegawcze
– pomaga innym w porządkowaniu zabawek
– dzieli się zabawkami
– rysuje wg wzoru
– podaje określenia dotyczące „śniegu”
– układa koła wg polecenia matematycznego
– prawidłowo przelicza
– celnie rzuca i prawidłowo chwyta
– zauważa zmiany w przyrodzie
– rzuca do określonego celu
– nazywa zwierzęta polarne
– opowiada o zwierzętach
– określa kierunki: prawo, lewo
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– śpiewa i bawi się przy znanej piosence
– wykonuje ćwiczenia oddechowe
– odtwarza podany rytm
– recytuje rymowankę wg polecenia: cicho, głośno….
– słucha utworów muzyki klasycznej
– wykonuje pracę wg określonego wzoru
– rozumie znaczenie spacerów dla zdrowia człowieka
– kończy rozpoczęty rysunek
– szanuje prawa innych w zabawie
– szanuje przedszkolne zabawki i wytwory zabaw innych
– kończy rozpoczęte słowa
– śpiewa i bawi się przy piosence
– uważnie słucha wiersza
– odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
– pamięta o nie oddalaniu się od rodziców
– dostrzega zamiany w przyrodzie
– wymienia czynności jakie wykonuje niedźwiedź
– kończy rozpoczęty obrazek
– wypowiada się nt. zwierząt egzotycznych
– powtarza treść wiersza z pamięci
– wypowiada się nt. zwyczajów i życia lwa
– precyzyjnie wycina
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– prawidłowo chodzi na czworakach
– lubi rysować
– używa zwrotów grzecznościowych
– szanuje prawa w zabawie
– wypowiada się nt. życia krokodyli
– słucha uważnie wiersza
– wyjaśni pojęcie „krokodyle łzy”
– ma poczucie rytmu
– powtarza podany temat rytmiczny
– przestrzega zasad bezpieczeństwa
– wypowiada się nt. treści obrazka
– koloruje obrazek
– dzieli słowa na sylaby i przelicza ich ilość w słowach
– powtarza rymowankę
– prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi
– słucha i wskazuje odpowiednia ilość dźwięków
– odgaduje czy zdania są prawdziwe czy fałszywe
– określa tempo mówienia: wolne- szybkie
– lepi z plasteliny słonia
– współpracuje z innymi w zespole
– ma bogatą wiedzę nt. zwierząt egzotycznych
– bawi się zgodnie w małych grupach
– opowiada treść obrazka
– układa z figur geometrycznych
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– dba o porządek w miejscu pracy
– dorysowuje brakujące elementy
– konstruuje z klocków ciekawe budowle
– rozwiązuje zagadki
– potrafi się wypowiedzieć nt. księżyca, gwiazd, planet, słońca
– rysuje na kartce oburącz
– pamięta o zasadach bezpieczeństwa podczas zabawy
– prawidłowo wypowiada zgłoski
– tworzy własne improwizacje przy muzyce
– zna i stosuje zasady gry
– umie pogodzić się z porażką
– zachowuje właściwą postawę w czasie ruchu i stania
– układa obrazek w całość
– koloruje wg własnego pomysłu
– odtwarza wskazany ruch
– zachowuje właściwą postawę podczas oglądania filmu
– wypowiada się nt. treści filmu
– prawidłowo posługuje się kredkami
– odtwarza ruchy innych
– samodzielnie podejmuje decyzje co do zabawy
– odpowiada za swoje czyny
– wyjaśni pojęcie „astronom”
– słucha opowiadania nt. Mikołaja Kopernika
– tworzy dłuższe wypowiedzi
– zauważa zmiany w przyrodzie
– projektuje i lepi z plasteliny
– dzieli słowa na sylaby
– opowiada treść ilustracji
– reaguje na sygnały
– zna i wymienia etapy powstania książki
– szanuje książki
– rysuje kredkami na określony temat
– wypowiada się nt. swojej pracy
– rysuje na określony temat
– słucha uważnie wiersza
– ilustruje wiersz sylwetami
– wspólnie z innymi śpiewa piosenkę
– rozpoznaje odgłosy