Nasz program:
Dziecko:
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– zna zabawę w „Balonika”
– prawidłowo powtarza zgłoski i głoski
– wyjaśni pojęcie „karnawał”
– buduje logiczne i wielozdaniowe wypowiedzi
– odgaduje nazwy postaci z bajek
– samodzielnie projektuje suknię
– precyzyjnie posługuje się nożyczkami
– reaguje na polecenia
– powtarza zdania z rymowanki
– odgaduje i koloruje
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– słucha uważnie
– przelicza i dorysowuje właściwą ilość elementów
– uważnie słucha wiersza
– odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
– wypowiada się na forum grupy
– ilustruje ruchem charakter muzyki
– przestrzega zasad kodeksu bezpiecznej zabawy
– słucha poleceń nauczyciela
– rysuje mazakami wg własnego pomysłu
– jest spostrzegawcze
– sprząta zabawki
– bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami
– precyzyjnie rysuje
– rozpoznaje rymy
– prawidłowo przelicza w danym zakresie
– układa, rozpoznaje i kontynuuje określone rytmy
– prawidłowo wykonuje zadania i ćwiczenia ruchowe
– jest zręczne i sprawne ruchowo oraz samodzielne
– reaguje na polecenia nauczyciela
– jest spostrzegawcze
– dzieli się zabawkami
– bawi się wg własnego wyboru
– koloruje wg własnego pomysłu
– tworzy pary
– słucha i ilustruje treść wiersza sylwetami
– wyjaśni pojęcie karnawał
– ozdabia szablon wg własnego pomysłu
– jest oryginalne w swoim projektowaniu
– przestrzega zasad kodeksu
– reaguje na polecenia
– śpiewa znane piosenki
– odtwarza określony wzór
– szanuje prawa w zabawie
– sprząta zabawki po skończonej zabawie
– dzieli się zabawkami
– chętnie uczestniczy w zabawie przebierania się
– liczy w słowach sylaby
– dzieli słowa na sylaby
– słucha uważnie opowiadania
– odpowiada na pytania
– czeka na swoją kolej podczas wypowiadania się
– jest sprawne i zręczne
– mówi o oznakach zimy
– reaguje na polecenia nauczyciela
– rozpoznaje przedmioty po dotyku
– precyzyjnie wycina
– przestrzega ustalonych zasad
– mówi rytmicznie rymowankę
– śpiewa znaną piosenkę- zabawę
– słucha uważnie wiersza
– wymieni dni tygodnia
– odpowiada na pytania
– pomaga ptakom w zimie
– lepi z plasteliny ptaszka
– dba o porządek w miejscu pracy
– nazywa ptaki
– prawidłowo powtarza zgłoski
– przelicza prawidłowo
– rysuje właściwą ilość elementów
– szanuje przybory i zabawki przedszkolne
– rysuje wg wzoru
– powtarza rymowankę
– potrafi opowiedzieć o życiu i zwyczajach lisów
– wypowiada się na określony temat
– prawidłowo powtarza zgłoski
– współdziała w zabawie z rówieśnikami
– reaguje na zmiany poleceń
– potrafi się zrelaksować
– odgaduje zagadki
– prawidłowo wypowiada nazwy zwierząt
– odkłada zabawki na właściwe miejsce
– wie jak należy pomagać ptakom w czasie zimy
– posługuje się pojęciami nad, pod, obok, za, przed, przy
– rysuje ptaki wg instrukcji
– kontynuuje określony rytm
– prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– określa ilość, kolor i kształt chmur
– reaguje na zmianę polecenia
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
– precyzyjnie koloruje rysunek
– samodzielnie organizuje sobie czas
– dokonuje analizy i syntezy wzrokowej
– dzieli nawy ptaków na sylaby
– tańczy w rytm melodii
– określa wysokość dźwięków
– powtarza podany rytm
– precyzyjnie wycina
– dba o estetykę swojej pracy
– potrafi celnie rzucać do celu
– reaguje na polecenia
– dzieli słowa na sylaby
– rysuje określone wzory
– współdziała w zabawie
– zachęcenie do współdziałania
– śpiewa piosenkę i bawi się przy niej
– odgaduje zagadki słuchowe
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta
– opowiada o ich zwyczajach
– jest zręczne i sprawne ruchowo
– rozumie jak ważne dla zdrowia są spacery
– reaguje na polecenia nauczyciela
– dobiera właściwe rymy
– powtarza rymowankę
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– śpiewa poznaną piosnkę
– precyzyjnie wycina
– słucha uważnie treści inscenizacji
– uczy się na pamięć fragmentów inscenizacji
– tworzy własne wypowiedzi
– wypowiada się na forum grupy
– rzuca do celu
– słucha poleceń nauczyciela
– rysuje członów rodziny
– opowiada o swoich rodzinach
– nazywa członków rodzin
– przestrzega ustalonych zasad
– jest spostrzegawcze
– rysuje spirale w powietrzu
– słucha uważanie wiersza
– zna niektóre z zabaw
– wymienia nazwy zabaw
– odtwarza z pamięci fragmenty piosenki
– reaguje na zmiany w muzyce
– śpiewa piosenkę
– słucha poleceń nauczyciela
– odgaduje zagadki i wybiera właściwe rozwiązania
– porządkuje po skończonej zabawie
– we właściwy sposób posługuje się głosem
– śpiewa piosenkę
– łączy obrazki z cieniami
– rozpoznaje figury geometryczne
– prawidłowo przelicza
– jest zwinne i sprawne ruchowo
– samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
– rysuje portret dziadka
– wypowiada się nt. ulubionych zajęć dziadków
– sprząta po skończonej zabawie
– bawi się zgodnie z rówieśnikami
– buduje logiczne zdania
– zna zainteresowania dziadków
– rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
– powtarza rymowankę
– ilustruje ruchem piosenkę
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– przestrzega ustalonych zasad
– reaguje na polecenia nauczyciela
– tworzy ciąg opowiadania
– dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– jest spostrzegawcze
– śpiewa znana piosenkę
– słucha uważnie wiersza
– odpowiada na określone pytania
– jest sprawne ruchowo
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– zna pozycje wyjściowe do ćwiczeń
– projektuje wg własnego pomysłu
– jest spostrzegawcze
– bawi się zgodnie w zespołach
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– projektuje obrazek zimowy
– bawi się przy piosence „Pingwin”
– zna i wymienia właściwości śniegu
– wypowiada się nt. zabaw zimowych
– poprawnie rysuje i wycina figury geometryczne
– we właściwy sposób korzysta z szablonu
– przestrzega zasad bezpieczeństwa
– nie potrąca innych podczas zabawy
– ilustruje ruchem treść piosenki
– przestrzega ustalonych zasad
– bawi się we właściwy sposób
– rysuje wg wzoru
– śpiewa piosenkęrazem z innymi dziećmi
– wymieni kilka dyscyplin sportowych
– mówi wiersz z pamięci
– uważnie słucha innych
– tańcząc reaguje na zmianę hasła
– tańczy przy muzyce
– oczyszcza buty ze śniegu
– biega nie potrącając innych
– potrafi regulować oddech
– precyzyjnie wycina i układa
wg kodu
– bawi się zgodnie z innymi
– bawi się zgodnie z innymi
– mówi umiarkowanym głosem
– jest zręczne
– ma poczucie równowagi
– układa bałwanka wg wzoru
– dokonuje właściwych obliczeń, prawidłowo przelicza
– jest sprawne ruchowo
– jest zręczne, zwinne
– spaceruje parami zwartą grupą
– biega nie potrącając innych
– improwizuje ruchowo przy muzyce
– prawidłowo wykonuje zadania matematyczne
– dba o porządek w sali zabaw
– jest spostrzegawcze
– dzieli słowa na sylaby
– aktywnie uczestniczy w zabawach porannych
– odróżnia dźwięki wysokie i niskie
– gra na instrumentach perkusyjnych
– wykleja szablon bibułą
– dba o estetykę pracy
– sprząta po skończonej pracy
– samodzielnie przebiera się w szatni
– mówi wiersz z pamięci
– rysuje po śladzie
– prawidłowo posługuje się ołówkiem
– bawi się zgodnie z innymi
– bawi się przestrzegając zasad kodeksu przedszkola
– jest spostrzegawcze
– rozumie pojęcie „wczoraj”
– wypowiada się pełnym, logicznym zdaniem
– mówi wiersz z pamięci
– prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
– jest sprawne ruchowo
– bawi się zgodnie z innymi
– biega bez potrącania innych
– maluje farbami wykorzystując różne kolory
– tworzy własne improwizacje ruchowe przy muzyce