Nasz program :
Dziecko:
– samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawek
– ma bogatą wiedzę nt. zimy
– powtarza rymowankę
– tworzy zdania nt. treści obrazków
– układa obrazki wg właściwej kolejności
– samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
– postępuje wg instrukcji nauczyciela
– reaguje na polecenia nauczyciela
– rozpoznaje i nazywa wielkości figur
– organizuje sobie zabawę
– zna i śpiewa piosenkę do zabawy
– precyzyjnie wycina
– uważnie słucha utworu
– wypowiada się nt. wysłuchanej treści bajki
– słucha utworów muzyki klasycznej
– tworzy własne improwizacje ruchowe
– przestrzega zasad kodeksu
– wypowiada się na forum grupy
– określa czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
– dba o porządek w miejscu zabawy
– bawi się zgodnie z innymi
– jest sprawne manualnie
– precyzyjnie koloruje
– określa wielkość przedmiotów
– prawidłowo przelicza
– jest sprawne ruchowo
– współdziała zespołowo
– określa dzisiejszą pogodę
– szybko reaguje na polecenia
– określa przymiotnikami „śnieg”
– dorysowuje właściwą liczbę elementów
– podaje określenia związane z zimą
– odtwarza podany rytm
– śpiewa rymowankę
– szybko ustawia się w kole
– tworzy kompozycję stemplując
– szanuje prawa do dobrej zabawy
– samodzielnie organizuje sobie zabawę
– rozpoznaje i nazywa dźwięki
– tworzy logiczne zdania
– wypowiada się nt. cech charakterystycznych zimy
– dostosowuje ubiór do pogody
– reaguje na sygnały słowne
– tworzy pracę plastyczną
– projektuje swoją bombkę
– uważnie słucha opowiadania
– zauważa zmiany w przyrodzie zimą
– śpiewa wspólnie kolędy
– precyzyjnie wycina i układa obrazek w całość
– rozpoznaje przedmioty dotykając je
– powtarza z pamięci rymowankę
– słucha uważnie treści wiersza
– powtarza fragmenty wiersza z pamięci
– zna tradycje świąt Bożego Narodzenia
– w sposób właściwy posługuje się określeniami: na, pod, za, obok, z prawej strony z lewej strony
– prawidłowo przelicza
– zna tradycje mikołajkowe
– mówi o zauważonych zmianach w przyrodzie
– chętnie pomaga innym
– sam organizuje sobie czas wolny
– szanuje zabawki swoje i innych
– wypowiada się pełnymi zdaniami
– nazywa zauważone ptaki
– rysuje i koloruje anioła
– zna i stosuje pojęcia przestrzenne
– dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– odgaduje nazwę zabawki
– wie na czym polega rytm
– układa rytm z podanych obrazków
– zna znaczenie spacerów dla zdrowia i często uczestniczy w spacerach
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– rysuje po śladzie i dokładanie koloruje
– segreguje tworząc zbiory
– rytmizuje tekst wierszyka
– śpiewa piosnkę fragmentami lub w całości
– segreguje i klasyfikuje wg kształtu
– samodzielne projektuje
– wykonuje łańcuch choinkowy
– określa i rozpoznaje zapachy
– zna tradycje potraw świątecznych
– przelicza sylaby w słowach
– jest aktywne ruchowo podczas zabaw porannych
– tworzy dłuższe wypowiedzi
– rysuje kredkami na określony temat
– dba o przybory do rysowania
– zna znaczenie przebywania na świeżym powietrzu
– odgaduje słowo i przelicza w nim sylaby
– odgaduje zagadki
– powtarza z pamięci rymowankę
– ilustruje ruchem treść piosenki
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– rozpoznaje po dotyku przedmioty
– korzysta z zabawek we właściwy sposób
– dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– prawidłowo powtarza zgłoski
– wymienia nazwy dni tygodnia wg kolejności
– potrafi określić jaki jest dzisiaj dzień tygodnia
– odróżnia kierunki: prawo, lewo
– mówi wyliczankę o dniach tygodnia
– kończy logicznie rozpoczęte zdanie
– sprząta zabawki po skończonej zabawie
– nazywa pory roku
– wycina precyzyjnie nożyczkami
– przestrzega zasad dobrej zabawy
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– wyraża określone emocje
– eksperymentuje i wyciąga wnioski
– wymienia nazwy poszczególnych miesięcy
– dostrzega uroki zimowego krajobrazu
– bawi się przy wyliczance
– tańczy przy muzyce
– rysuje na podany temat