Nasz program:
Umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-wypowiada się nt. doświadczeń karnawałowych
-układa puzzle
-określa kolor i kształt chmur
-uczestniczy w zabawie
-posługuje się umiarkowanym głosem w zabawie
-bawi się zgodnie z rówieśnikami
-tworzy rysunek wokół koła
-ozdabia szablon sukni wg własnego projektu
-potrafi rzucać jak najdalej śnieżkami
-koloruje wg wzoru i własnego pomysłu
-używa zwrotów grzecznościowych
-odkłada zabawki na miejsce
-tańczy w parze przy muzyce
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-rozumie pojęcie „para”
-tworzy pary
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi
-rozpoznaje figury geometryczne
-układa obrazki z mozaiki
-szanuje wspólne i własne zabawki
-wykonuje zadania słowno-ruchowe
-słucha treści piosenki
-śpiewa refren piosenki
-koloruje wg określonego wzoru
-jest uprzejme wobec innych
-porządkuje, segreguje ubrania
-wypowiada się zdaniami
-buduje logiczne wypowiedzi
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-jest samodzielne
-postępuje zgodnie z instrukcja nauczyciela
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-poprawnie wykonuje ćwiczenia mowy
-rozwiązuje zagadki o zwierzętach
-rozpoznaje zwierzęta i mówi o ich zwyczajach
-odgaduje po wyglądzie nazwy zwierząt
-bawi się w małych grupach
-szanuje prawa innych w zabawie
-z zaciekawieniem ogląda książki o zwierzętach
-potrafi stemplować
-samodzielnie wykonuje swoją pracę
-przestrzega zasad
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-układa puzzle
-odkłada zabawki na miejsce
-odgaduje dźwięki wydawane przez zwierzęta
-określa położenie zwierząt
-określa liczebność zbiorów
-nie wykracza poza teren określony przez nauczyciela
-samodzielnie buduje zdania
-kończy rozpoczęte zdanie
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-otacza pętlą zwierzęta
-odgaduje nazwy instrumentów po wydawanych dźwiękach
-ma poczucie rytmu
-gra na instrumentach
-klasyfikuje przedmioty
-precyzyjnie koloruje rysunek
-zachowuje właściwą postawę w czasie oglądania
-zauważa zmiany w przyrodzie zimą
-utrwalenie wiadomości nt. zwierząt
-używa zwrotów grzecznościowych
-rozpoznaje członków rodziny
-z uwaga ogląda film
-wie co to znaczy być prawdomównym
-rozumie dlaczego nie należy kłamać
-wypowiada się logicznymi zdaniami
-odkłada zabawki na miejsce
-pomaga innym
-układa wzory kwiatowe
-szanuje swoje babcie i dziadków
-słucha wierszyka
-opowiada o przygodzie Treflinka
-rysuje swoją babcie i dziadka
-bawi się posługując się umiarkowanym głosem
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-jest spostrzegawcze i odnajduje śnieżynki
-określa położenie przedmiotów względem siebie
-jest samodzielne podczas ubierania się i rozbierania
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-tworzy obrazek z koła
-niesie pomoc swoim kolegom i koleżankom
-powtarza rymowankę i wykonuje określone czynności
-gra rytmicznie na instrumentach
-czerpie radość ze wspólnych zabaw na dworze
-ćwiczy aktywnie
-koloruje wg wzoru
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-bawi się wg własnego wyboru
-tańczy przy muzyce
-słucha z uwaga wiersza
-odpowiada na pytania z wiersza
-wie, ze częste spacery sprzyjają zdrowiu
-rytmizuje dany tekst
-dba o porządek w sali po skończonej zabawie
-kończy rozpoczęte zdanie
-potrafi się wypowiedzieć nt. symptomów zimy
-określa kształt płatków śniegowych
-porządkuje miejsce zabawy
-tworzy wypowiedzi nt. zabaw zimowych
-rysuje białą kredą na określony temat
– jest zadowolone ze swoje pracy
-rzuca do określonego celu
-przestrzega wspólnych zasad
-odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
-podaje nazwy przedmiotów koloru białego
-posługuje się pojęciem „para”
-poprawnie przelicza liczebnikami głównymi
-wykonuje poprawnie zadania plastyczne
-przestrzega wspólnych zasad
-z zabawek korzysta we właściwy sposób
-koloruje wg wzoru
-odgaduje dźwięki grane na instrumentach
-tańczy do muzyki
-lepi ze śniegu kule
-obserwuje prowadzone doświadczenie wyciągając wnioski
-współdziała w czasie zabawy z innymi
-zna symbole zimy
-postępuje w sposób bezpieczny bawiąc się w czasie zimy na dworze
-posługuje się pojęciem para
-zauważa różnice w wyglądzie otoczenia jesienią i zimą
-przelicza liczebnikami głównymi
-porównuje wielkość przedmiotów