Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dorysowuje elementy bałwanka
-rozpoznaje zimowe krajobrazy
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-zauważa zmiany pogodowe
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie jak wygląda gwiazdka śniegowa
-łączy klejem paski papieru i maluje je białą farbą
-wspólnie z innymi lepi bałwana
-reaguje na polecenia
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-sprząta po skończonej zabawie
-rozpoznaje zwierzęta i wskazuje największe
-przelicza liczebnikami
-jest spostrzegawcze
-tworzy pary zwierząt
-samodzielnie próbuje się przebierać
-czworakuje w zabawie
-łączy w pary pingwiny
-odkłada zabawki na miejsce
-szanuje prawa innych w zabawie
-słucha uważnie opowieści słownej
-odgaduje zagadki
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-jest odporne na choroby
-sprawnie czworakuje
-rozumie, że złe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje
-bawi się zgodnie z innymi
-zapamiętuje miejsce i położenia zabawki
-rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta polarne
-odpowiada na pytania
-śpiewa piosenkę
-wypowiada się na forum grupy
-śpiewa piosenkę
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-nazywa zwierzęta egzotyczne
-rozpoznaje zwierzęta egzotyczne
-wypowiada się na forum grupy
-naśladuje ruchy i głosy zwierząt
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda lew
-stempluje korkiem grzywę lwa
-dba o estetykę pracy
-rzuca śnieżkami do celu
-reaguje na polecenia
-łączy w pary
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-sprząta po skończonej zabawie
-składa obrazek z części w całość
-segreguje wg koloru i gatunku, przelicza
-samodzielnie próbuje się przebierać
-czworakuje w zabawie
-rysuje po śladzie
-szanuje prawa innych w zabawie
-jest sprawne manualnie i lepi z plasteliny
-słucha uważnie piosenek
-odtwarza rytmiczne teksty
-chętnie i często spaceruje
-przestrzega ustalonych zasad
-rozumie, że należy sprzątać zabawki
-bawi się w sposób bezpieczny
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne
-zna zasady zachowania w ZOO
-prawidłowo formułuje wypowiedzi
-jest sprawne ruchowo
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-używa zwrotów grzecznościowych
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-interesuje się kosmosem
-chętnie ćwiczy w parze
-słucha uważnie innych
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-w sposób bezpieczny porusza się po chodniku
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-używa zwrotów grzecznościowych
-słucha zagadki i wierszyka
-postępuje wg instrukcji nauczyciela
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom i rysuje zgodnie z poleceniem
-lepi z plasteliny określone postaci
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-samodzielnie próbuje się przebierać
-koloruje ulubionymi kolorami kredek
-rozpoznaje dźwięki i odgaduje zagadki słuchowe
– próbuje rytmicznie grać
-na instrumentach
-chętnie i często bawi się na świeżym powietrzu
-rozpozna globus
-rozumie, ze złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje
-podaje rozwiązania zagadek
-jest tolerancyjne wobec innych i inności
-szanuje swoje koleżanki i kolegów
-dzieli się spostrzeżeniami z obserwacji przyrodniczych
-szybko odnajduje parę
-przestrzega zasad i reguł proponowanych gier
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-odgaduje nazwy bajek
-potrafi dokonać wyboru najładniejszej i najbardziej ulubionej bajki
-rozpoznaje zimowe krajobrazy
-jest pogodne i wesołe w czasie zabawy
-kulturalnie odnosi się do innych
-używa zwrotów grzecznościowych
-projektuje własny strój
-dba o porządek w miejscu pracy
-zauważa zmiany w krajobrazie
-reaguje na polecenia
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-segreguje wg koloru
-chętnie uczestniczy w zabawie
-przelicza liczebnikami
-rozwiązuje zadania
-szuka ptasich śladów w ogrodzie
-reaguje na polecenia
-samodzielnie wykonuje zakładkę
-powtarza określone zgłoski
-improwizuje taniec przy muzyce poważnej
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-jest odporne na choroby
-rozumie, że hałas szkodzi zdrowiu
-odgaduje tytuły bajek po melodiach znanych piosenek
-tworzy dłuższą wypowiedź
-zauważa zimowe zmiany w przyrodzie
-układa obrazek z części w całość