Nasz program :
W kosmosie
Bajki i baśnie
W lodowej krainie
Zwierzęta egzotyczne
Umiejętności dziecka:
-w sposób właściwy operuje głosem
-jest spostrzegawcze
– wie do czego służy globus
-wypowiada się na określony temat budując zdania
-interesuje się życiem ludzi w innych krajach
-samodzielnie przebiera się w szatni
-skacze na dwóch nogach
-precyzyjnie rysuje po śladzie
– dzieli się zabawkami
-sprząta zabawki razem z innymi
-śpiewa i tańczy
-przelicza liczebnikami głównymi
-wie jak należy stemplować
-wykonuje samodzielnie pracę plastyczną
-jest sprawne ruchowo
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
-maluje wg kodu
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-wyszukuje właściwe przedmioty
-określa ich wielkość
-przelicza w zakresie dostępnym sobie
-układa określone rytmy
-skacze obunóż
-powtarza wskazany ruch
-kończy pracę plastyczną
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-aktywnie ćwiczy
-uważnie słucha poleceń ruchowych
-przestrzega zasad
-słucha poleceń nauczyciela
-wypowiada skojarzenia ze słowem „zima”
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-składa szablon w całość
-zna zabawę „Stary niedźwiedź”
-słucha wiersza z uwagą
-odpowiada na pytania
-nazywa zwierzęta polarne
-spaceruje parami w bezpiecznej odległości
-słucha i reaguje na polecenia nauczyciela
-jest kreatywne
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenia graficzne
-przestrzega zasad dobrej zabawy
-formuje z plasteliny „węża”
-odgaduje głos kolegi
-słucha uważnie opowiadania nauczyciela
-nazywa zwierzęta sawanny
-zna ich zwyczaje
-lubi spacery na świeżym powietrzu
-biega bez potrąceń innych
-prawidłowo wykonuje zadanie oddechowe
-improwizuje przy muzyce
-maluje żyrafę zgodnie z instrukcją
-prawidłowo wykonuje zdana ruchowe
-biega nie potrącając innych
-rozpoznaje i nazywa emocje
-lepi żółwia z plasteliny
-wie jak wygląd żółw
-naśladuje wybrane zwierzątko
-przelicza prawidłowo
-posługuje się określeniami duży, mały
-klasyfikuje przedmioty
-zamalowuje słonia
-dostrzega zmiany w przyrodzie
-biega bez potrąceń
-improwizuje ruchowo przy muzyce
-konstruuje ciekawe budowle
-przestrzega ustalonych zasad
-uzupełnia rysunek
-zapamiętuje rymowankę
-zna tekst piosenki
-śpiewa piosenkę fragmentami lub w całości
-rozumie dlaczego spacery są ważne dla zdrowia
-reaguje na polecenia
-wykonuje określone ćwiczenia
-porządkuje salę po skończonej zabawie
-koloruje wg wzoru
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta
-słucha uważnie wierszy
-wypowiada się na forum grupy
-rysuje na określony temat
-przelicza prawidłowo
-powtarza rymowankę
-interesuje się kosmosem
-przegląda książki, albumy
-interesuje się planetami
-słucha uważnie wiersza
-uczy się fragmentami wiersza na pamięć
-potrafi wypowiedzieć się nt. kosmosu, planet, układu słonecznego
-konstruuje wg własnej wyobraźni
-sprawnie wycina
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-przelicza liczebnikami porządkowymi
-samodzielnie rysuje pracę plastyczną
-określa wielkość przedmiotów
-koloruje wg wzoru
-bawi się przy znanej piosence
-układa kompozycje z figur
-nazywa poszczególne figury geometryczne
-bawi się razem z innymi dziećmi
-słucha poleceń nauczyciela
-układa wg wzoru
-odpowiada na pytania
-bawi się zgodnie w małych grupach
-tworzy skojarzenia
-tworzy improwizacje ruchowe przy muzyce
-ma poczucie rytmu
-naśladuje „ robota”
– przestrzega zasad
-naśladuje ruchy robota
-przelicza dźwięki
-rysuje po śladzie
-pomaga innym w czasie zabawy i sprzątania
-chodzi pod „dyktando ruchowe”
-sucha uważnie wiersza
-wypowiada się nt. swoich marzeń
-buduje logiczne zdania
-nazywa figury geometryczne
-samodzielnie organizuje sobie czas i zabawę
-odgaduje zagadki słuchowe
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-interesuje się książkami
-wie jak ważna jest przyjaźń
-ma poczucie równowagi
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-utrzymuje równowagę
-naśladuje ruchy zwierząt
-wypowiada życzenia
-przestrzega ustalonych zasad
-odtwarza podany rytm
-odgaduje tytuły bajek
-zachowuje właściwą postawę podczas oglądania filmu
-utrzymuje równowagę podczas zabawy
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-powtarza rytm
-potrafi pokazać mimiką twarzy określone uczucia
-przelicza prawidłowo liczebnikami głównymi i porządkowymi
-łączy w pary przedmioty
-jest samodzielne w szatni
-interesuje się przyrodą
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-powtarza tekst śpiewając
-jest odważne podczas występów przed publicznością
-tańczy i śpiewa z innymi
-jest samodzielne podczas przebierania się w szatni
-słucha poleceń nauczyciela
-uważnie wsłuchuje się w treść bajki
-potrafi okazać określone uczucia
-jest twórcze
-zna i bawi się w zabawę „Jawor, jawor”
-określa miejsce położenia
-ogaduje bajkowe zagadki
-zna bohaterów i tytuły bajek
-opowiada treść bajek
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-słucha poleceń i na nie szybko reaguje
-odtwarza rymowankę
-śpiewa piosenkę