Nasz program :
Dziecko:
– używa zwrotów grzecznościowych
– wykonuje ćwiczenia oddechowe
– interesuje się nową porą roku
– słucha uważnie wiersza
– zna i wymieni oznaki przedwiośnia
– buduje logiczne wypowiedzi
– rysuje mazakami na określony temat
– sprząta przybory
– reaguje na sygnały
– uczestniczy w zabawie pantomimicznej
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
– w sposób właściwy porozumiewa się z innymi
– prawidłowo przelicza, segreguje i porównuje liczebność zbioru
– rytmizuje tekst
– powtarza fragmenty lub całość wiersza
– mówi wiersz z pamięci na forum grupy
– układa melodie do prostych tekstów o wiośnie
– jest twórcze
– zna i bawi się przy piosence „Karuzela”
– kończy rozpoczęty wzór
– cierpliwie czeka na swoją kolej w zabawie
– szanuje prawa innych w zabawie
– wypowiada się nt. znaków wiosny
– składa obrazek w całość
– prawidłowo przelicza
– właściwie posługuje się liczebnikami porządkowymi
– kontynuuje rytm
– jest sprawne ruchowo
– współdziała podczas ćwiczeń
– bawi się wspólnie z innymi
– słucha poleceń
– śpiewa i tańczy przy piosence ”Poszło ….
– odgaduje odgłosy
– odkłada zabawki
-bezpiecznie bawi się z innymi
– odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
– ilustruje treść wiersza dźwiękami instrumentów
– precyzyjnie wycina i ozdabia sylwety
– właściwie posługuje się klejem
– wypowiada się nt. roli wiatru w przyrodzie
– buduje dłuższe wypowiedzi
– odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
– bawi się w ulubionych kącikach zabaw
– wymienia elementy garderoby wiosennej
– bawi się przy piosence
– odgaduje zagadki słowne
– przedstawia emocje za pomocą symboli
– wykonuje polecenia ruchowe i oddechowe
– jest spostrzegawcze
– bawi się zgodnie z innymi
– słucha poleceń
– układa określony rytm
– rysuje po śladzie
– szanuje zabawki przedszkolne i zabawę innych
– dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– ilustruje ruchem treść rymowanki
– szybko odnajduje parę
– buduje logiczne wypowiedzi i wypowiada się na określony temat
– słucha wypowiedzi innych
– precyzyjnie wycina
– zna i wymieni zdrowe produkty
– dba o estetykę prac
– pamięta oz zasadach bezpieczeństwa
– powtarza rymowankę
– rysuje po śladzie
– dokładnie koloruje obrazek
– bawi się w bezpieczny sposób
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– dzieli nazwy warzyw na sylaby
– zna i wymienia nawyki zdrowotne
– wymienia produkty bogate w witaminy
– ilustruje treść wiersza
– pamięta o zasadach dbałości o zdrowie
– wykonuje przysiady i podskoki
– łączy obrazki
– jest spostrzegawcze
– stosuje formy grzecznościowe
– odrysowuje wg szablonu
– ozdabia wg własnego pomysłu
– właściwie nazywa kolory
– rozwiązuje zadania matematyczne
– liczy sylaby
– jest sprawne ruchowo
– ma dobrą orientację w otoczeniu
– słucha poleceń nauczyciela
– rysuje na określony temat
– wymienia produkty użyte do wykonania zdrowej kanapki
– przestrzega zasad kodeksu
– szanuje praw innych w zabawie
– śpiewa i bawi się przy piosence
– tworzy zasady zdrowego odżywiania się
– zachowuje właściwą postawę w czasie oglądania filmu
– wypowiada się na forum grupy
– samodzielnie wykonuje kanapki
– zna i wymieni zdrowe produkty w kanapce
– wymieni zdrowe i niezdrowe produkty
– śpiewa i tańczy przy piosence
– wie, ze rzeżucha jest zdrowa
– bierze udział w zakładaniu hodowli rzeżuchy
– jest sprawne ruchowo
– lepi z plasteliny
– śpiewa i tańczy
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– rozpoznaje i nazywa kwiaty chronione
– wie co to znaczy „chronione”
– maluje przy muzyce
– jest twórcze, kreatywne
– przestrzega zasad bezpieczeństwa
– uważnie słucha
– rysuje szafirki
– dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
– dzieli słowa na sylaby
– słucha uważnie
– wyjaśnia znaczenie przysłów
– rozpoznaje i nazywa niektóre z ptakowi
– zna ich zwyczaje i o nich mówi
– śpiewa nowo poznaną piosenkę
– ma poczucie rytmu
– prawidłowo przelicza w zabawie
– wypowiada się nt. treści ilustracji
– odkodowuje obrazek rysując
– bawi się zgodnie w małych grupach
– rozwiązuje labirynt
– klasyfikuje wg określonej cechy
– dostosowuje ubiór do pogody
– jest uprzejme i kulturalne wobec innych
– buduje dłuższe wypowiedzi
– wie jak można się zrelaksować
– prawidłowo powtarza zgłoski
– aktywnie uczestniczy w zajęciu
– samodzielnie wykonuje prace z plasteliny
– nazywa sprzęty ogrodowe i wie do czego służą
– szanuje prawa innych w zabawie
– układa z mozaiki geometrycznej na podany temat
– czeka cierpliwie na swoją kolej podczas wypowiadania się
– zauważa zmiany w przyrodzie
– ilustruje treść wiersza
– uważnie słucha recytowanego wiersza
– szanuje przedszkolne zabawki
– szanuje wytwory prac innych dzieci
– stosuje w rozmowie formy grzecznościowe
– śpiewa i bawi się przy znanej piosence
– uważnie słucha czytanego opowiadania
– tworzy muzykę grając na instrumentach perkusyjnych
– układa obrazek z części w całość
– organizuje sobie czas wolny
– szanuje zabawki własne i przedszkolne
– przelicza liczebnikami porządkowymi
– maluje na określony temat
– wypowiada rymy do podanych wyrazów
– odtwarza układ rytmiczny
– nazywa instrumenty smyczkowe
– estetycznie przykleja elementy pracy plastycznej
– buduje z klocków na podany temat
– prawidłowo określa kierunki: prawo, lewo
– odkłada zabawki na miejsce
-podejmuje właściwe decyzje
– śpiewa znaną piosenkę
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
– zna zwyczaje związane ze świętami Wielkanocnymi