Dziecko:
-kontroluje głos podczas zabawy
-odgaduje o kim była mowa po opisie słownym
-nazywa rysowaną figurę
-powtarza fragmenty wiersza
-mówi wiersz z pamięci na forum grupy
-szybko ustawia się w pary i trójki
-precyzyjnie wycinana elementy puzzli
-jest sprawne i szybkie
-reaguje na sygnały nauczyciela
-powtarza rymowankę
-bawi się i śpiewa
-szanuje zabawki przedszkolne
-bawi zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-kontynuuje podany rytm z figur
-słucha wiersza o prawach dzieci
-buduje logiczne wypowiedzi nt. praw
-gra na instrumentach perkusyjnych
-postępuje wg instrukcji
-reaguje na zmianę sygnału
-bawi się przy rymowance
– precyzyjnie koloruje postać chłopca
-bawi się zgodnie z innymi
-używa zwrotów: proszę, przepraszam, dziękuje
-bawi się przy znanej dzieciom piosence
-słucha uważnie wiersza
-wskazuje właściwie kierunki; lewy i prawy
-nazywa poszczególne palce
-prawidłowo przelicza
-jest zwinne i sprawne ruchowo
-rozpoznaje odgłosy otoczenia
-słucha poleceń
-wie do czego służą poszczególne przedmioty
-koloruje wg własnego pomysłu
-powtarza rymowankę wykonując określone ruchy
-z uwagą śledzi fabułę filmu
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się przyborami
-godzi się z porażką
-buduje logiczne zdania
-tańczy taniec „Grozik”
-słucha uważnie opowiadania
-wie co znaczy być tolerancyjnym wobec innych
-współdziała w zespole
-kończy rozpoczęty rysunek
-śpiewa poznane piosenki
-aktywnie uczestniczy w zajęciach
-słucha z uwagą opowiadania
-wypowiada się nt. niektórych instrumentów
-wypowiada się na podany temat
-szuka nowych rozwiązań
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-odgaduje nazwy instrumentów muzycznych
-dzieli sowa na sylaby
-szanuje zabawki
-aktywnie uczestniczy w zabawach porannych
-interesuje się muzyką
-mówi rymowankę głośno, cicho, wolno, szybko
-rozpoznaje źródło dźwięków
-ma poczucie rytmu
-zna zasady nowej gry
-przestrzega poznanych reguł podczas gry z kolegą
-odpowiada na pytania o owadach
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną
-szybko ustawia się w kole
-prawidłowo łączy instrument z muzykiem
-koloruje wg kodu
-powtarza treść rymowanki
-nazywa instrumenty perkusyjne
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną
-konstruuje z klocków, projektuje, łączy elementy
-jest kreatywne
-konstruuje ciekawe budowle
-dorysowuje elementy do nutki
-słucha opowiadania
-odpowiada na pytania
-wymienia przyjemne i nieprzyjemne dla zdrowia dźwięki
-precyzyjnie łączy linią
– w umiarkowany sposób posługuje się głosem
-dzieli słowa na sylaby
-naśladuje ruchy pokazane przez innych
-nazywa określone pojazdy
-czeka na swoja kolej wypowiadania się
-precyzyjnie wycina
-szybko odszukuje parę
-ustawia się w pociąg i śpiewa piosenkę
-chętnie maluje
-zna zabawę „Karuzela”
-słucha opowiadania i odpowiada na pytania
-posługuje się w rozmowie wiedzą o samolotach i zasadach podróży nimi
-we właściwy sposób reaguje na sygnały słowno-dźwiękowe
-spaceruje bezpiecznie parami
-określa, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
-bawi się zgodnie w małych grupach
-pomaga innym w czasie sprzątania zabawek
-wykonuje łódkę wg instrukcji
-prawidłowo przelicza liczebnikami
-układa z mozaiki geometrycznej na określony temat
-wie co należy spakować na wakacje
-koloruj wg kodu
-odtwarza podany rytm
-ma poczucie rytmu
-maluje farbami plakatowymi na dany temat
-zauważa zmiany w przyrodzie
-szybko odnajduje parę
-prawidłowo wypowiada samogłoski
-prawidłowo przelicza i rysuje określoną ilość kropek
-orientuje się na kartce
-odgaduje nazwy pojazdów
-zna zasady bezpiecznego podróżowania
-wymieni zasady podczas podróży samochodem
-rysuje figury geometryczne płaskie
-wypowiada się nt. treści ilustracji
-rysuje wg kodu
-wymieni kilka ciekawych miejsce lub nazw miast Polski
-rysuje na określony temat
-interesuje się otoczeniem
-dzieli zdania na słowa
-przelicza ilość słów w zdaniu
-naśladuje określone ruchy
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-zna zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji
-wypowiada się na powyższy temat
-śpiewa indywidulanie i zbiorowo nowo poznaną piosenkę
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe
-rysuje pojazdy
-konstruuje wg własnych pomysłów
-kojarzy słowa z określonymi pojęciami
-rozpozna góralską muzykę
-prawidłowo określa położenie
-tworzy pracę plastyczną
-wykonuje ćwiczenia z chustą animacyjną
-aktywnie uczestniczy w opowieści ruchowej
-rysuje po śladzie i precyzyjnie koloruje
-rozpoznaje i nazywa mieszkańców mórz
-kończy rozpoczęto słowo na określoną sylabę
-wskazuje różnice
-aktywnie uczestniczy w pantomimie
-bawi się przy piosence „Jedzie…..
-słucha uważnie opowiadania
-tworzy logiczne zdania podczas wypowiadania się
-wie co jest ważne dla zdrowia
-reaguje na zmianę polecenia
-prawidłowo powtarza zgłoski
-rysuje odpowiednią ilość kropek
-kontroluje swój głos podczas zabawy
-odtwarza określone ruchy z pamięci
-śpiewa piosenkę „Jagódki”
-rozpoznaje i nazywa niektóre z ziół i owoców
-wie, że owoce są zdrowe
-określi smak kwaśny i słodki
-samodzielnie tworzy kompozycję z przygotowanych elementów
-nazywa zebrane rośliny
-układa puzzle w całość
-współdziała podczas zbaw z innymi dziećmi
-korzysta we właściwy sposób z zabawek
-wymieni produkty w piramidzie zdrowia
-wymienia elementy przyrodnicze, które rozpozna zmysłami
-wie, ze owoce są zdrowe
– aktywnie uczestniczy w zajęciu
-przygotowuje deser razem z innymi
-wymieni owoce wg sposobu uprawy lub spożywania
-odgaduje nazwy koktajli
-nie przeszkadza innym w zabawie
-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi
– aktywnie uczestniczy w zajęciu
-zna piosenkę „Jesteśmy jagódki”
-dorysowuje drugą część wzoru
-precyzyjnie wycina i układa wg kodu
-wymieni cechy charakterystyczne dla „lata”
-słucha uważnie wiersza i piosenki
-ilustruje piosenkę ruchem
-wykonuje masaż w parach
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne
-jest wesołe i zadowolone podczas zabaw z rówieśnikami
-nazywa wybrane rośliny
-wymieni co jest potrzebne roślinie do życia
-rozpoznaje smaki
-koloruje wg kodu