Nasz program:
W marcu jak w garncu
Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
Nadchodzi wiosna
W gospodarstwie
Zabawy w teatr
Umiejętności dziecka:
-zna i szanuje prawa podczas zabaw
-jest spostrzegawcze
-jest twórcze w zabawie
-zna cechy marcowej pogody
-wypowiada się nt. treści wiersza
-odnajduje oznaki wiosny w naturze
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-potrafi się relaksować i odpoczywać
-wystukuje rytm wg symboli graficznych
-maluje akwarelami na określony temat
-prawidłowo korzysta z farb
-jest sprawne ruchowo
-zna zabawę „Dwóm tańczyć …
-przestrzega ustalonych zasad
-zna przysłowie o marcu
-kończy rozpoczęte zdanie
-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi
-nazywa poszczególne kolory
-nazywa oznaki pogody
-rozpoznaje i nazywa odgłosy
-tworzy zdrobnienia do podanych słów
-gra na instrumentach perkusyjnych
-tworzy własną melodię
-rozumie polecenia „graj ciszej- graj głośniej”
-naśladuje ruchy i zachowanie jeżyka
-wykonuje kwiat wg. instrukcji
-bawi się z zabawy tematyczne
-odtwarza z pamięci rymowankę
-rysuje pogodę
-odpowiada na pytania związane z treścią opowiadania
-wymieni oznaki wiosny
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną
-określa logiczność wypowiedzi
-śpiewa znane piosenki
-bawi się w teatr
-jest twórcze
-wypowiada się nt. ulubionej potrawy
-wypowiada się na określony temat
-wie jak należy dbać o zdrowie
-chętnie przebywa na powietrzu
-wymienia zdrowe produkty
-śpiewa i tańczy przy znanej piosence
-pomaga innym w czasie sprzątania
-wypowiada się nt. różnych dyscyplin sportu
-słucha instrukcji nauczyciela
-samodzielnie wykonuje pracę
-rozpoznaje smaki
-zna zabawę „Mało nas….
-przestrzega zasad higieny i bezpieczeństwa
-nazywa produkty do wykonania kanapek
-dostosowuje ubiór do warunków atmosferycznych
-odgaduje nazwy owoców
-wie kiedy i dlaczego należy myć ręce
-samodzielne organizuje sobie zabawę
-nazywa figury geometryczne
-słucha poleceń ruchowych
-wyciąga wnioski z obserwacji przyrodniczych
-zna i wykonuje ćwiczenia ruchowe
-odgaduje tytuły piosenek
-kontroluje głos podczas zabawy
-potrafi się koncentrować
-odgaduje nazwy przedmiotów dotykając je
-wie co jest potrzebne roślinom do życia
-pomaga w hodowli szczypioru
-zna znaczenie spacerów dla zdrowia każdego człowieka
-sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-odgaduje i kończy rozpoczęty wyraz
-interesuje się zjawiskami wiosennymi
-wymieni cechy wiosny
-buduje własne logiczne wypowiedzi
-jest odważne podczas wypowiadania się na forum
-wyciąga wnioski z obserwacji
-układa puzzle
-porządkuje zabawki w Sali
-precyzyjnie wykonuje pracę graficzną
-dorysowuje elementy kwiatów
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczna
-wykonuje pracę wg instrukcji
-odgaduje nazwy dźwięków
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-postępuje wg ustalonego regulaminu
-odkodowuje obrazek
-układa wg wzoru
-układa wg określonego rytmu
-przelicza oczka i wykonuje właściwą ilość ruchów
-zauważa zmiany w przyrodzie
-opisuje wygląd roślin
-koloruje obrazek
-układa obrazek z figur, nazywa figury wykorzystane w obrazku
-słucha tekstu piosenki
-uczy się tekstu na pamięć
-śpiewa piosenkę
-ma poczucie rytmu
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-kończy rozpoczęte zdanie
-słucha uważnie opowiadania
-zna zwyczaje ptaków tj. bociana
-mówi innym o zmianach w przyrodzie wiosną
-szybko reaguje na polecenia
-potrafi podać rytm do podanego słowa
-układa rytm z kwiatów
-bawi się zgodnie w zespołach
-nazywa poszczególne kolory
-odgaduje zagadki
-słucha opowiadania
-odpowiada na pytania
-nazywa poszczególne zwierzęta wiejskie
-odtwarza podany rytm
-bawi się przy rymowance
-nie przeszkadza innym w zabawie
-korzysta z zabawek w sposób nie wywołujący hałasu
-układa obrazek w całość
-bierze aktywny udział zajęciach porannych
-precyzyjnie wycina elementy obrazka
-estetycznie je przykleja
-biega nie potrącając innych
-nazywa określone kolory
-jest spostrzegawcze
-pomaga innym w potrzebie
-używa zwrotów grzecznościowych
-posługuje się pojęciami: na, pod, za, obok, przed
-nazywa kolory oraz rozpoznaje kwiaty
-łączy określone elementy zbioru
-prawidłowo przelicza
-wspólnie z innymi wykonuje określone polecenia
-zna i śpiewa znaną piosenkę
-buduje wg własnych pomysłów
-nazywa poszczególne zwierzęta domowe
-słucha wierszyka i piosenki z uwagą i zrozumieniem
-nazywa poszczególne zwierzęta i ich dzieci
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-rozpoznaje głosy zwierząt
– przelicza zwierzątka
-rysuje właściwą ich ilość
-odnosi zabawki na miejsce
-używa zwrotów grzecznościowych
-wykleja sylwetę konika kawałkami papieru
-wie co mamy od krowy
-wypowiada się nt. zwyczajów i wyglądu krowy
-jest spostrzegawcze
-maszeruje jeden za drugim
-biega bez potrącania innych
-odnajduje właściwy kolor
-bawi się w małych zespołach