Dziecko:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dzieli drzewa na iglaste i liściaste
-rozpoznaje symptomy wiosny
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-bawi się bezpiecznie
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-czeka na swoją kolej w zabawie
-jest sprawne manualnie
-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo
-dobiera właściwe części garderoby wiosennej
-reaguje na polecenia
-aktywnie uczestniczy w zabawie z chustą
-powtarza rymowankę
-zapamiętuje jej treść
-przelicza liczebnikami
-jest spostrzegawcze
-słucha uważnie poleceń
-samodzielnie próbuje się przebierać
-szybko reaguje na polecenia
-odkłada zabawki na miejsce
-szanuje prawa innych w zabawie
-odgaduje zagadki o wiośnie
-słucha uważnie rymowanki i ją powtarza
-improwizuje w zabawie
-chętnie i często spaceruje
-zauważa zmiany w otoczeniu
-odnajduje swój kolor
-rozumie, ze złe zachowanie niesie konsekwencje
-przestrzega ustalonych zasad
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku – wiosny
-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi i dba o porządek
-odgaduje zagadki słowne
-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw
-zauważa zmiany pogodowe
-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin
-używa słów proszę, dziękuje , przepraszam
-używa zwrotów grzecznościowych
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda cebulka
-potrafi malować farbami
-nie przeszkadza innym podczas malowania
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolnego
-reaguje na polecenia
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe
-sprząta po skończonej zabawie
-aktywnie uczestniczy w zabawie w skojarzenia
-uważnie ogląda film
-odpowiada na pytania
-samodzielnie próbuje się przebierać
-obserwuje zjawiska przyrodnicze
-ma poczucie równowagi
-jest sprawne ruchowo
– rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty
-improwizuje ruchem utwory muzyki klasycznej
-chętnie i często przebywa na placu zabaw
-jest spostrzegawcze słuchowo
-organizuje sobie czas wolny
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody
-słucha z uwagą wiersza
– ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe
-bawi się razem z innymi dziećmi współdziałając
-słucha opisu słownego
-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-rozumie, ze złe zachowanie powoduje ich konsekwencje
-używa zwrotów grzecznościowych
-lepi z plasteliny kulki
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-koloruje ptaka
-powtarza rytmicznie rymowankę
-rysuje kredkami do muzyki
-chętnie ćwiczy
-przelicza liczebnikami
-klasyfikuje wg jednej cechy
-wyciąga wnioski
-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-potrafi podskakiwać obunóż
-wypowiada zgłoski
-rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki
-wymieni oznaki wiosny
-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi
-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi
-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać
-odtwarza rytm
-nazywa poszczególne zwierzęta domowe
-układa obrazek „psa”
-chętnie uczestniczy w zabawie
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-projektuje budę dla psa
-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych
-buduje wieżę
-klasyfikuje wg rodzaju
-potrafi chodzić na czworakach
-przelicza liczebnikami
-tworzy pary zwierząt
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-szanuje wytwory prac innych
– powtarza fragmenty tekstu ilustrując go ruchem
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-przestrzega zasad podczas spaceru