Wielkanoc
Zwierzęta domowe
Dbamy o ziemię
Moja miejscowość
Umiejętności dziecka:
-radzie sobie w sytuacjach konfliktowych
-bawi się w teatr
-ma odwagę występować na forum grupy
-słucha wiersza z uwagą
-uczy się fragmentów wiersza na pamięć
-bawi się ze wszystkimi dziećmi, pomaga nieśmiałym
-naśladuje określone postaci
-pokazuje i rozpoznaje emocje
-szanuje zabawki przedszkolne
-bawi się w teatr
-jest twórcze
-z uwaga ogląda film
-wypowiada się nt. jego treści
-jest sprawne ruchowo
-prawidłowo wykonuje poszczególne ćwiczenia
-czerpie radość ze wspólnej zabawy
-uczy się pokazywać emocje
-akceptuje swoją emocjonalność
-przestrzega ustalonych zasad
-odgaduje zagadki słuchowe
-jest twórcze podczas budowania
-prawidłowo przelicza w zakresie 4 i więcej
-prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-naśladuje określone postaci
-lepi z plasteliny na określony temat
-przelicza i łączy w grupy
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-z uwagą słucha wierszyka
-chętnie bierze udział w zabawach porannych
-naśladuje ruchy zabawek
-śpiewa piosenkę
-szybko reaguje na określone hasło i łączy się w parę
-potrafi rywalizować
-godzi się z porażką
-reaguje na zmianę polecenia
-dorysowuje elementy tworząc obrazek
-tańczy i bawi się przy piosence
-używa zwrotów grzecznościowych
-rysuje na określony temat
-śpiewa podane przez nauczyciela zdania
-potrafi ułożyć kilka zdań o teatrze
-wie jak nazywają się poszczególne lalki teatralne
– współdziała z innymi w zabawie
-śpiewa i tańczy
-rysuje na określony temat
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolnego
-układa obrazek w całość
-chętnie pomaga innym w różnych czynnościach
-słucha informacji na temat tradycji wielkanocnych
-zna i wymieni te tradycje
-uważnie słucha wypowiedzi innych
-wykonuje zajęcze skoki
-określa wielkość przedmiotów
-ozdabia wg własnego pomysłu
-wymieni tradycje wielkanocne
-ozdabia plasteliną szablon jajka
-samodzielnie wykonuje pracę
-sprawnie wykonuje skoki zajęcze
-słucha piosenki- śpiewa jej fragmenty
-pokojowo rozwiązuje konflikty
-wykonuje pracę wg instrukcji
-określa położenie sylwet
-prawidłowo przelicza elementy zbioru
-prawidłowo wykonuje skoki
-obserwuje drzewa
-rysuje kwiaty forsycji
-układa elementy po równo w grupach
-słucha wiersza z uwagą
-uważnie słucha kolegów
-ogląda z zainteresowaniem film
-tworzy dłuższe wypowiedzi nt. treści filmów
-naśladuje ruchy kurki
-określa położenie przedmiotów w przestrzeni
-dba o czystość otoczenia
-przestrzega zasad
-śpiewa razem z innymi piosenkę
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-powtarza fragmenty wiersza z pamięci
-zauważa dekoracje świąteczne w sklepach
-samodzielnie odtwarza wiersz z pamięci
-wymieni zwyczaje Wielkanoce
-we właściwy sposób korzysta z zabawy
-zna zasady obrony przed groźnym psem
-wymieni zwierzęta domowe
-zna ich zwyczaje, wygląd i cechy charakterystyczne
-wypowiada się zdaniami nt. zwierząt
-buduje wg własnego pomysłu
-odkłada zabawki na miejsce
-uczestniczy w ćwiczeniach porannych
-samodzielnie projektuje treść swojej pracy
-bierze udział w zabawach darmowych
-samodzielnie organizuje sobie czas
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-rozwiązuje zdania tekstowe
-koloruje wg własnego pomysłu
-prawidłowo przelicza elementy zbioru
-wymieni, czym karmi się zwierzęta domowe
-opiekuje się zwierzętami domowymi
-śpiewa i bawi się przy piosence
-jest spostrzegawcze
-szanuje prawa innych w zabawie
-odkłada zabawki na miejsce
-ozdabia szablon ryby
-łączy sylaby w słowa
-chętnie ćwiczy
-słucha piosenki
-śpiewa piosenkę
-rysuje po śladzie
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek
-przestrzega ustalonych zasad kodeksu
-śpiewa w zespole poznaną piosenkę
-odgaduje zagadki
-nazywa zwierzęta domowe
-wypowiada się na forum grupy
-zauważa zmiany w przyrodzie
-odtwarza podany rytm
-jest zręczne
-odróżnia wieś od miasta
-jest pomysłowe
-konstruuje z wyobraźnią
-słucha uważnie wiersza
-wymieni różnice między wsią, a miastem
-zna swój adres domowy
-reaguje na polecenia nauczyciela
-biega nie potrącając innych
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolaka
-wymieni zwierzęta mieszkające na wsi i w mieście
-próbuje precyzyjnie wycinać
-ozdabia pracę wg własnego pomysłu
-biega nie potrącając innych
-uzupełnia rysunek domu
-rozwiązuje labirynt
-pomaga innym w czasie sprzątania zabawek
-dokładnie koloruje
-określa wysokość domów
-posługuje się określeniami: wysoki, niski
-prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi
-nazywa figury geometryczne
-rysuje linie zachowując właściwy kierunek
-układa obrazek w całość
-określa, które zdanie jest prawdziwe i fałszywe
-ma poczucie rytmu
-rozpoznaje różne rodzaje muzyki
-szybko odnajduje parę
-tworzy obrazek
-kończy rozpoczęte zdanie
-odtwarza ruch z pamięci
-rysuje okienka w wieżowcu
-zauważa różnicę między wsią, a miastem
-buduje logiczne wypowiedzi
-chętnie spaceruje
-rysuje na określony temat
-tworzy gazetkę na podany temat
-używa zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję