Dziecko:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-precyzyjnie koloruje
-odtwarza wiersz z pamięci
-wypowiada się na forum grupy nt. świąt wielkanocnych
-słucha poleceń
-zauważa zmiany pogodowe
-aktywnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej
-sprząta po skończonej zabawie
-chętnie uczestniczy w zabawach plastycznych
-jest sprawne manualnie
-wydziera z kolorowego papieru
-projektuje pisankę
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-reaguje na polecenia
-zna tradycje wielkanocne
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-sprząta po skończonej zabawie
-powtarza wiersz z pamięci
-potrafi naśladować chód ptaka
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-jest spostrzegawcze
-dostosowuje ubiór do warunków pogodowych
-pamięta o podlewaniu roślin
-szanuje wytwory prac innych oraz wybór zabawy
-szanuje prawa innych w zabawie
– precyzyjnie koloruje
-słucha uważnie wiersza
-gra na instrumentach ilustrując i wiersz
-chętnie i często spaceruje
-przestrzega zasad podczas bezpiecznego spaceru
-przelicza w czasie zabawy
-składa obrazek z części
-używa zwrotów: proszę, przepraszam , dziękuje
-projektuje swoją palmę wielkanocną przyklejając różne drobne elementy
-odgaduje zagadki
-wypowiada się zdaniami
-prowadzi obserwacje podczas spaceru
-prawidłowo przelicza liczebnikami
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wymieni zabawy kotków
-łączy w pary takie same koty
-rozpoznaje zwierzęta domowe
-wypowiada się na forum grupy
-zauważa zmiany pogodowe
-prawidłowo czworakuje
-odnajduje różnice
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-chętnie uczestniczy w zabawie
-uważnie słucha wiersza
-naśladuje głosy zwierząt
-wymieni nazwy dzieci poszczególnych zwierząt
-bawi się zgodnie z innymi
-reaguje na polecenia
-układa obrazek
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-koloruje określone postaci
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-samodzielnie próbuje się przebierać
-wymieni cechy wiatru
-wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
-szanuje prawa innych w zabawie
– powtarza zgłoski
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-naśladuje zwierzątka
-wie, że niewłaściwe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje
-odkłada zabawki na miejsce
– po opisie słownym odgaduje nazwy zwierząt
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-przestrzega zasad kodeksu
-słucha uważnie poleceń
-przegląda z zainteresowaniem albumy, książki o Polsce
-rozpoznaje i nazywa wybrane miejsca
-wypowiada się na forum grupy
-zauważa zmiany pogodowe
-buduje zgodnie z tematyką
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-wypowiada się na określony temat
-uczestniczy w zabawie
-dokonuje wyboru ulubionego miejsca w swojej miejscowości
-projektuje strony albumu
-w sposób właściwy i bezpieczny bawi się na placu
-zna swój adres
-klasyfikuje wg rodzaju
-przelicza liczebnikami
-porównuje i klasyfikuje
-słucha uważnie legendy
-szanuje wytwory prac innych
-szanuje prawa innych w zabawie
– rysuje swój dom (sylweta domu z drzwiami i oknami)
-ilustruje treść wiersza grą na instrumentach lub ruchem
-chętnie i często spaceruje
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolak podczas spaceru
-reaguje na polecenia
-wskazuje przedmioty wg wielkości
-odgaduje tytuły piosenek po zaśpiewaniu krótkich fragmentów melodii
-rozpoznaje i nazywa drzewa
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu
-słucha poleceń nauczyciela
-zna kolory pojemników i rodzaje odpadów do nich wrzucanych
-wie co zagraża ziemi
-nie popycha innych
-odróżnia wiatr pożyteczny od szkodliwego
-ma wiedzę nt. mrówek
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-projektuje postać cudaka
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-używa określeń dotyczących orientacji w otoczeniu
-powtarza rymowankę
-reaguje na polecenia
-przelicza liczebnikami
-zna dobre zachowania ekologiczne
-samodzielnie próbuje się przebierać
-słucha poleceń nauczyciela
-układa rytmy
-szanuje wytwory prac innych
-szanuje prawa innych w zabawie
– kończy rozpoczęte zdanie
-rozpoznaje odgłosy ziemi
-ma poczucie rytmu
-oszczędza wodę podczas mycia zębów
-rozumie, że niewłaściwe zachowanie niesie za sobą konsekwencje
-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt
-zna sposoby ochrony środowiska
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru
-naśladuje dzień i noc
-projektuje swój kosz
-używa zwrotów grzecznościowych