Jestem Polakiem i Europejczykiem
Na majowej łące
Gdzie pracują rodzice
Kocham Mamę i Tatę
Umiejętności dziecka:
-we właściwy sposób korzysta z zabawek
-układa rytmy wg określonych kodów
-odczytuje globus
-wie jaką rolę pełni gleba
-wymieni sposoby dbania o środowisko przyrodnicze
-interesuje się najbliższym otoczeniem
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-śpiewa piosenki
-układa obraz z nakrętek
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-rysuje po śladzie
-odtwarza ruch z pamięci
-z uwagą ogląda wyświetlany film
-odpowiada na pytania związane z treścią filmu
-dba o czystość środowiska
-jest sprawne ruchowo
-dba o prawidłowa postawę w czasie siedzenia i stania
-reaguje na polecenia nauczyciela
-zna i wymienia sposoby dbania o środowisko
-bawi się zgodnie z innymi w małych zespołach
-koloruje wybrane zwierzątko
-wskazuje odpowiednią liczbę elementów
-rozwiązuje proste zadania z dodawania i odejmowania
-dostrzega zmiany w przyrodzie wiosną
-zna zabawę „My jesteśmy..
-zna i wymienia potrzeby roślin
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-wypowiada się na określony temat
-dzieli słowa na sylaby
-słucha uważnie treści wiersza
-ilustruje wiersz sylwetami
-bawi się z innymi
-korzysta z zabawek zgodnie z przyjętymi zasadami
-tworzy oryginalny rysunek
-aktywnie ćwiczy
-rozumie potrzebę oszczędzania wody
-zna sposoby oszczędzania wody
-tworzy logiczne wypowiedzi
-wymieni czynności wody
-chętnie bawi się w gronie rówieśników
-nazywa niektóre z miast Polski
-z ochotą ćwiczy
-odgaduje zagadki
-odnajduje Polskę na mapie
-wie kim jest patriota
-rozpoznaje godło Polski
-nazywa mijane miejsca w swojej miejscowości
-reaguje na polecenie nauczyciela
-prawidłowo przelicza
-we właściwy sposób rozwiązuje konflikty
-słucha utworów muzyki poważnej
-układa budowle z figur
-rozpoznaje flagę Polski
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-zachowuje prawidłową postawę ruchową
-wymienia nazwy miast
-bawi się w zabawę „Kółko graniaste”
-sprząta po skończonej zabawie
-słucha wiersza o Polsce
-rysuje i koloruje kotylion
-tworzy zbiory warzyw wg instrukcji
-prawidłowo przelicza
-zauważa zmiany w przyrodzie
-słucha legendy polskiej
-odpowiada na pytania
-precyzyjnie wycina serce
-naśladuje ruchy piłki
-nazywa wskazane miejsca w Polsce
-prawidłowo reaguje na umówione sygnały
-śpiewa poznaną piosenkę
-ma poczucie rytmu
-bawi się przy piosence „Mało nas”
-pomaga innym w trackie sprzątania zabawek
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-chętnie maluje, słucha muzyki
-zna nazwy i flagi niektórych państw unii
-śpiewa fragmenty hymnu unii europejskiej
-tworzy logiczne wypowiedzi
-lubi spacery
-dba o czystość i porządek w miejscu pracy i zabawy
-nazywa mieszkańców łąki
-wypowiada się pełnym zdaniem
-mówi wiersz z pamięci
-nazywa niektórych mieszkańców łąki
-rozpoznaje i nazywa odgłosy z łąki
-dzieli słowa na sylaby i je liczy
-korzysta z zabawek zgodnie z przyjętym kodeksem
-klasyfikuje, segreguje kwiaty
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-wycina i składa w całość obrazek
-jest zwinne, szybkie, silne
-pamięta o zachowaniu prawidłowej postawy
-układa z mozaiki geometrycznej
-kończy rozpoczęte zdanie
-potrafi poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych
-ma bogatą wyobraźnię
-powtarza słowa głośno, cicho, dzieląc je na sylaby
-określa położenie
-porównuje liczebność zbiorów, wskazuje zbiory równoliczne
-stosuje się do regulaminu spacerów
-pamięta o zasadach dobrej zabawy
-rozpoznaje głosy łąki
-układa obrazek w całość
-bawi się w sposób nie wywołujący hałas
-nazywa poszczególne kwiaty i owady
-odgaduje zagadki
-uważnie słucha wiersza
-ilustruje wiersz sylwetami
-odpowiada na pytania
-utrwalanie wiadomości nt. łąki i jej mieszkańców
-reaguje na zmianę polecenia
-zna, śpiewa i tańczy przy piosence „Poszło dziewczę…
-lepi z plasteliny
-wypowiada słowa określające łąkę
-odpowiada na pytania nt. treści opowiadania
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-naśladuje pszczółki
-ogaduje nazwy zwierząt
-rysuje po śladzie
-rozpoznaje nazwy zawodów
-koloruje rysunek
-wymieni zawody z wiersza
-określi czynności osób w wykonywanych zawodach
-nazywa zawody pracowników przedszkola
-wymieni czynności lekarza
-śpiewa i tańczy przy piosence „Ojciec…..
-samodzielnie projektuje swój obraz
-nazywa poszczególne kolory
-jest pomysłowe podczas projektowania
-wie do czego służą określone przedmioty
-wie kim z zawodu jest tata
-rozpoznaje i nazywa zawody
-łączy zawód z przedmiotem
-rozwiązuje zadania matematyczne
-prawidłowo przelicza
-kontynuuje rytm
-idzie parami podczas spaceru
-odnajduje swój kolor
-projektuje tapetę
-rysuje po śladzie
-odgaduje zawód malarza
-odkłada zabawki na miejsce
-za pomocą mimiki przestawia uczucia
-jest pomysłowe w czasie konstruowania
-odtwarza podany rytm
-odtwarza treść rymowanki
-ma poczucie rytmu
-śpiewa piosenkę
-bawi się przy rymowance
-szanuje prawa w czasie zabawy
-odgaduje glos kolegi,koleżanki
-ma poczucie równowagi
-odgaduje zagadki
-opowiada o pracy w niektórych zawodach
-dzieli słowa na sylaby
-pamięta o właściwie dobranym stroju podczas spaceru
-powtarza rymowankę
-zna swoje marzenia i je maluje
-współdziała w zespole
-odpowiada na określone pytania
-chętnie ćwiczy
-odgaduje zagadkę
-opowiada o zawodzie mamy
-kończy rozpoczęte zdanie
-szanuje rodziców
-nazywa kwiaty ogrodowe
-kończy zdanie
-lepi z masy solnej serce
-przestrzega zasad regulaminu
-potrafi się relaksować
-śpiewa piosenkę
-precyzyjnie wycina elementy pracy
-ozdabia wg własnego pomysłu
-jest sprawne ruchowo
-stosuje zasady bezpieczeństwa
-naśladuje ruchy
-odgaduje zagadki dźwiękowe
-bawi się zgodnie w grupie
-współdziała w czasie zabawy
-rysuje laurkę dla mamy
-tańczy z chustką
-prawidłowo przelicza
-poprawnie używa sformułowań: starszy, młodszy
-koloruje kwiaty wg kodu
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-rysuje portret swojej mamy
-nazywa poszczególnych członków rodziny
-śpiewa razem z rówieśnikami
-określa charakter muzyki
-lubi słuchać utworów muzyki poważnej
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-naśladuje ruchy
-kończy rozpoczęte słowo
-odkodowuje obrazek
-prawidłowo otacza pętlą przedmioty
-zachowuje właściwą postawę podczas oglądania filmu
-niesie pomoc innym
-podejmuje próbę opowiedzenia bajki