Nasz program:

W kinie i teatrze

  • poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych, utrwalanie umiejętności dostosowywania stroju do sytuacji, kształtowanie umiejętności rozróżniania typów lalek teatralnych (pacynka, kukiełka, marionetka), kształtowanie postawy otwartości na sztukę
  • poznanie i utrwalenie znajomości nazw zawodów pracowników teatru i kina, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, ćwiczenie umiejętności odróżniania zdania pytającego od oznajmującego, kształtowanie logicznego myślenia, uświadomienie wartości wspólnej pracy nad projektem typu film, przedstawienie
  • poznanie zasad obowiązujących przy zajmowaniu miejsc na widowni w kinie lub teatrze, ćwiczenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, utrwalenie znajomości nazw zawodów związanych z pracą w kinie i teatrze, doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
  • poznanie piosenki na temat teatru, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, wdrażanie do podejmowania aktywności twórczej i odczuwania satysfakcji z własnych osiągnięć, ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i realizowania przydzielonych zadań
  • poznanie cech charakterystycznych kina niemego, utrwalenie wiedzy na temat kina i teatru, osób pracujących przy powstawaniu spektaklu i filmu, pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych, kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem wywołanym byciem w centrum uwagi

Przebudzenie po zimie

  • poznawanie oznak wiosennej pogody, rozwijanie słownika czynnego, poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu, utrwalenie znajomości nazw części garderoby, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody i ubierania się na cebulkę, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie rówieśniczej
  • utrwalenie znajomości znaczenia powiedzenia W marcu jak w garncu, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, uczestniczenie w różnych formach aktywności, np. dramie
  • nabywanie wiedzy na temat różnych typów kalendarzy, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy
  • poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, kształtowanie poczucia formy i „pulsu” muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wrażliwości na otaczającą nas przyrodę, wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie
  • poznanie zjawiska powstawania tęczy, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych i formułowania wniosków, utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, ćwiczenie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów, wdrażanie do zachowywania norm społecznych, np. oczekiwania na swoją kolej

W wiosennym ogrodzie

  • poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw i zastosowania sprzętów ogrodniczych, kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu, uświadomienie konieczności wykonywania pewnych czynności w określonym czasie, wyrabianie nawyku systematycznego wykonywania zadań, wdrażanie do bycia cierpliwym
  • poznanie nazw wiosennych kwiatów, utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin (z nasion lub cebulek), doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem utworów literackich, rozwijanie postawy odpowiedzialności za hodowaną roślinę
  • utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, doskonalenie umiejętności przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, ćwiczenie umiejętności czytania znaków, budowania ciągów przyczynowo-skutkowych na podstawie obrazków, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, sztuki kompromisu
  • nauka nowej piosenki o tematyce wiosennej, rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności reagowania na sygnał w zabawie, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, ćwiczenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, rozwijanie odpowiedzialności za założoną hodowlę

Od kurnika do świątecznego koszyka

  • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza / rolnika, utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, kształtowanie nawyku systematycznej pracy
  • poznanie i utrwalenie znajomości nazw młodych zwierząt hodowlanych, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt
  • poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, rozwijanie chęci uczestniczenia w zabawach badawczych i eksperymentach, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń i zadań w ustalonej kolejności
  • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych