Czy współczesne dzieci powinny się uczyć pisać ręcznie? co na to nauka i wyniki badań?
Kodowanie dla malucha
Uwielbiamy rytmy w matematyce
Po co uczyć kalendarza starszaka i ucznia?
Liczenie to nie jest nadzwyczajna umiejętność
Bo liczenie to nie jest nadzwyczajna umiejętność. Pod jednym warunkiem: JEŚLI DOROŚLI WIEDZĄ, jak uczyć liczyć.
Co musicie wiedzieć:
- nauka liczenia to osłuchiwania się z tym, jak dorośli liczą. Dziecko musi się z tym osłuchać wielokrotnie. Setki razy, wiec licz obok niego. Jabłka, misie, auta, drzewa
- nauka liczenia to najpierw nauka mówienia słów, które w mózgu dziecka zostają zakodowane jako: liczenie, a więc liczebników w kolejności bez znaczenia
- nauka liczenia to nie jest nauka zapisu liczb za pomocą cyfr
- ucząc liczenia nie mówimy „źle”, kiedy dziecko się myli, tylko liczymy prawidłowo w tle
- nie ograniczmy zakresu liczenia, liczymy do ilu akurat mamy przedmioty
- liczymy konkrety z dzieckiem. Najlepiej ustawione w rzędzie. W taki sposób, żeby były podobne do siebie. Pokazujemy, ze wskazujemy gestem, dotykamy przedmiot, mówimy liczebnik i już. Dziecko obserwuje, a z czasem naśladuje.
Tak uczymy zasady 1 gest- 1 słowo – 1 przedmiot
- na koniec dorosły powinien zapytać: ILE JEST? (Lolek jeszcze tego nie ogarnia, bo jest za mały, ale to będzie następny etap) i pomaga ustalić ile w tym zbiorze jest przedmiotów. Zaznacza ostatni przedmiot dwukrotnie podnosząc i mówiąc liczebnik i już.
Powodzenia
https://www.facebook.com/pani.zuzia.a/videos/982629132965584/
https://www.facebook.com/pani.zuzia.a/videos/998744011451034/
https://www.facebook.com/pani.zuzia.a/videos/1995613704155300/
▶️ Obejrzyj tę rolkę
https://www.facebook.com/share/r/m27veus7ajXnGhpz/
https://www.facebook.com/share/r/eg6oS1DFQK6XPDVx/
https://www.facebook.com/share/v/UMwWatYZkuG6KeKg/
https://www.facebook.com/reel/2111182309081199?s=yWDuG2&fs=e