Tydzień I. Witamy po wakacjach!

  • poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci, kształcenia reagowania na zadawane pytania i sygnały, nabywanie umiejętności współpracy
    w grupie
  • tworzenie kolekcji elementów wspólnych i osobistych, nabywanie umiejętności odróżniania elementów obrazka, uwrażliwianie na pojęcie własności
  • zaznajomienie z nazwami: przyroda i kącik przyrodniczy, rozwijanie poczucia jedności z przyrodą, budowanie poczucia sprawstwa
  • aktywizacja do działań plastycznych, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń, obserwacja przebiegu zabaw i dopasowanie swojego postępowania do oczekiwań grupy

 Tydzień II. Wokół nas

  • poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych
  • poznanie pracowników przedszkola, nabywanie szacunku do osób poprzez używanie zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do integrowania się
    z pracownikami przedszkola
  • segregowanie zabawek, rozróżnianie elementów podobnych i nie, zgodna współpraca w grupie
  • poznanie łazienki jako wspólnej części całej grupy; kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami; tworzenie sytuacji do eksperymentowania
  • czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie

Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki

  • zapoznanie ze słowem pasja, nabywanie rozumienia swoich potrzeb, odczuwanie przyjemności z możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami
  • poszerzanie zasobu słów, kształcenie prawidłowego wypowiadania się, nabywanie pewności siebie
  • nabywanie umiejętności przeliczania elementów; kształcenie prawidłowego nazewnictwa, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
  • zapoznanie z rasą psa: jamnikiem, utrwalanie potrzeby dbania o pupila, kształtowanie cierpliwości
  • pobudzanie muzycznej inwencji twórczej, nabywanie poczucia odpowiedzialności, wdrażanie o dbania o wspólne zabawki

 Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy

  • poznawanie oznak jesieni, kształtowanie wrażliwości na elementy przyrody, szanowanie uczuć własnych oraz innych osób
  • poznanie jesiennego owocu: jabłka, rozwijanie słownika czynnego, zachęcanie do wykorzystania owoców w zabawie
  • rozumienie pojęcia przejście dla pieszych – zebra, nabywanie umiejętności odpowiedniego zachowania się na przejściu dla pieszych, wdrażanie do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
  • poszerzanie wiedzy na temat jesiennych owoców, aktywizacja zmysłów, budowanie poczucia umiejętności manipulowania materiałem
  • zapoznanie z muzyką klasyczną, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne rodzaje muzyki