Ramowy plan dnia rok szkolny 2017/2018
Biedroneczki
Biedroneczki
07.00-08.30 | Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne, integracyjne i inne. Ćwiczenia poranne. |
08.30-09.00 | Czynności organizacyjno - porządkowe. Czynności samoobsługowe. Śniadanie. |
09.00-10.00 | Zajęcia dydaktyczne wg. planu obejmujące wszystkie sfery rozwoju dziecka z uwzględnieniem różnorodnych form i metody pedagogicznych z zachowaniem przerwy między zajęciami. |
10.00-11.00 | Spacery i wycieczki; gry i zabawy w ogrodzie, zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze. Zabawy na boisku przedszkolnym. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Religia. |
11.00-11.30 | Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję słuchową i wzrokową, grafomotorykę, rozmowy kierowane, wiersze, zagadki, piosenki. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. |
11.30-12.00 | Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne. Obiad - kulturalne spożywanie posiłków. |
12.00-13.00 | Zajęcia relaksacyjne i wyciszające, ćwiczenia grafomotoryczne. Działalność plastyczna - realizacja pomysłów dzieci. Powtarzanie wprowadzonego materiału. Bieżąca praca z dzieckiem. Zabawa swobodna. |
13.00-14.00 | Przygotowanie do podwieczorku - czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe. Podwieczorek. |
14.00-16.00 | Rytmika. Organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w Sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci. |
Jeżyki
Jeżyki
06.30-07.30 | Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Praca wyrównawcza. Zabawy integrujące grupę. |
07.30-08.00 | Zagadki, piosenki, słuchanie wierszy, opowiadań. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową. Zabawy ruchowe. |
08.00-09.00 | Czynności higieniczno-porządkowe - przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
09.00-10.00 | Zintegrowana działalność w oparciu o podstawę programową , zabawy ruchowe. |
10.00-11.00 | Spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
11.00-12.00 | Czynności higieniczno-porządkowe - przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12.00-13.00 | Przygotowanie do poobiedniego odpoczynku. Leżakowanie. |
13.00-14.00 | Leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. |
14.00-15.00 | Czynności higieniczno-porządkowe - przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Zabawy w kole , słuchanie bajek. |
15.00-16.00 | Zabawy dowolne wg zainteresowań. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry dydaktyczne, stolikowe, zajęcia w małych zespołach. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. |
Grzybki
Grzybki
6.30-8.0 | Schodzenie się dzieci do przedszkola, kontakt z rodzicami. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka - pozostałe dzieci zabawy dowolne i tematyczne wg własnych zainteresowań. |
8.00-8.20 | Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci. Zabawy ruchowe.. |
08.20–8.30 | Czynności porządkowe, sanitarno-higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
08.30–9.00 | Śniadanie, przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Czynności samoobsługowe, przygotowanie do zajęć.. |
9.00-10.00 | Zajęcia dydaktyczne wg planu obejmującego wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerwy między zajęciami. Zabawa ruchowa i swobodna działalność dziecka. Religia. |
10.00-11.20 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinanie guzików, suwaków). Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, wycieczki po najbliższej okolicy. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, gry terenowe, badawcze, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie: zabawy ruchowe w Sali lub na Sali gimnastycznej. Powrót do przedszkola- samodzielne odkładanie garderoby i obuwia. |
11.20–11.30 | Czynności porządkowe- przygotowanie do obiadu. |
11.30-12.00 | Obiad- prawidłowe posługiwanie się sztućcami, kultura zachowania się przy stole.. |
12.00-12.20 | Czynności sanitarno-higieniczne, samoobsługowe. Przygotowanie do odpoczynku |
12.20–13.00 | Relaks- słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
Motylki
Motylki
8.00-8.30 | Schodzenie się dzieci w sali, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne, integracyjne i inne. Ćwiczenia poranne. |
8.30-9.00 | Czynności organizacyjno-porządkowe. Czynności samoobsługowe. Śniadanie -kulturalne spożywanie posiłku. |
9.00–10.00 | Zajęcia dydaktyczne według planu obejmujące wszystkie sfery rozwoju dziecka z uwzględnieniem różnorodnych form i metod pedagogicznego oddziaływania, z zachowaniem przerwy między zajęciami. |
10.00-11.00 | Spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie, zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze. Zabawy na boisku przedszkolnym. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. |
11.00-11.30 | Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję słuchową i wzrokową, grafomotorykę. Rozmowy kierowane, wiersze, zagadki, piosenki. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. |
11.30-12.00 | Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne. Obiad - kulturalne spożywanie posiłku. |
12.00-12.30 | Zajęcia relaksacyjne i wyciszające. Zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku. |
12.30–13.30 | Ćwiczenia grafomotoryczne . Działalność plastyczna - realizacja pomysłów dzieci. Powtarzanie wprowadzonego materiału. Bieżąca praca z dzieckiem. Swobodne zabawy. |
13.30-14.00 | Przygotowanie do podwieczorku - czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe. Podwieczorek - kulturalne spożywanie posiłku. |
14.00–16.00 | Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne. Rozchodzenie się dzieci. |




