Nasz program :
- Wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych.
- Kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania.
- Kształtowanie sprawności fizycznej przez wzmocnienie mięśni stóp.
- Organizowanie sytuacji sprzyjającej wykorzystywaniu posiadanych sprawności i umiejętności.
- Zapoznanie dzieci z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego.
- Poszerzanie słownika dzieci o pojęcie
- Wdrażanie dzieci do posługiwania się adresem.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnych dzieci.
- Uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.
- Wspieranie dzieci przy przygotowaniu prezentów dla potrzebujących dzieci.
- Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów związanych ze świętami.
- Rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej.
- Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie.
- Rozwijanie u dzieci małej motoryki, usprawnianie palców i dłoni w czasie zajęć poświęconych przygotowaniu jedzenia (wałkowanie, mieszanie, ugniatanie).
- Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych.
- Wspomaganie dzieci, aby dokończały rozpoczętą pracę.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności planowania działań.
- Doskonalenie u dzieci umiejętności pracy zespołowej.
- Budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi z różnych zawodów.
- Rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności grupowania obiektów według podanej cechy.
- Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności manualnych.
- Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
- Doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
- Rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
- Rozwijanie percepcji słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu.
- Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ćwiczenie równowagi.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznego za pomocą ruchu.
- Kształtowanie u dzieci poczucia pewności siebie.
- Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi.
- Stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
- Doskonalenie zmysłu równowagi.
- Wdrażanie dzieci do umacniania poczucia własnej wartości.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności formułowania życzeń świątecznych.
- Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.
- Kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne oraz muzyczne.
- Wspieranie dzieci przy wyrabianiu odwagi i śmiałości scenicznej.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
- Kształtowanie u dzieci poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.