Nasz program :
- Kształtowanie umiejętności planowania.
- Usprawnianie aparatu oddechowego
- Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
- Rozwijanie wyobraźni dzieci.
- Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
- Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
- Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
- Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
- Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
- Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
- Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
- Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.
- Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
- Rozwijanie zdolności manualnych.
- Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
- Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu –hartowanie.
- Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne).
- Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
- Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
- Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
- Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
- Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
- Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
- Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
- Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
- Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
- Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
- Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
- Wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
- Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
- Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.
Zadania do codziennej realizacji:
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
- Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
- Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
- Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Słuchanie tekstów czytanych przez N.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
- „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
- Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.