Czego uczymy się w czerwcu?
- Dzień Dziecka
- Co w trawie piszczy?
- Bezpieczne wakacje
- Pożegnanie przedszkola
3-latki
Dziecko:
- Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Zauważa różnice w wyglądzie dzieci z różnych stron świata i opowiada o nich.
- Ogląda ilustracje w książkach i dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
- Próbuje wycinać nożyczkami.
- Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami.
- Przedstawia swoje potrzeby i pragnienia w formie pracy plastycznej.
- Rozwija sprawność manualną: rozdziera papier, wykleja.
- Nazywa części ciała i potrafi je wskazać.
- Śpiewa proste piosenki.
- Uczestniczy w zabawach rytmicznych i tanecznych.
- Naśladuje usłyszane dźwięki.
- Reaguje na zmianę tempa utworu.
- Reguluje fazę wdechu i wydechu.
- Buduje proste dialogi.
- Segreguje przedmioty według określonej zasady.
- Przelicza elementy.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Używa liczebników głównych.
- Ustala wynik działań na konkretnych przedmiotach.
- Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
- Wie, jak wygląda łąka, rozpoznaje żyjące na niej zwierzęta.
- Wie, jak wygląda las, rozpoznaje żyjące na nim zwierzęta.
- Rozpoznaje krajobraz górski.
- Poznaje wygląd i tryb życia pszczoły.
- Rozumie, że przyrodę należy szanować.
- Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne. Wypowiada się na temat pogody.
- Układa obrazki, tworząc prostą historyjkę. Łączy przyczynę ze skutkiem.
- Wie, co to są wakacje.
- Poznaje zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas odpoczynku nad wodą i w górach.
- Korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych.
- Odkłada zabawki na miejsce.
4-latki
Dziecko:
- Słucha tekstów literackich. Uczestniczy w rozmowie na ich temat.
- Pyta o niezrozumiałe fakty.
- Dzieli proste wyrazy na sylaby.
- Porównuje ilustracje i dostrzega różnice między nimi.
- Rozwiązuje proste zagadki.
- Układa krótkie opowiadania.
- Rozwija wyobraźnię.
- Poznaje różne regiony Polski, miejsca kojarzące się z wakacjami (morze, góry, jeziora).
- Wie, jakie przedmioty mogą się przydać podczas wakacji.
- Wie, na czym polega praca strażaka.
- Zna numer alarmowy 112 i wie, w jakich sytuacjach należy go używać.
- Zna i rozumie pojęcie długość.
- Układa kompozycje z figur geometrycznych.
- Ustala położenie przedmiotów.
- Orientuje się w przestrzeni. Używa określeń: do przodu, do tyłu, w bok.
- Tworzy zbiory i przelicza ich elementy.
- Jest zainteresowane przyrodą. Obserwuje i zbiera jej okazy.
- Wymienia nazwy niektórych zwierząt żyjących na łące.
- Rozumie, że należy chronić przyrodę.
- Wie, na czym polega cykliczność pór roku.
- Przeprowadza proste doświadczenia badawcze – wie, co to jest wulkan.
- Zna i rozumie pojęcie wysypisko śmieci.
- Stosuje różne techniki plastyczno-techniczne: maluje, rysuje, wykleja.
- Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych.
- Używa chwytu pisarskiego, poprawnie trzyma kredkę.
- Rozwija percepcję słuchową.
- Rozróżnia tempo muzyki.
- Dostosowuje ruch ciała do rytmu muzyki.
- Zgodnie współpracuje w zespole. Potrafi czekać na swoją kolej.
- Jest wrażliwe na potrzeby innych.
- Dostrzega i akceptuje różnice między ludźmi.
- Zna swoje prawa i szanuje prawa innych dzieci.
- Wykazuje się refleksem i spostrzegawczością.