Nasz program :
- dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
- kształtowanie postawy przyjacielskiej,
- budowanie przyjaznej atmosfery,
- integracja grupy,
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
- motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
- tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
- motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
- odkrywanie własnych możliwości twórczych,
- kształtowanie słuchu muzycznego,
- wyrabianie pamięci,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
- poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
- wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
- poznanie wartości przyjaźni,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
- zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
- poznanie roli pracowników przedszkola,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
- wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
- dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
- rozwijanie zdolności teatralnych,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
- kształtowanie pojęcia odwaga,
- poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
- poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
- wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
- poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
- kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
- uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
- wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
- poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły,
- rozwijanie wyobraźni,
- motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
- poszerzanie wiedzy na temat wartości, jaką jest odwaga,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
- utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
- poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
- wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
- poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
- utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
- utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.