Nasz program:

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania,
  • nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
  • poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
  • nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • rozwijanie słuchu fonetycznego,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
  • poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie cierpliwości,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzbogacanie słownika czynnego,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
  • kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
  • rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
  • budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
  • poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
  • poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
  • kształtowanie postawy życzliwości,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie mowy,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
  • poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
  • rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.