Nasz program:
- poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
- rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
- poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
- zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
- poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
- kształtowanie umiejętności spostrzegania,
- nauka radzenia sobie z szybkim podejmowaniem decyzji,
- poznanie struktury utworu muzycznego (piosenki),
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej,
- nauka rozpoznawania części piosenki (zwrotka, refren),
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
- wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
- rozwijanie słuchu fonetycznego,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
- poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie cierpliwości,
- poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
- wzbogacanie słownika czynnego,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
- kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy,
- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poznanie sposobu systematyzowania nabytych wiadomości w formie plakatów,
- rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
- poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
- rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach,
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
- budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
- poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego,
- ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia,
- poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym,
- kształtowanie postawy życzliwości,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków,
- ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca,
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- rozwijanie mowy,
- uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
- poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań,
- poznanie różnych sytuacji, w których składamy sobie życzenia,
- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.