TEMATYKA KOMPLEKSOWA
Oczekiwanie na Mikołaja
Tutaj rosły paprocie
Boże Narodzenie
To już zima
Umiejętności dziecka:
-przestrzega ustalonych zasad
-kończy zdanie
-jest twórcze słownie
-mówi wiersz z pamięci
-wymienni oznaki zimy
-słucha uważnie
-zauważa podczas spaceru oznaki zimy
-słucha poleceń i reaguje na nie
-rysuje bałwana i koloruje
-dzieli się zabawkami
-powtarza rymowankę z pamięci
-aktywnie ćwiczy
-rysuje pastelami na określony temat
-właściwie posługuje się tymi kredkami
-wdrażane do bezpiecznej zabawy
-reaguje na polecenia
-lepi z plasteliny bałwanka
-dokonuje syntezy sylabowej wyrazów
-posługuje się umiarkowanym głosem
-mówi kojarzenia z zimą
-określa położenie bałwanka
-segreguje śniegowe gwiazdki
-układa rytmy
-jest spostrzegawcze
-organizuje zabawy w małych zespołach
-szybko reaguje na polecenia
-jest twórcze
-bawi się razem z innymi podczas zabawy ze śpiewem
-przestrzega zasad ustalonych wspólnie
-zna oznaki zimy
-łączy w odpowiednie pary
-reaguje na umówione sygnały
-określa nastrój piosenki
-śpiewa fragmenty piosenki
– zauważa zmiany na drzewach
-tańczy przy muzyce
-śpiewa piosenkę
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne
-mówi umiarkowanym głosem
-określa składniki pogody
-wykonuje zadania ruchowe
-słucha uważnie opowiadania
-określa kolejność zdarzeń
-wypowiada się na forum grupy
-dokonuje samodzielnego wyboru miejsca zabawy i zabawek
-rozpoznaje drzewa: świerk, sosna
-słucha wiersza ze zrozumieniem
-tworzy słowa z sylab
-precyzyjnie wycina obrazki
-porządkuje po zabawie
-bawi się w wybranych kącikach zainteresowań
-koloruje wg wzoru
-rytmicznie recytuje tekst
-uważnie ogląda film
-wypowiada się nt. treści filmu
-przestrzega zakazu dotykania i włączania urządzeń elektrycznych
-buduje dłuższe wypowiedzi
-nazywa ozdoby choinkowe
-określa ich miejsce na choince
-prawidłowo przelicza
-podaje wynik rozwiązania zadań matematycznych
-reaguje na zmianę w muzyce podczas zabawy
-porusza się parami podczas spaceru
-rozpoznaje kolędy
-śpiewa niektóre z kolęd
-rozwiązuje łamigłówkę
-współdziała w zabawie
-układa z pasków gwiazdki
-ma dobrą pamięć ruchową
-powtarza ruch
-rozpoznaje dźwięk instrumentów
-odgaduje ich nazwę
-tworzy akompaniament grając na instrumentach
-prawidłowo się nimi posługuje
-rysuje wzory
-rozwiązuje labirynt
-odkłada zabawki na miejsce
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-koloruje szalik
-nazywa kolory
-buduje logiczne wypowiedzi
-zauważa zmiany w przyrodzie o tej porze roku
-naśladuje określone ruchy
-składa obrazek w całość
-projektuje i koloruje
-mówi umiarkowanym głosem
-precyzyjnie koloruje
-odgaduje zagadki
-tworzy logiczne wypowiedzi na określony temat
-zna i wymieni tradycje Bożego Narodzenia
-zauważa świąteczne dekoracje
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-szanuje prawa innych w zabawie
-przelicza w zakresie dostępnym sobie
-estetycznie skleja ze sobą określone elementy
-zachowuje się w sposób bezpieczny podczas zabaw na placu
-uważnie słucha bajki czytanej przez nauczyciela
-śpiewa znane kolędy
-ozdabia wg własnego projektu Mikołajowy but
-poprawnie posługuje się kredkami
-przelica ozdoby i segreguje je wg wyglądu
-posługuje się pojęciami: wyżej, niżej …
-określa siłę wiatru
-wykonuje masażyk
-stara się precyzyjnie wyciąć, ułożyć i ozdobić
-dokonuje wyboru zabawek
-kończy rozpoczęte zdanie
-odróżni muzykę głośną od cichej
-wie ze hałas szkodzi
-tańczy przy muzyce
-zauważa zamiany w przyrodzie
-słucha poleceń nauczyciela
-odgaduje podane zagadki
-dba o porządek w miejscu zabawy
-przestrzega zasad ustalonych wcześniej
-rysuje Mikołaja
-słucha wiersza z uwagą
-ilustruje ruchem treść wiersza
-jest szybkie i zwinne
-biega nie potrącając innych
-słucha wiersza ze zrozumieniem
-ilustruje treść wiersza
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-łączy sylwety z cieniami
-nazywa dni tygodnia
-wie, że 31 grudnia następuje zmiana roku ze starego na nowy
-buduje dłuższe wypowiedzi
-pracuje zespołowo
-wie do czego służy kalendarz
-rozwiązuje zagadki obrazkowe
-rysuje na podany temat
-aktywnie ćwiczy
-rozróżni pory dnia: dzień i noc
-maluje farbami na podany temat
-zna znaczenie spacerów dla zdrowia
-odgaduje zagadkę po opisaniu szczegółów postaci
-jest twórcze podczas ozdabiania
-potrafi wskazać cechy poszczególnych pór roku
-buduje logiczne wypowiedzi
-wymieni w kolejności pory roku
-określa logiczność zdań
-rysuje skojarzenia związane zimą
-rysuje na określony temat
-powtarza zgłoski
-ilustruje ruchem treść piosnki
-wymieni rodzaje zabaw na śniegu
-chętnie organizuje zabawy na świeżym powietrzu
-lepi bałwanki z plasteliny
-przelicza i porównuje wielkość
-bawi się przy piosence
-aktywnie uczestniczy w zabawach pooranych
-wymieni w kolejności dni tygodnia
-wypowiada się na forum grupy
-dzieli słowa na sylaby
-rysuje na określony temat