Dziecko:
-sprząta po skończonej zabawie
-rozpozna flagę Polski
-słucha utworów muzycznych
-zna symbole narodowe
-zachowuje właściwą postawę podczas słuchania hymnu Polski
-samodzielnie wykonuje godło Polski
-dzieli się spostrzeżeniami z obserwacji przyrodniczych
-koloruje wybrane obrazki miast Polski
-wskazuje właściwy obrazek po opisie słownym
-bawi się zgodnie z innymi
-zna i przestrzega zasad
-słucha opowiadania o Europie
-bawi się przy piosence
-słucha uważnie opowiadania
-wymieni charakterystyczne cechy danego kraju UE
-rozpozna hymn Unii
-dopasowuje kraj do flagi
-śpiewa fragmenty hymnu
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-reaguje na polecenia nauczyciela
-samodzielnie wykonuje pracę
-jest spostrzegawcze
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-interesuje się krajami europejskimi
-buduje z klocków
-podaje właściwe wyniki dodawania i odejmowania
-segreguje wg wielkości
-jest sprawne ruchowo
-sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
-bawi się w bezpieczny sposób
-reaguje na polecenia nauczyciela
-jest spostrzegawcze
-bawi się przy znanej piosence
-stosuje zwroty grzecznościowe
-mówi fragmenty wiersza z pamięci
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-ma poczucie rytmu
-rozpozna postać F. Chopina
-słucha utworów tego kompozytora
-rysuje kredkami na określony temat
-współpracuje w zabawie
-reaguje na polecenia nauczyciela
-wykonuje ćwiczenia ruchowe
-odkodowuje obrazek
-samodzielnie projektuje i konstruuje
-słucha uważnie utworów muzyki poważnej
-z uwaga ogląda zdjęcia
-wyjaśni znaczenie słowa „stolica’
-rozpozna i nazwie ważne miejsca i zabytki Warszawy
-sprawnie rzuca i chwyta przybory
-utrzymuje prawidłową postawę
-słucha poleceń nauczyciela
-śpiewa i tańczy krakowiaczka
-jest spostrzegawcze
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-odkłada zabawki na miejsce
-dorysowuje elementy swojego rysunku do koła
-wypowiada się nt. treści ilustracji
-mówi wiersz z pamięci
-rozpoznaje i nazywa poszczególnych mieszkańców łąki
-prawidłowo korzysta z farb
-samodzielnie projektuje swoją pracę
-przestrzega zasad
-reaguje na polecenia
-wykonuje masażyk
-rysuje gąsienicę i ją koloruje
-dzieli się zabawkami
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-wymienia przedmioty określonego koloru
-interesuje się życiem pszczół
-wypowiada się nt. zwyczajów i życia pszczół
-odtwarza podane rytmy
-powtarza zgłoski
-bierze aktywny udział w zabawach z opowieści
-słucha poleceń nauczyciela
-koloruje obrazek wg kodu
-jest spostrzegawcze
-bawi się zgodnie z innymi
-bawi się wg własnego wyboru
-bawi się i tańczy przy znanej piosence
-uważnie słucha wiersza
-słucha wiersza o owadach
-segreguje owady
-wymieni nazwy dni tygodnia w kolejności
-jest sprawne ruchowo
-bawi się w sposób bezpieczny i właściwy
-słucha uważnie i przelicza dźwięki
-opowie o rozwoju motyla
-współpracuje w grupie
-nie niszczy zabawek
-rysuje i koloruje na temat
-powtarza rymowankę
-aktywnie ćwiczy
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
-gra na instrumentach
-precyzyjnie składa koła z papieru tworząc biedronkę
-dba o porządek w miejscu pracy
-rysuje drogę pszczoły do ula
-koloruje wg kodu
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-sprząta po skończonej zabawie
-wie jakie korzyści mamy z łąki
-śpiewa i bawi się przy piosence
-uważnie słucha wiersza
-tworzy logiczne wypowiedzi
-nazywa owady mieszkające na łące
-wykonuje sprawnie wszystkie zadania ruchowe
-słucha poleceń nauczyciela
-wskazuje odpowiednie miejsca na kartce
-śpiewa i bawi się przy piosence
-posługuje się umiarkowanym głosem
-rozpoznaje przedmioty po dotyku
-śpiewa i bawi się przy muzyce
-wypowiada się nt. zawodów i czynności wykonywanych przez ludzi
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-rysuje kredkami na określony temat
-potrafi przegrywać
-naśladuje czynności
-składa obrazek w całość
-zna atrybuty pracy kucharza
-bawi się wspólnie z innymi dziećmi
-szanuje zabawki w przedszkolu
-powtarza rymowankę
-łączy takie same przedmioty
-wymieni zawody osób pracujących na wsi
-zgłasza się do odpowiedzi
-nazywa maszyny potrzebne rolnikowi i narzędzia ogrodnika
-tworzy logiczne wypowiedzi
-naśladuje czynności
-kończy rozpoczęte zdanie
-bawi się wspólnie z innymi
-używa zwrotów grzecznościowych
-dzieli słowa na sylaby
-tworzy logiczne zdania
-określa położenie przedmiotów
-segreguje wg określonej cechy
-jest spostrzegawcze, zwinne, ma dobrą orientację przestrzenną
-interesuje się otoczeniem
-słucha poleceń nauczyciela
-wymieni czynności jakie wykonuje fryzjer
-współdziała w zabawie
-konstruuje z klocków różne budowle
-odgaduje zagadki słowne
– łączy obrazek z cieniem
-słucha z uwagą wiersza i piosenki
-wypowiada się nt. pracy fryzjera
-rysuje mazakami na określony temat
-wypowiada się nt. swojego wymarzonego zawodu
-słucha poleceń nauczyciela
-powtarza rymowankę
-dzieli słowa na sylaby
-wypowiada się nt. zawodu fryzjera
-pomaga innym w czasie sprzątania
-śpiewa i bawi się przy piosence
-rozpoznaje kształty figur
-z uwagą słucha wiersza i wypowiedzi innych
-wypowiada się nt. swojej przyszłości
-jest sprawne ruchowo
-jest zręczne, zwinne i ma dobrą orientację w otoczeniu
-wykonuje wskazane ruchy
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-koloruje ulubionymi kolorami
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa postaci w albumie
-kończy rozpoczęte zdanie
-biega nie potrącając innych
-jest zwinne
-wymieni formy spędzania wolnego czasu w domu
-buduje logiczna zdania
– czeka na swoja kolej wypowiedzi
-rysuje kredkami ołówkowymi
-bawi się ze wszystkimi dziećmi
-reaguje na polecenia słowne
-projektuje rysunek dla mamy
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– projektuje swój wzór
-śpiewa i bawi się przy muzyce
-wymieni formy spędzania wolnego czasu z rodzicami
-buduje logiczne, dłuższe zdania
-śpiewa nowo poznaną piosenkę
-określa czy piosenka jest wolna czy szybka
-bawi się w bezpieczny sposób
-odgaduje odgłosy z kuchni
-wykleja kontury kwiatka plasteliną
-bawi się wg własnych zainteresowań
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-buduje logiczne zdania
-śpiewa wspólnie z innymi
-wykonuje określone ruchy wg ustalonego kodu
-nazywa kolory
-rozwiązuje zadania z dodawania i odejmowania
-jest zwinne i sprawne ruchowo
-współdziała z innymi w czasie zabawy
-naśladuje czynności
-śpiewa wspólnie z innymi piosenkę
-pomaga innym w czasie sprzątania
-dzieli się zabawkami
-rysuje drogę w labiryncie
-słucha uważnie wiersza
-aktywnie uczestniczy w zabawach porannych
-słucha uważnie muzyki
-rytmicznie uderza w dłonie
-wykonuje ruchy okrężne dłonią
-rysuje portret swojego taty
-prawidłowo posługuje się kredkami
– zachowuje się w bezpieczny sposób na urządzeniach ogrodowych
-naśladuje pokazane ruchy
-śpiewa rymowankę
-rysuje po śladzie
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-liczy sylaby w słowach
-aktywnie uczestniczy w zabawie w kole
-słucha uważnie opowiadania
-odpowiada na pytania
-jest sprawne ruchowo
-współdziała podczas ćwiczeń
-jest samodzielne w szatni
-tańczy i śpiewa przy rymowance
– dorysowuje drugą część rysunku