TEMATYKA KOMPLEKSOWA
Święto dzieci
Czym podróżujemy
Wakacje
Nasze zmysły (Smaki lata)
Umiejętności dziecka:
-współdziała w zespole
-samodzielnie rozwiązuje konflikty z kolegami
-jest spostrzegawcze
-wskazuje na globusie różne kontynenty
-odpowiada na pytania
-wykonuje podskoki w kole
-aktywnie ćwiczy
-segreguje i klasyfikuje
-wycina puzzle i składa w całość
-korzysta z zabawek we właściwy sposób
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-śpiewa znaną piosenkę
-odnajduje drogę w labiryncie
-opowiada o kwiatach
-koloruje i łączy elementy kwiatów klejem
-jest sprawne ruchowo
-mówi o swoich marzeniach
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie graficzne
-bawi się zgodnie z innymi
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-rysuje na określony temat
-interesuje się muzyką
-rozwiązuje zagadki
-segreguje figury wg kształtu
-prawidłowo przelicza
-biega bez potrącania w różnych kierunkach
-precyzyjnie koloruje
-tańczy i śpiewa
-ozdabia balony
-słucha wiersza i ilustruje go sylwetami
-ilustruje ruchem treść piosenki
-jest tolerancyjny wobec innych dzieci
-współdziała w innymi w czasie zabawy
-wie czym jest przyjaźń
-rysuje kształt słoneczka
-budując wypowiedzi posługuje się logicznymi i pełnymi zdaniami
-chodzi w parach podczas spaceru
-odgaduje imię dziecka po opisie słownym
-potrafi się koncentrować
-słucha uważnie wiersza i zapamiętuje jego treść
-powtarza rymowankę
-precyzyjnie wycina
-recytuje wiersz z pamięci
-słucha utworów muzyki poważnej
-we właściwy sposób zachowuje się w czasie oglądania filmu
-samodzielnie projektuje i wykonuje grzechotkę
-pomaga innym podczas porządkowania
-dzieli słowa na sylaby
-powtarza rymowankę
-rozpoznaje i prawidłowo kontynuuje rytm
-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi
-dostrzega cechy obecnej pory roku
-koloruje instrumenty
-przelicza i zaznacza odpowiednią ilość
-odgaduje nazwę instrumentu
-powtarza zgłoski
-wspólnie z innymi prowadzi instrumentację wiersza
-na sygnał dźwiękowy wykonuje określone ruchy
-tworzy własną muzykę wykorzystując różne przedmioty
-wie kto występuje na scenie
-odgaduje nagrane odgłosy
-powtarza określone zgłoski
-dzieli słowa na sylaby
-rozpoznaje niektóre gatunki motyli oraz inne owady
-powtarza rymowankę wykonując określone ruchy
-zamalowuje odpowiednie klocki w dominie
-tworzy wypowiedź na podstawie ilustracji
-stempluje wagoniki
-wypowiada się nt. różnych środków lokomocji
-klasyfikuje je na lądowe, wodne i powietrzne
-nazywa napotkane pojazdy w czasie spaceru
-kontynuuje podany rytm
-rysuje fale
-wykonuje łódki i przykleja w odpowiednim miejscu
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-odgaduje nazwy pojazdów
-rozwiązuje zagadki
-sprząta po skończonej zabawie
-tworzy logiczne wypowiedzi
-rysuje po śladzie
-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-nazywa zwierzęta egzotyczne
-samodzielnie tworzy grę me mory
-prowadzi grę z kolega lub koleżanką
-prawidłowo przelicza
-zna miejsce poruszania się pojazdów
-słucha uważnie wiersza i ilustruje go sylwetami
-nazywa środki lokomocji
-składa obrazek z części w całość
-koloruje obrazek
-potrafi rozwiązać zaistniały konflikt
-przelicza koła w pojazdach
-słucha uważnie opowiadania
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-dobiera strój do temperatury otoczenia
-naśladuje jazdę samochodem
-określa czy zdanie jest fałszywe czy prawdziwe
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-słucha uważnie wierszyka
-odpowiada na pytania
-wie czym jest deser
-wymieni swój ulubiony deser
-wymieni kolory tęczy
-wykonuje pracę plastyczną z plasteliny
-opowiada o swoich wakacjach
-bawi się zgodnie z rówieśnikami
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie w jaki sposób należy wezwać pomoc
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-śpiewa i bawi się przy piosence
-odkodowuje obrazek
-zna zasady bezpiecznej zabawy
-maluje na dany temat
-zapamiętuje treść piosnki
-naśladuje ruchy innych
-rysuje na dany temat
-wypowiada się nt. swoich ulubionych zajęć
-rysuje na temat
-zna bezpieczne zasady wakacyjnego wypoczynku
-potrafi je wymienić
-wskaże atrybuty wakacji nad morzem lub w górach…
-dostrzega zamiany w przyrodzie
-rytmizuje podany tekst
-jest uprzejmie wobec innych
-nazywa zmysły
-wie jak należy o nie dbać
-potrafi samodzielnie organizować sobie czas zabawy
-nazywa kolorowane owoce
– rozpoznaje i nazywa kolory
-dba o precyzję w kolorowaniu
-odgaduje źródła zapachów
-rytmizuje tekst
-ocenia na oko liczebność elementów w zbiorze
-odtwarza podany rytm
-potrafi pogodzić się z porażką
-wycina sylwety i przykleja na kartce
-słucha muzyki klasycznej
-szanuje zabawki
-przelicza prawidłowo
-bawi się i tańczy razem z innymi w kole
-odtwarza wygrane rytmy
-odgaduje nazwy grających instrumentów
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-odkodowuje obrazek
-precyzyjnie zamalowuje pola rysunku
-samodzielnie radzi sobie z konfliktami
-nazywa poszczególne kolory
-wykonuje masaż koledze
-odgaduje dotykiem fakturę materiału
-wyciąga wnioski z doświadczenia