TEMATYKA KOMPLEKSOWA

Święto dzieci
Czym podróżujemy
Wakacje
Nasze zmysły (Smaki lata)

Umiejętności dziecka:
-współdziała w zespole

-samodzielnie rozwiązuje konflikty z kolegami

-jest spostrzegawcze

-wskazuje na globusie różne kontynenty

-odpowiada na pytania

-wykonuje podskoki w kole

-aktywnie ćwiczy

-segreguje i klasyfikuje

-wycina puzzle i składa w całość

-korzysta z zabawek we właściwy sposób

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-śpiewa znaną piosenkę

-odnajduje drogę w labiryncie

-opowiada o kwiatach

-koloruje i łączy elementy kwiatów klejem

-jest sprawne ruchowo

-mówi o swoich marzeniach

-prawidłowo wykonuje ćwiczenie graficzne

-bawi się zgodnie z innymi

-sprząta zabawki po skończonej zabawie

-rysuje na określony temat

-interesuje się muzyką

-rozwiązuje zagadki

-segreguje figury wg kształtu

-prawidłowo przelicza

-biega bez potrącania w różnych kierunkach

-precyzyjnie koloruje

-tańczy i śpiewa

-ozdabia balony

-słucha wiersza i ilustruje go sylwetami

-ilustruje ruchem treść piosenki

-jest tolerancyjny wobec innych dzieci

-współdziała w innymi w czasie zabawy

-wie czym jest przyjaźń

-rysuje kształt słoneczka

-budując wypowiedzi posługuje się logicznymi i pełnymi zdaniami

-chodzi w parach podczas spaceru

-odgaduje imię dziecka po opisie słownym

-potrafi się koncentrować

-słucha uważnie wiersza i zapamiętuje jego treść

-powtarza rymowankę

-precyzyjnie wycina

-recytuje wiersz z pamięci

-słucha utworów muzyki poważnej

-we właściwy sposób zachowuje się w czasie oglądania filmu

-samodzielnie projektuje i wykonuje grzechotkę

-pomaga innym podczas porządkowania

-dzieli słowa na sylaby

-powtarza rymowankę

-rozpoznaje i prawidłowo kontynuuje rytm

-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi

-dostrzega cechy  obecnej pory roku

-koloruje instrumenty

-przelicza i zaznacza odpowiednią ilość

-odgaduje nazwę instrumentu

-powtarza zgłoski

-wspólnie  z innymi prowadzi instrumentację wiersza

-na sygnał dźwiękowy wykonuje określone ruchy

-tworzy własną muzykę wykorzystując różne przedmioty

-wie kto występuje na scenie

-odgaduje nagrane odgłosy

-powtarza określone zgłoski

-dzieli słowa na sylaby

-rozpoznaje niektóre  gatunki motyli oraz inne owady

-powtarza rymowankę wykonując określone ruchy

-zamalowuje odpowiednie klocki w dominie

-tworzy wypowiedź na podstawie ilustracji

-stempluje wagoniki

-wypowiada się nt. różnych środków lokomocji

-klasyfikuje je na lądowe, wodne i powietrzne

-nazywa napotkane pojazdy w czasie spaceru

-kontynuuje podany rytm

-rysuje fale

-wykonuje łódki i przykleja w odpowiednim miejscu

-aktywnie uczestniczy w zabawie

-odgaduje nazwy pojazdów

-rozwiązuje zagadki

-sprząta po skończonej zabawie

-tworzy logiczne wypowiedzi

-rysuje po śladzie

-prawidłowo przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi

-nazywa zwierzęta egzotyczne

-samodzielnie tworzy grę me mory

-prowadzi grę z kolega lub koleżanką

-prawidłowo przelicza

-zna miejsce poruszania się pojazdów

-słucha uważnie wiersza i ilustruje go sylwetami

-nazywa środki lokomocji

-składa obrazek z części w całość

-koloruje obrazek

-potrafi rozwiązać zaistniały konflikt

-przelicza koła w pojazdach

-słucha uważnie opowiadania

-prawidłowo wypowiada zgłoski

-dobiera strój do temperatury otoczenia

-naśladuje jazdę samochodem

-określa czy zdanie jest fałszywe czy prawdziwe

-aktywnie uczestniczy w zabawach

-słucha uważnie wierszyka

-odpowiada na pytania

-wie czym jest deser

-wymieni swój ulubiony deser

-wymieni kolory tęczy

-wykonuje pracę plastyczną z plasteliny

-opowiada o swoich wakacjach

-bawi się zgodnie z rówieśnikami

-używa zwrotów grzecznościowych

-wie w jaki sposób należy wezwać pomoc

-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

-śpiewa i bawi się przy piosence

-odkodowuje obrazek

-zna zasady bezpiecznej zabawy

-maluje na dany temat

-zapamiętuje treść piosnki

-naśladuje ruchy innych

-rysuje na dany temat

-wypowiada się nt. swoich ulubionych zajęć

-rysuje na temat

-zna bezpieczne zasady wakacyjnego wypoczynku

-potrafi je wymienić

-wskaże atrybuty wakacji nad morzem lub w górach…

-dostrzega zamiany w przyrodzie

-rytmizuje podany tekst

-jest uprzejmie wobec innych

-nazywa zmysły

-wie jak należy o nie dbać

-potrafi samodzielnie organizować sobie czas zabawy

-nazywa kolorowane owoce

– rozpoznaje i nazywa kolory

-dba o precyzję w kolorowaniu

-odgaduje źródła zapachów

-rytmizuje tekst

-ocenia na oko liczebność  elementów w zbiorze

-odtwarza podany rytm

-potrafi pogodzić się z porażką

-wycina sylwety i przykleja na kartce

-słucha muzyki klasycznej

-szanuje zabawki

-przelicza prawidłowo

-bawi się i tańczy razem z innymi w kole

-odtwarza wygrane rytmy

-odgaduje nazwy grających instrumentów

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe

-odkodowuje obrazek

-precyzyjnie zamalowuje pola rysunku

-samodzielnie radzi sobie z konfliktami

-nazywa poszczególne kolory

-wykonuje masaż koledze

-odgaduje dotykiem fakturę materiału

-wyciąga wnioski z doświadczenia